Follow
Jörg Rössel
Jörg Rössel
University of Zurich, Institute for Sociology
Verified email at soziologie.uzh.ch
Title
Cited by
Cited by
Year
Plurale Sozialstrukturanalyse: Eine handlungstheoretische Rekonstruktion der Grundbegriffe der Sozialstrukturanalyse
J Rössel
Springer-Verlag, 2005
1792005
Kunst und Preise
J Beckert, J Rössel
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 56 (1), 32-50, 2004
1682004
Sozialstrukturanalyse
J Rössel
VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2009
1582009
Die Reproduktion kulturellen Kapitals/The Reproduction of Cultural Capital
J Rössel, C Beckert-Zieglschmid
Zeitschrift für Soziologie 31 (6), 497-513, 2002
1572002
Zur Transnationalisierung der Gesellschaft der Bundesrepublik
J Gerhards, J Rössel
Zeitschrift für Soziologie 28 (5), 325-344, 1999
1551999
Märkte als soziale Strukturen
D Beunza, C Deutschmann, FC Godart, O Godechot, I Hardie, ...
Campus Verlag, 2007
1442007
The price of art: Uncertainty and reputation in the art field
J Beckert, J Rössel
European societies 15 (2), 178-195, 2013
1422013
Das Ernährungsverhalten Jugendlicher im Kontext ihrer Lebensstile: eine empirische Studie
J Gerhards, J Rössel
Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung, 2005
1052005
Wine as a cultural product: Symbolic capital and price formation in the wine field
J Beckert, J Rössel, P Schenk
Sociological Perspectives 60 (1), 206-222, 2017
1002017
Cultural capital and the variety of modes of cultural consumption in the opera audience
J Rössel
The sociological quarterly 52 (1), 83-103, 2011
932011
Lebensstile in der Soziologie
G Otte, J Rössel
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 51 (Special Issue), 7, 2011
862011
Morality or economic interest? The impact of moral motives and economic factors on the purchase of fair trade groceries
G Sunderer, J Rössel
International Journal of Consumer Studies 36 (2), 244-250, 2012
752012
Lebensstilforschung
J Rössel, G Otte
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie Sonderhefte 51, 2011
742011
Quality classifications in competition: Price formation in the German wine market
J Rössel, J Beckert
Constructing quality: The classification of goods in markets 288, 2013
732013
Conditions for the explanatory power of life styles
J Rössel
European Sociological Review 24 (2), 231-241, 2008
712008
Cosmopolitan cultural consumption: Preferences and practices in a heterogenous, urban population in Switzerland
J Rössel, JH Schroedter
Poetics 50, 80-95, 2015
672015
Older adults’ perceived sense of social exclusion from the digital world
A Seifert, M Hofer, J Rössel
Educational Gerontology 44 (12), 775-785, 2018
612018
Ökologische Kommunikation: kann die moderne Gesellschaft sich auf ökologische Gefährdungen einstellen?
J Rössel, U Schimank, G Vobruba
Neue Bibliothek der Sozialwissenschaften, 2008
582008
Von Lebensstilen zu kulturellen Präferenzen-ein Vorschlag zur theoretischen Neuorientierung
J Rössel
Soziale Welt, 95-114, 2004
492004
Strukturiert kulturelles Kapital auch den Konsum von Populärkultur?/Is the Consumption of Popular Culture Structured by Cultural Capital as well?
J Rössel, K Bromberger
Zeitschrift für Soziologie 38 (6), 494-512, 2009
472009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20