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Monika Taddicken
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The ‘privacy paradox’in the social web: The impact of privacy concerns, individual characteristics, and the perceived social relevance on different forms of self-disclosure
M Taddicken
Journal of computer-mediated communication 19 (2), 248-273, 2014
8252014
Handbuch Soziale Medien
JH Schmidt, M Taddicken
Springer VS, 2017
1692017
Entwicklung und Verbreitung sozialer Medien
M Taddicken, JH Schmidt
Handbuch Soziale Medien, 3-22, 2017
1442017
Opinion leadership| mediatized opinion leaders: New patterns of opinion leadership in new media environments?
MS Schäfer, M Taddicken
International Journal of Communication 9, 22, 2015
1232015
Methodeneffekte bei Web-Befragungen: Einschränkungen der Datengüte durch ein" reduziertes Kommunikationsmedium"
M Taddicken
BoD–Books on Demand, 2008
1082008
Climate change from the user’s perspective
M Taddicken
Journal of Media Psychology, 2013
1072013
Die Bedeutung von Methodeneffekten der Online-Befragung: Zusammenhänge zwischen computervermittelter Kommunikation und erreichbarer Datengüte
M Taddicken
Sozialforschung im Internet: Methodologie und Praxis der Online-Befragung …, 2009
932009
Online-Befragung
M Taddicken
Handbuch standardisierte Erhebungsverfahren in der …, 2013
832013
Soziale Medien: Funktionen, Praktiken, Formationen
JH Schmidt, M Taddicken
Handbuch Soziale Medien, 23-37, 2017
792017
The uses of privacy online: trading a loss of privacy for social web gratifications?
M Taddicken, C Jers
Privacy online: Perspectives on privacy and self-disclosure in the social …, 2011
792011
Methodeneffekte von Web-Befragungen: Soziale Erwünschtheit vs. Soziale Entkontextualisierung
M Taddicken
Umfrageforschung: Herausforderungen und Grenzen, 85-104, 2009
772009
‘Fake News’ in science communication: emotions and strategies of coping with dissonance online
M Taddicken, L Wolff
Media and Communication 8 (1), 206-217, 2020
632020
Klimawandel aus Sicht der Mediennutzer. Multifaktorielles Wirkungsmodell der Medienerfahrung zur komplexen Wissensdomäne Klimawandel
M Taddicken, I Neverla
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 59 (4), 505-525, 2011
592011
Discussing climate change online. Topics and perceptions in online climate change communication in different online public arenas
I Lörcher, M Taddicken
Journal of Science Communication 16, 2017
542017
What do people know about climate change—and how confident are they? On measurements and analyses of science related knowledge
I Hoppe, M Taddicken, A Reif
Journal of Science Communication (Jcom) 17 (3), 1-26, 2018
512018
Selbstoffenbarung im social web
M Taddicken
Publizistik 3 (56), 281-303, 2011
512011
Ich kommentiere, also bin ich. Community Research am Beispiel des Diskussionsforums der ZEIT Online
M Taddicken, K Bund
Die Online-Inhaltsanalyse. Forschungsobjekt Internet, 167-190, 2010
472010
Who participates in the climate change online discourse? A typology of Germans’ online engagement
M Taddicken, A Reif
Communications 41 (3), 315-337, 2016
442016
Privacy, surveillance, and self-disclosure in the social web: Exploring the user's perspective via focus groups
M Taddicken
internet and surveillance, 255-272, 2013
442013
Why are scientific experts perceived as trustworthy? Emotional assessment within TV and YouTube videos
A Reif, T Kneisel, M Schäfer, M Taddicken
Media and Communication 8 (1), 191-205, 2020
372020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20