Claudia Canella
Claudia Canella
qualitative health researcher, University Hospital Zurich, Institute for Complemetary and
Bestätigte E-Mail-Adresse bei canella.ch
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The challenge of involvement in reflective teaching: Three case studies from a teacher education project on conducting classroom discussions on socio-scientific issues
B Wolfensberger, J Piniel, C Canella, R Kyburz-Graber
Teaching and Teacher Education 26 (3), 714-721, 2010
382010
Cooperative Learning about Nature of Science with a Case from the History of Science.
B Wolfensberger, C Canella
International Journal of Environmental and Science Education 10 (6), 865-889, 2015
312015
Training oncology physicians to advise their patients on complementary and integrative medicine: An implementation study for a manual‐guided consultation
CM Witt, SM Helmer, P Schofield, M Wastell, C Canella, AV Thomae, ...
Cancer 126 (13), 3031-3041, 2020
92020
When cancer cannot be cured: A qualitative study on relationship changes in couples facing advanced melanoma
N Drabe, J Jenewein, S Weidt, L Engeli, C Meier, S Büchi, K Schad, ...
Palliative & supportive care 14 (6), 652-663, 2016
92016
Developing an integrative treatment program for cancer-related fatigue using stakeholder engagement–a qualitative study
C Canella, M Mikolasek, M Rostock, J Beyer, M Guckenberger, ...
Integrative cancer therapies 17 (3), 762-773, 2018
62018
The future of complementary and integrative medicine research-international perspectives
CM Witt, J Barth, C Canella
Forschende Komplementärmedizin 22 (2), 125-127, 2015
52015
World congress integrative medicine & health 2017: part one
B Brinkhaus, T Falkenberg, A Haramati, SN Willich, JP Briggs, M Willcox, ...
BMC Complementary and Alternative Medicine 17 (1), 1-64, 2017
4*2017
Überfachliche Kompetenzen durch selbst organisiertes Lernen erwerben
R Kyburz-Graber, C Canella, C Gerloff-Gasser, R Pangrazzi, BK Zürich
Mittelschul-und Berufsbildungsamt Zürich, 2009
42009
Selbstreguliertes Lernen: Orientierungsrahmen von Studierenden im Rückblick auf ihre Gymnasialzeit
B Wolfensberger, J Piniel, R Kyburz-Graber, C Canella
Zeitschrift für Pädagogik 63 (2), 225-244, 2017
22017
Selbst organisiertes Lernen im Schulalltag: Ergebnisse aus Interviews an Zürcher Gymnasien
R Kyburz-Graber, H Brunner, C Canella, H Keller, J Wohlgensinger
Mittelschul-und Berufsbildungsamt des Kantons Zürich, 2012
22012
Naturwissenschaften im sozialen Kontext. Eine Untersuchung zur Re-Orientierung des naturwissenschaftlichen Unterrichts an Gymnasien am Beispiel des Biologieunterrichts
R Kyburz-Graber, B Wolfensberger, K Hofer, R Pangrazzi, A Dübendorfer, ...
Wissenschaftlicher Schlussbericht zum Nationalfondsprojekt 1114 65117, 2004
22004
Patients’ experiences attributed to the use of Passiflora incarnata: A qualitative, phenomenological study
C Canella, C Bachmann, B Wolfensberger, CM Witt
Journal of ethnopharmacology 231, 295-301, 2019
12019
Experiencing the city by walking
C Canella
Mobile Culture Studies, online, 2011
12011
Selbsteinschätzungsbogen" Selbst organisiertes Lernen"(SOL)
R Kyburz-Graber, C Canella, C Gerloff-Gasser, R Pangrazzi, BK Zürich, ...
Mittelschul-und Berufsbildungsamt Zürich, 2009
12009
Digital Consultations During COVID-19: A Multiperspective Mixed-Methods Study in an Integrative Medicine Setting in Switzerland
J Barth, C Canella, M Oehler, CM Witt
The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 2021
2021
Effects of training oncology physicians advising patients on complementary and integrative therapies on patient‐reported outcomes: A multicenter, cluster‐randomized trial
AA Rogge, SM Helmer, R King, C Canella, K Icke, D Pach, CM Witt
Cancer, 2021
2021
Experiences and views of different key stakeholders on the feasibility of treating cancer-related fatigue
C Canella, M Mikolasek, M Rostock, M Guckenberger, J Jenewein, ...
BMC cancer 20, 1-10, 2020
2020
Erfahrungsbericht über eine autoethnografische Schreibwerkstatt an der Universität Zürich
A Garrels-Nikisch, C Canella
JoSch-Journal der Schreibberatung 2019 (02), 107-119, 2019
2019
Bildungsmarkt
CM Witt, J Barth, C Canella, M Ortiz, B Brinkhaus, P Enck, F Musial, ...
Complementary Medicine Research 22 (2), 141-141, 2015
2015
Buchbesprechung· Book Review
CM Witt, J Barth, C Canella, M Ortiz, B Brinkhaus, P Enck, F Musial, ...
Complementary Medicine Research 22 (2), 137-138, 2015
2015
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20