Folgen
Richard Preetz
Richard Preetz
IfSOl University of Oldenburg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uol.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Longitudinal changes in life satisfaction and mental health in emerging adulthood during the COVID-19 pandemic. Risk and protective factors
R Preetz, A Filser, A Brömmelhaus, T Baalmann, M Feldhaus
Emerging Adulthood 9 (5), 602-617, 2021
562021
Moving back to the parental home in times of COVID-19: Consequences for students’ life satisfaction
R Preetz, J Greifenberg, J Hülsemann, A Filser
International Journal of Environmental Research and Public Health 19 (17), 10659, 2022
112022
Do local sex ratios approximate subjective partner markets? Evidence from the German family panel
A Filser, R Preetz
Human Nature 32 (2), 406-433, 2021
112021
Dissolution of non-cohabiting relationships and changes in life satisfaction and mental health
R Preetz
Frontiers in Psychology 13, 812831, 2022
102022
'Warum soll ich forschen?' - Wirkungen Forschenden Lernens bei Lehramtsstudierenden
J Thiem, R Preetz, S Haberstroh
Zeitschrift für Hochschulentwicklung 15 (2), 187-207, 2020
102020
How research-based learning affects students’ self-rated research competences: evidence from a longitudinal study across disciplines
J Thiem, R Preetz, S Haberstroh
Studies in Higher Education 48 (7), 1039-1051, 2023
72023
The German family panel (pairfam). GESIS data archive, Cologne
J Brüderl, S Drobnič, K Hank, FJ Neyer, S Walper, P Alt, C Bozoyan, ...
ZA5678 Data File Version 11.0, 2020
72020
Why were there three? Determinants of the presence of an intimate partner during face-to-face interviews
R Preetz, M Langeheine
Survey Methods: Insights From the Field, 17, 2017
52017
Partnerschaftsverläufe, Kinderwunsch und Fertilitätstrends in Deutschland
K Timmermann, I Bosma, B Pritzel, R Preetz, N Gröpler, T Peter, ...
5*
Adolescent school injuries and classroom sex compositions in German secondary schools
A Filser, S Stadtmüller, R Lipp, R Preetz
BMC public health 22, 1-11, 2022
42022
Analysing transitions in intimate relationships with panel data
M Feldhaus, R Preetz
Comparative Population Studies 46, 2021
32021
Forschendes Lernen im Student Life-cycle. Eine Panelstudie zur Weiterentwicklung des Lehrprofils der Universität Oldenburg
J Thiem, R Preetz, S Haberstroh
Qualitätssicherung im Student Life Cycle, 83-96, 2020
32020
Das Ende der partnerschaftlichen Beziehung–Das kritische Lebensereignis „Trennung “und sein Effekt auf den Studienerfolg
A Brömmelhaus, R Preetz
Herkunftsfamilie, Partnerschaft und Studienerfolg, 259-280, 2020
22020
Effects of Survey Design Modifications in pairfam Wave 12 due to the COVID-19 Pandemic
C Bozoyan, M Herzig, R Preetz, C Schmiedeberg
https://www.pairfam.de/fileadmin/user_upload/redakteur/publis …, 2021
12021
Value of children in childless adults with and without depression
D Erbe, R Preetz
PsyArXiv, 2022
2022
Bleibt alles anders?!
R Preetz, A Filser, A Brömmelhaus, T Baalmann, M Feldhaus
Forschungsimpulse für die Hochschul-entwicklung im Kontext hybrider Lehre, 49, 0
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–16