A global snapshot of computer science education in K-12 schools P Hubwieser, MN Giannakos, M Berges, T Brinda, I Diethelm, ... Proceedings of the 2015 ITiCSE on working group reports, 65-83, 2015 | 185 | 2015 |
Computer science/informatics in secondary education P Hubwieser, M Armoni, T Brinda, V Dagiene, I Diethelm, MN Giannakos, ... Proceedings of the 16th annual conference reports on Innovation and …, 2011 | 91 | 2011 |
Students, teachers and phenomena: educational reconstruction for computer science education I Diethelm, P Hubwieser, R Klaus Proceedings of the 12th Koli calling international conference on computing …, 2012 | 84 | 2012 |
Frankfurt-Dreieck zur Bildung in der digital vernetzten Welt. Ein interdisziplinäres Modell T Brinda, N Brüggen, I Diethelm, T Knaus, S Kommer, C Kopf, ... Schnittstellen und Interfaces. Digitaler Wandel in Bildungseinrichtungen …, 2020 | 70 | 2020 |
Dagstuhl-Erklärung: Bildung in der digitalen vernetzten Welt T Brinda, I Diethelm, R Gemulla, R Romeike, J Schöning, C Schulte, ... Gesellschaft für Informatik eV, 2016 | 54 | 2016 |
Frankfurt-Dreieck zur Bildung in der digital vernetzten Welt T Brinda, N Brüggen, I Diethelm, T Knaus, S Kommer, C Kopf, ... Gesellschaft für Informatik, 2019 | 45 | 2019 |
Systematic Story Driven Modeling, a case study I Diethelm, L Geiger, A Zündorf Workshop on Scenarios and state machines: models, algorithms, and tools, 24-28, 2004 | 44 | 2004 |
Die Didaktische Rekonstruktion für den Informatikunterricht I Diethelm, C Dörge, AM Mesaros, M Dünnebier Gesellschaft für Informatik eV, 2011 | 41 | 2011 |
IniK—Informatik im Kontext: Entwicklungen, Merkmale und Perspektiven I Diethelm, J Koubek, H Witten Log in 31 (2), 97-104, 2011 | 39 | 2011 |
An investigation of secondary school students' conceptions on how the internet works I Diethelm, H Wilken, S Zumbrägel Proceedings of the 12th Koli calling international conference on computing …, 2012 | 37 | 2012 |
Turning collaboration diagram strips into storycharts I Diethelm, L Geiger, T Maier, A Zündorf Workshop on Scenarios and state machines: models, algorithms, and tools, 2002 | 35 | 2002 |
Education in the digital networked world T Brinda, I Diethelm Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about …, 2017 | 33 | 2017 |
Uml im unterricht: Systematische objektorientierte problemlösung mit hilfe von szenarien am beispiel der türme von hanoi I Diethelm, L Geiger, A Zündorf Gesellschaft für Informatik eV, 2002 | 26 | 2002 |
What children ask about computers, the Internet, robots, mobiles, games etc. C Borowski, I Diethelm, H Wilken Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing …, 2016 | 21 | 2016 |
Strictly models and objects first: Unterrichtskonzept und-methodik für objektorientierte Modellierung im Informatikunterricht I Diethelm Pro Business 98668760, 1-223, 2007 | 20 | 2007 |
Teaching modeling with objects first I Diethelm, L Geiger, A Zündorf Proceedings of the 8th World Conference on Computers in Education, 2005 | 19 | 2005 |
Questions on spoken language and terminology for teaching computer science I Diethelm, J Goschler Proceedings of the 2015 acm conference on innovation and technology in …, 2015 | 18 | 2015 |
Zur diskussion von Kontexten und Phänomenen in der Informatikdidaktik I Diethelm, C Dörge Gesellschaft für Informatik eV, 2011 | 18 | 2011 |
Strictly models and objects first I Diethelm Unterrichtskonzept und-methodik für objektorientierte Modellierung im …, 2007 | 18 | 2007 |
Implementation of Computer Science in Context-a research perspective regarding teacher-training I Diethelm, C Hildebrandt, L Krekeler Koli Calling 2009, 97-100, 2009 | 17 | 2009 |