Suivre
Felix Zimmermann
Felix Zimmermann
Bundeszentrale für politische Bildung / Federal Agency for Civic Education
Adresse e-mail validée de felix-zimmermann.net - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
From walking simulator to ambience action game
F Zimmermann, C Huberts
Press Start 5 (2), 29-50, 2019
332019
Historical digital games as experiences: How atmospheres of the past satisfy needs of authenticity
F Zimmermann
Game| World| Architectonics, 19, 2021
232021
History in games
M Lorber, F Zimmermann
transcript Verlag, 2020
232020
Digital text collections, linguistic research data, and mashups: notes on the legal situation
T Lehmberg, G Rehm, A Witt, F Zimmermann
Library trends 57 (1), 52-71, 2008
162008
Ethical boredom in the wilderness: Treating Red Dead Redemption 2 as an ambience action game
F Zimmermann
Video Games and Spatiality in American Studies. Edited by Dietmar Meinel …, 2022
102022
Language Corpora–Copyright–Data Protection: The Legal Point of View
F Zimmermann, T Lehmberg
Digital Humanities 2007, 162-164, 2007
102007
Introduction. Approaching the Authenticities of Late Modernity
F Zimmermann
History in Games. Contingencies of an Authentic Past, 9-22, 2020
82020
Toying with History: Counterplay, Counterfactuals, and the Control of the Past
AAA Mol, M Lorber, F Zimmermann
History in Games Contingencies of an Authentic Past, 237-257, 2020
62020
Digitale Spiele als historische Erlebnisräume. Ein Zugang zu Vergangenheitsatmosphären im Explorative Game
F Zimmermann
Universität zu Köln, 2018
62018
Die Sehne: Leitfaden zur Behandlung von Sehnenpathologien
C Becher, C Camathias, J Cook, MN Doral, K Eder, M Engelhardt, ...
Walter de Gruyter GmbH & Co KG, 2017
52017
Democracy Dies playfully. Three Questions–Introductory Thoughts on the Papers Assembled and Beyond
E Pfister, T Winnerling, F Zimmermann
gamevironments, 2020
42020
Digitale Spiele als historische Erlebnisräume
F Zimmermann
Ein Zugang zu Vergangenheitsatmosphären im Explorative Game. Glückstadt, 2019
42019
Imaginationen von Natur und Umwelt im Digitalen Spiel: Medienspezifische Typologie sowie Potenziale für die Naturschutzkommunikation.
F Zimmermann
Natur und Landschaft. Zeitschrift für Naturschutz und Landschaftpflege 97 (4 …, 2022
32022
“No One is Ever Ready for Something Like This.”–On the Dialectic of the Holocaust in First-Person Shooters as Exemplified by Wolfenstein: The New Order
E Pfister, F Zimmermann
International Public History 4 (1), 35-46, 2021
32021
Erinnerungskultur
E Pfister, F Zimmermann
Deutscher Kulturrat, 2020
32020
Mental Health| Atmospheres| Video Games: New Directions in Game Research II
JA Rodríguez, FA Igarzábal, MS Debus, CL Maughan, SJ Song, M Vozaru, ...
transcript Verlag, 2022
22022
Der Heimatbegriff im Kontext digitaler Spiele–virtuelle Beheimatungsprozesse und ihr Verhältnis zum Naturschutz
F Zimmermann
Naturschutz und Heimat–Konzepte für die Zukunft entwickeln, 67-88, 2022
22022
Digital Text Resources for the Humanities-Legal Issues
G Rehm, A Witt, E Hinrichs, T Lehmberg, C Chiarcos, F Zimmermann, ...
Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek, 2015
22015
Vergangenheitsatmosphären als Herausforderung für KZ-Gedenkstätten und digitale Spiele. Erlebnis, Kognition und das Potenzial atmosphärischer Störungen
F Zimmermann
Digital Memory, 61-78, 2023
2023
Virtuelle Wirklichkeiten: Atmosphärisches Vergangenheitserleben im Digitalen Spiel
F Zimmermann
Büchner-Verlag, 2023
2023
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20