Follow
Wilfried Smidt
Wilfried Smidt
Leopold-Franzens-Universität Innsbruck
Verified email at uibk.ac.at
Title
Cited by
Cited by
Year
Zielkindbezogene pädagogische Qualität im Kindergarten
W Smidt
Waxmann Verlag, 2012
912012
Big Five personality traits as predictors of the academic success of university and college students in early childhood education
W Smidt
Journal of Education for Teaching 41 (4), 385-403, 2015
782015
Career success of preschool teachers in Germany–the significance of the Big Five personality traits, locus of control, and occupational self-efficacy
W Smidt, G Kammermeyer, S Roux, C Theisen, C Weber
Early Child Development and Care 188 (10), 1340-1353, 2018
552018
Relations between the Big Five personality traits of prospective early childhood pedagogues and their beliefs about the education of preschool children: Evidence from a German …
W Smidt, G Kammermeyer, S Roux
Learning and Individual Differences 37, 96-106, 2015
462015
Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds: the role of types of partnership activities and preschool characteristics
A Hachfeld, Y Anders, S Kuger, W Smidt
Contemporary Issues in Early Childhood Education in Germany, 190-212, 2018
442018
Gender im Kindergarten. Empirische Datenlage zu Unterschieden zwischen Mädchen und Jungen
S Kuger, K Kluczniok, J Sechtig, W Smidt
Zeitschrift für Pädagogik 57 (2), 269-288, 2011
442011
Elementarpädagogik in Österreich. Voraussetzungen und Wirkungen elementarer Bildung
B Hartel, L Hollerer, W Smidt, C Walter-Laager, M Stoll
Nationaler Bildungsbericht Österreich 2, 183-224, 2018
432018
Educational process quality in preschools at the individual child level: findings from a German Study
W Smidt, HG Rossbach
Early Child Development and Care 186 (1), 78-95, 2016
432016
Kompensatorische Förderung benachteiligter Kinder. Entwicklungslinien, Forschungsbefunde und heutige Bedeutung für die Frühpädagogik
T Schmidt, W Smidt
Zeitschrift für Pädagogik 60 (1), 132-149, 2014
402014
How do activity settings, preschool teachers’ activities, and children’s activities relate to the quality of children’s interactions in preschool? Findings from Austria
W Smidt, EM Embacher
European Early Childhood Education Research Journal 28 (6), 864-883, 2020
332020
Interaktionsqualität in Kindertageseinrichtungen–Eine vergleichende Betrachtung standardisierter gruppen-und zielkindbezogener Erhebungsverfahren
T Schmidt, W Smidt, K Kluczniok, M Riedmeier
Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and …, 2018
332018
Early childhood education and care in Austria: challenges and education policies
W Smidt
Early Childhood Education and Care Quality in Europe and the USA, 134-144, 2020
272020
Professionalisierung des pädagogischen Personals in Kindertageseinrichtungen in Österreich-Modelle, Befunde, Desiderate
W Smidt, L Burkhardt, V Endler, S Kraft, B Koch
Zeitschrift für Pädagogik 63 (2), [121]-138, 2017
252017
How extraverted, open, agreeable, conscientious, and neurotic are prospective early childhood pedagogues? A comparison with the German Socio-Economic Panel
W Smidt, S Roux
Early Child Development and Care 185 (5), 766-778, 2015
252015
Die BiKS-Studie. Methodenbericht zur zweiten Projektphase.
S Schmidt, M Schmitt, W Smidt
252009
Interkulturelle Orientierungen und pädagogische Prozesse im Kindergarten
J Kratzmann, W Smidt, S Pohlmann-Rother, S Kuger
Einschulung. Ergebnisse aus der Studie „Bildungsprozesse …, 2013
232013
Patterns of literacy and numeracy activities in preschool and their relation to structural characteristics and children’s home activities
S Lehrl, W Smidt, C Grosse, D Richter
Research Papers in Education 29 (5), 577-597, 2014
212014
Bedeutung von elterlicher Unterstützung im häuslichen Kontext für den Schulerfolg am Ende der Grundschule
N Luplow, W Smidt
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (1), 153-180, 2019
152019
Enjoyment of learning and learning effort in primary school: The significance of child individual characteristics and stimulation at home and at preschool
D Richter, S Lehrl, S Weinert
Contemporary Issues in Early Childhood Education in Germany, 96-116, 2018
152018
Wie werden Kinder im Kindergarten am besten gefördert? Orientierungen frühpädagogischer Fachkräfte im Spannungsfeld zwischen Selbstbildung und Instruktion
T Schmidt, W Smidt
Empirische Pädagogik 29 (3), 393-414, 2015
152015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20