Sebastian Koos
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Varieties of environmental labelling, market structures, and sustainable consumption across Europe: A comparative analysis of organizational and market supply determinants of …
S Koos
Journal of Consumer Policy 34 (1), 127-151, 2011
1322011
Social capital,‘Ghent’and workplace contexts matter: Comparing union membership in Europe
B Ebbinghaus, C Göbel, S Koos
European Journal of Industrial Relations 17 (2), 107-124, 2011
1212011
What drives political consumption in Europe? A multi-level analysis on individual characteristics, opportunity structures and globalization
S Koos
Acta Sociologica 55 (1), 37-57, 2012
1172012
Looking behind the label: Global industries and the conscientious consumer
T Bartley, S Koos, H Samel, G Setrini, N Summers
Indiana University Press, 2015
1012015
The institutional embeddedness of social responsibility: a multilevel analysis of smaller firms' civic engagement in Western Europe
S Koos
Socio-Economic Review 10 (1), 135-162, 2012
792012
Co-governing common goods: Interaction patterns of private and public actors
J Tosun, S Koos, J Shore
Policy and Society 35 (1), 1-12, 2016
382016
Mitgliedschaft in Gewerkschaften: Inklusions-und Exklusionstendenzen in der Organisation von Arbeitnehmerinteressen in Europa
B Ebbinghaus, C Göbel, S Koos
DEU 111, 28, 2008
292008
Объясняя этическое потребительское поведение в Европе (эмпирические данные по 19 странам) [Explaining Ethical Consumption Behaviour in Europe: Empirical Evidence from 19 …
C Коос
Экономическая социология [Economic Sociology] 10 (2), 76, 2009
24*2009
In unions we trust! Analysing confidence in unions across Europe
L Frangi, S Koos, S Hadziabdic
British Journal of Industrial Relations 55 (4), 831-858, 2017
122017
Inklusions-und Exklusionsmechanismen gewerkschaftlicher Mitgliedschaft–ein europäischer Vergleich
B Ebbinghaus, C Göbel, S Koos
Inklusion und Exklusion: Analysen zur Sozialstruktur und sozialen …, 2009
112009
Mitgliedschaft in Gewerkschaften
B Ebbinghaus, C Göbel, S Koos
Inklusions-und Exklusionstendenzen in der Organisation von …, 2008
82008
The moral economies of market societies: popular attitudes towards market competition, redistribution and reciprocity in comparative perspective
S Koos, P Sachweh
Socio-Economic Review 17 (4), 793-821, 2019
72019
Coping with crises: Consumption and social resilience on markets
S Koos, T Vihalemm, M Keller
International Journal of Consumer Studies 41 (4), 363-370, 2017
72017
Crises and Consumption
S Koos
Routledge Handbook on Consumption, 106-116, 2017
72017
Solidarity with refugees across Europe. A comparative analysis of public support for helping forced migrants
S Koos, V Seibel
European Societies 21 (5), 704-728, 2019
62019
Explaining Ethical Consumption Behaviour in Europe: Empirical Evidence from 19 European Countries
S Koos
9th Conference of European Sociological Association, 2009
62009
Explaining Ethical Consumption Behaviour in Europe: A Comparative Analysis
S Koos
Cambridge Scholars Publ., 2011
52011
Die organisierte Vermarktlichung der Moral und die Moralisierung der Märkte. Eine vergleichende Analyse der Fair-Handelsbewegung und der Entstehung ethischen Konsums in Europa
S Koos
Berliner Journal für Soziologie 26 (2), 171-199, 2016
32016
Die Moralökonomie der Marktgesellschaft. Zur normativen Einbettung von Marktwettbewerb, Reziprozität und Umverteilung im internationalen Vergleich
PS Sebastian Koos
Vielfalt und Zusammenhalt. Verhandlungen des 36. Kongresses der Deutschen …, 2014
2*2014
Crises and the reconfiguration of solidarities in Europe–origins, scope, variations
S Koos
European Societies 21 (5), 629-648, 2019
12019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20