Entwicklung und erste Validierung einer Kurzversion des" Fragebogens zur Erfassung von Dimensionen der Integration von Schülern (FDI 4-6)" von Haeberlin, Moser, Bless und Klaghofer M Venetz, C Zurbriggen, M Eckhart Empirische Sonderpädagogik 6 (2), 99-113, 2014 | 77 | 2014 |
A psychometric analysis of the student version of the perceptions of inclusion questionnaire (PIQ) CLA Zurbriggen, M Venetz, S Schwab, MGP Hessels European Journal of Psychological Assessment, 2017 | 67 | 2017 |
What do teachers think about their students’ inclusion? Consistency of students’ self-reports and teacher ratings M Venetz, CLA Zurbriggen, S Schwab Frontiers in psychology 10, 458198, 2019 | 50 | 2019 |
Schulklasseneffekte C Zurbriggen Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016 | 50 | 2016 |
An overview of classroom composition research on social-emotional outcomes: Introduction to the special issue CM Müller, CLA Zurbriggen Journal of Cognitive Education and Psychology 15 (2), 163-184, 2016 | 47 | 2016 |
Agreement among student, parent and teacher ratings of school inclusion: A multitrait-multimethod analysis S Schwab, CLA Zurbriggen, M Venetz Journal of School Psychology 82, 1-16, 2020 | 44 | 2020 |
The quality of experience of students with and without special educational needs in everyday life and when relating to peers CLA Zurbriggen, M Venetz, C Hinni Social participation of students with special educational needs in …, 2020 | 43 | 2020 |
The perceptions of inclusion questionnaire (PIQ) M Venetz, CLA Zurbriggen, M Eckhart, S Schwab, MGP Hessels Deutsche Version. Zugriff unter www. piqinfo. ch, 2015 | 40 | 2015 |
Emotionales Erleben im Unterricht und schulbezogene Selbstbilder: vergleichende Analysen von Lernenden in integrativen und separativen Schulformen: Martin Venetz...[et al.] M Venetz, R Tarnutzer, C Zurbriggen, W Sempert | 37 | 2012 |
Soziale Partizipation und aktuelles Erleben im gemeinsamen Unterricht. C Zurbriggen, M Venetz Empirische Pädagogik 30 (1), 2016 | 35 | 2016 |
Social classroom climate and personalised instruction as predictors of students’ social participation CLA Zurbriggen, V Hofmann, M Lehofer, S Schwab International Journal of Inclusive Education 27 (11), 1223-1238, 2023 | 23 | 2023 |
Qualität des Erlebens von Lernenden in integrativen und separativen Schulformen M Venetz, R Tarnutzer, C Zurbriggen, W Sempert Eine Untersuchung mit der Experience Sampling Method (ESM …, 2010 | 23 | 2010 |
Intensity bias oder rosy view? Zur Diskrepanz habituell und aktuell berichtetem emotionalen Erleben im Unterricht M Venetz, C Zurbriggen Empirische Pädagogik 30 (1), 2016 | 17 | 2016 |
Trend: Intersektionalität in der Sonderpädagogik: Perspektiven für die Analyse der Wechselbeziehungen von Behinderung und anderen Ungleichheitsdimensionen C Hinni, C Zurbriggen Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete 87 (2), 167-172, 2018 | 16 | 2018 |
Validation of the student version of the perceptions of inclusion questionnaire in primary and secondary education settings M Knickenberg, CLA Zurbriggen, S Schwab Sage Open 12 (1), 21582440221079896, 2022 | 15 | 2022 |
Rosy or blue? Change in recall bias of students’ affective experiences during early adolescence. CLA Zurbriggen, D Jendryczko, FW Nussbeck Emotion 21 (8), 1637, 2021 | 11 | 2021 |
C., Venetz, M., Schwab, S., & Gebhardt, M.(2020). Assessing dimensions of inclusion from students’ perspective–measurement invariance across students with learning disabilities … M Knickenberg, LA Zurbriggen European Journal of Special Needs Education 35 (3), 287-302, 0 | 11 | |
The perceptions of inclusion questionnaire (PIQ). Deutsche version M Venetz, CLA Zurbriggen, M Eckhart, S Schwab, MGP Hessels | 10 | 2015 |
The perceptions of inclusion questionnaire (PIQ). German version M Venetz, CLA Zurbriggen, M Eckhart, S Schwab, MGP Hessels Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ). Retrieved October 6, 2021, 2015 | 10 | 2015 |
Social inclusion, emotional inclusion and academic self-concept of Slovenian students with learning disabilities M Schmidt, S Schwab, C Zurbriggen Sodobna Pedagogika 72 (2), 218-234, 2021 | 9 | 2021 |