Folgen
Alexander Gröschner
Alexander Gröschner
Full Professor, Research on Teaching and Learning, Friedrich Schiller University Jena
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-jena.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Effects of a classroom discourse intervention on teachers' practice and students' motivation to learn mathematics and science
K Kiemer, A Gröschner, AK Pehmer, T Seidel
Learning and instruction 35, 94-103, 2015
3792015
Veränderung subjektiver Kompetenzeinschätzungen von lehramtsstudierenden im Praxissemester
A Gröschner, C Schmitt, T Seidel
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2013
2082013
Fostering preservice teachers’ noticing with structured video feedback: Results of an online-and video-based intervention study
M Kleinknecht, A Gröschner
Teaching and Teacher Education 59, 45-56, 2016
1932016
Predicting students' cognitive learning activity and intrinsic learning motivation: How powerful are teacher statements, student profiles, and gender?
V Jurik, A Gröschner, T Seidel
Learning and individual differences 32, 132-139, 2014
1742014
How teacher professional development regarding classroom dialogue affects students' higher-order learning
AK Pehmer, A Gröschner, T Seidel
Teaching and Teacher Education 47, 108-119, 2015
1672015
How student characteristics affect girls' and boys' verbal engagement in physics instruction
V Jurik, A Gröschner, T Seidel
Learning and instruction 23, 33-42, 2013
1422013
Schulpraktika in der Lehrerbildung: Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte
KH Arnold, A Gröschner, T Hascher
Waxmann Verlag, 2014
1412014
Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung
M Gläser-Zikuda, T Seidel, C Rohlfs
BoD–Books on Demand, 2013
1232013
Through the lens of teacher professional development components: the ‘Dialogic Video Cycle’as an innovative program to foster classroom dialogue
A Gröschner, T Seidel, K Kiemer, AK Pehmer
Professional development in education 41 (4), 729-756, 2015
1082015
Praxisphasen in der Lehrerausbildung–eine Strukturanalyse am Beispiel des gymnasialen Lehramtsstudiums in Deutschland
A Gröschner, K Müller, J Bauer, T Seidel, M Prenzel, T Kauper, J Möller
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 4 (18), 639-665, 2015
1062015
How systematic video reflection in teacher professional development regarding classroom discourse contributes to teacher and student self-efficacy
A Gröschner, AK Schindler, D Holzberger, M Alles, T Seidel
International Journal of Educational Research 90, 223-233, 2018
1052018
Fostering and scaffolding student engagement in productive classroom discourse: Teachers' practice changes and reflections in light of teacher professional development
AK Pehmer, A Gröschner, T Seidel
Learning, Culture and Social Interaction 7, 12-27, 2015
992015
Instructional and motivational classroom discourse and their relationship with teacher autonomy and competence support—findings from teacher professional development
K Kiemer, A Gröschner, M Kunter, T Seidel
European Journal of Psychology of Education 33, 377-402, 2018
862018
Facilitating collaborative teacher learning: the role of “mindfulness” in video-based teacher professional development programs
A Gröschner, T Seidel, AK Pehmer, K Kiemer
Gruppendynamik und Organisationsberatung 45, 273-290, 2014
862014
Lernbegleitung im Praktikum–Befunde und Innovationen im Kontext der Reform der Lehrerbildung
A Gröschner, T Seidel
Studium nach Bologna: Praxisbezüge stärken?! Praktika als Brücke zwischen …, 2012
852012
What motivates teachers to participate in professional development? An empirical investigation of motivational orientations and the uptake of formal learning opportunities
D Richter, M Kleinknecht, A Groeschner
Teaching and Teacher Education 86, 2019
832019
Praxisphasen in der Lehrerinnen-und Lehrerbildung
A Gröschner, T Hascher
Waxmann, 2019
822019
Establishing a positive learning atmosphere and conversation culture in the context of a video-based teacher learning community
M Alles, T Seidel, A Gröschner
Professional Development in Education 45 (2), 250-263, 2019
792019
Kompetenzentwicklung im Praktikum? Entwicklung eines Instruments zur Erfassung von Kompetenzeinschätzungen und Ergebnisse einer Befragung von Lehramtsstudierenden im betreuten …
A Gröschner, C Schmitt
Lehrerbildung auf dem Prüfstand 5 (2), 112-128, 2012
752012
Wirkt, was wir bewegen?–Ansätze zur Untersuchung der Qualität universitärer Praxisphasen im Kontext der Reform der Lehrerbildung
A Gröschner, C Schmitt
Erziehungswissenschaft 21 (40), 89-97, 2010
642010
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20