Zielkindbezogene pädagogische Qualität im Kindergarten W Smidt Waxmann Verlag, 2012 | 91 | 2012 |
Big Five personality traits as predictors of the academic success of university and college students in early childhood education W Smidt Journal of Education for Teaching 41 (4), 385-403, 2015 | 78 | 2015 |
Career success of preschool teachers in Germany–the significance of the Big Five personality traits, locus of control, and occupational self-efficacy W Smidt, G Kammermeyer, S Roux, C Theisen, C Weber Early Child Development and Care 188 (10), 1340-1353, 2018 | 55 | 2018 |
Relations between the Big Five personality traits of prospective early childhood pedagogues and their beliefs about the education of preschool children: Evidence from a German … W Smidt, G Kammermeyer, S Roux Learning and Individual Differences 37, 96-106, 2015 | 46 | 2015 |
Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds: the role of types of partnership activities and preschool characteristics A Hachfeld, Y Anders, S Kuger, W Smidt Contemporary Issues in Early Childhood Education in Germany, 190-212, 2018 | 44 | 2018 |
Gender im Kindergarten. Empirische Datenlage zu Unterschieden zwischen Mädchen und Jungen S Kuger, K Kluczniok, J Sechtig, W Smidt Zeitschrift für Pädagogik 57 (2), 269-288, 2011 | 44 | 2011 |
Elementarpädagogik in Österreich. Voraussetzungen und Wirkungen elementarer Bildung B Hartel, L Hollerer, W Smidt, C Walter-Laager, M Stoll Nationaler Bildungsbericht Österreich 2, 183-224, 2018 | 43 | 2018 |
Educational process quality in preschools at the individual child level: findings from a German Study W Smidt, HG Rossbach Early Child Development and Care 186 (1), 78-95, 2016 | 43 | 2016 |
Kompensatorische Förderung benachteiligter Kinder. Entwicklungslinien, Forschungsbefunde und heutige Bedeutung für die Frühpädagogik T Schmidt, W Smidt Zeitschrift für Pädagogik 60 (1), 132-149, 2014 | 40 | 2014 |
How do activity settings, preschool teachers’ activities, and children’s activities relate to the quality of children’s interactions in preschool? Findings from Austria W Smidt, EM Embacher European Early Childhood Education Research Journal 28 (6), 864-883, 2020 | 33 | 2020 |
Interaktionsqualität in Kindertageseinrichtungen–Eine vergleichende Betrachtung standardisierter gruppen-und zielkindbezogener Erhebungsverfahren T Schmidt, W Smidt, K Kluczniok, M Riedmeier Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and …, 2018 | 33 | 2018 |
Early childhood education and care in Austria: challenges and education policies W Smidt Early Childhood Education and Care Quality in Europe and the USA, 134-144, 2020 | 27 | 2020 |
Professionalisierung des pädagogischen Personals in Kindertageseinrichtungen in Österreich-Modelle, Befunde, Desiderate W Smidt, L Burkhardt, V Endler, S Kraft, B Koch Zeitschrift für Pädagogik 63 (2), [121]-138, 2017 | 25 | 2017 |
How extraverted, open, agreeable, conscientious, and neurotic are prospective early childhood pedagogues? A comparison with the German Socio-Economic Panel W Smidt, S Roux Early Child Development and Care 185 (5), 766-778, 2015 | 25 | 2015 |
Die BiKS-Studie. Methodenbericht zur zweiten Projektphase. S Schmidt, M Schmitt, W Smidt | 25 | 2009 |
Interkulturelle Orientierungen und pädagogische Prozesse im Kindergarten J Kratzmann, W Smidt, S Pohlmann-Rother, S Kuger Einschulung. Ergebnisse aus der Studie „Bildungsprozesse …, 2013 | 23 | 2013 |
Patterns of literacy and numeracy activities in preschool and their relation to structural characteristics and children’s home activities S Lehrl, W Smidt, C Grosse, D Richter Research Papers in Education 29 (5), 577-597, 2014 | 21 | 2014 |
Bedeutung von elterlicher Unterstützung im häuslichen Kontext für den Schulerfolg am Ende der Grundschule N Luplow, W Smidt Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (1), 153-180, 2019 | 15 | 2019 |
Enjoyment of learning and learning effort in primary school: The significance of child individual characteristics and stimulation at home and at preschool D Richter, S Lehrl, S Weinert Contemporary Issues in Early Childhood Education in Germany, 96-116, 2018 | 15 | 2018 |
Wie werden Kinder im Kindergarten am besten gefördert? Orientierungen frühpädagogischer Fachkräfte im Spannungsfeld zwischen Selbstbildung und Instruktion T Schmidt, W Smidt Empirische Pädagogik 29 (3), 393-414, 2015 | 15 | 2015 |