Suivre
Chris Bailleux
Chris Bailleux
Adresse e-mail validée de univ-amu.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Developmental change in a spatial task of attentional capacity: An essay toward an integration of two working memory models
A de Ribaupierre, C Bailleux
International Journal of Behavioral Development 17 (1), 5-35, 1994
921994
Personality traits and abilities as predictors of academic achievement
PY Gilles, C Bailleux
European Journal of Psychology of Education 16, 3-15, 2001
582001
The development of working memory: Further note on the comparability of two models of working memory
A De Ribaupierre, C Bailleux
Journal of Experimental Child Psychology 77 (2), 110-127, 2000
522000
Development of attentional capacity in childhood: A longitudinal study.
A de Ribaupierre, C Bailleux
Lawrence Erlbaum Associates, Inc, 1995
471995
Pour une pratique constructiviste de la remédiation cognitive
JL Paour, C Bailleux, P Perret
Développements, 5-14, 2009
442009
The influence of relational complexity and strategy selection on children's reasoning in the Latin Square Task
P Perret, C Bailleux, B Dauvier
Cognitive Development 26 (2), 127-141, 2011
282011
Is a non verbal working memory task necessarily nonverbally encoded?
A Ribaupierre, T Lecerf, C Bailleux
Cahiers De Psychologie Cognitive/Current Psychology of Cognition, 2000
192000
The development of relational integration during childhood.
B Dauvier, C Bailleux, P Perret
Developmental psychology 50 (6), 1687, 2014
172014
L'influence des pratiques pédagogiques à l'école maternelle sur l'apprentissage de la lecture au Cours Préparatoire.
S Cèbe, R Goigoux, C Bailleux, C Pellenq, JL Paour, A Blaye, PY Gilles
Les dossiers des Sciences de l'Education 10, 77-93, 2003
132003
La conceptualisation au service de l’apprentissage autorégulé chez le jeune enfant: pour une approche constructiviste et socioculturelle de l’autorégulation
C Bailleux, JL Paour
L’autorégulation de l’apprentissage: perspectives théoriques et applications …, 2013
92013
Developing the concept of order: An example of constructivist remediation for optimizing memory and learning processes
JL Paour, C Bailleux
Journal of Cognitive Education and Psychology 8 (2), 128-147, 2009
92009
Selection of reference frames in form orientation task in relation to postural-gravitational constraints and individual habits in spatial orientation
C Bailleux, C Marendaz, T Ohlmann
Perception 19 (4), 381-381, 1990
91990
Ordo: comprendre le système relationnel de l'ordre
JL Paour, C Bailleux, S Cèbe, R Goigoux
Hatier, 2010
62010
Developmental change in a spatial task of attentional capacity: A comparison of two modes of response
A De Ribaupierre, C Bailleux
Vth European Conference on Developmental Psychology, Seville, 6-9, 1992
61992
Entraîner des processus cognitifs généraux pour prévenir les difficultés d’apprentissage au CP: Présentation du PASS Reading Enhancement Program pour la grande section
C Bailleux, JL Paour, M Piolat, JP Das, S Cèbe, R Goigoux, C Pellenq
Perspectives en psychologie différentielle, 47-51, 2005
52005
Facteurs cognitifs et conatifs de l'adaptation à l'entrée en sixième
PY Gilles, C BAILLEUX, I FLAMAND, N DALLE
Psychologie française 45 (3), 277-282, 2000
52000
Intégration relationnelle en mémoire de travail et intelligence fluide chez l’enfant
P Perret, B Dauvier, C Bailleux, L Thomachot
L’Année psychologique 113 (2), 191-212, 2013
32013
L’éducation cognitive au service du développement de l’autonomie et de l’autorégulation
C Bailleux, JL Paour
Psychologie et Scolarités, 139-163, 2016
22016
Ordo: les histoires en images: 8 scénarios à découper: moyenne et grande sections
JL Paour, C Bailleux, S Cèbe, R Goigoux
Hatier, 2016
22016
Processes in learning and memory: Assessment and intervention
MGP Hessels
Journal of Cognitive Education and Psychology 8 (2), 2009
22009
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20