Simone Lehrl
Simone Lehrl
Department of Developmental Psychology
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-bamberg.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Home and preschool learning environments and their relations to the development of early numeracy skills
Y Anders, HG Rossbach, S Weinert, S Ebert, S Kuger, S Lehrl, ...
Early Childhood Research Quarterly 27 (2), 231-244, 2012
5762012
Quality of the home learning environment during preschool age–Domains and contextual conditions
K Kluczniok, S Lehrl, S Kuger, HG Rossbach
European Early Childhood Education Research Journal 21 (3), 420-438, 2013
1002013
QuarterlyLonger-term associations of preschool education: The predictive roleof preschool quality for the development of mathematical skillsthrough elementary school
S Lehrl, K Kluczniok, HG Rossbach
Early Childhood Research Quarterly 36, 475-488, 2016
69*2016
Die Bedeutung der familiären Lernumwelt für Vorläufer schriftsprachlicher Kompetenzen im Vorschulalter
S Lehrl, S Ebert, HG Roßbach, S Weinert
Journal of Family Research 24 (2), 115-133, 2012
522012
Long-term relations between children’s language, the home literacy environment, and socioemotional development from ages 3 to 8
E Rose, S Lehrl, S Ebert, S Weinert
Early Education and Development 29 (3), 342-356, 2018
282018
Soziale Disparitäten beim Zugang zu Kindergartenqualität und differenzielle Konsequenzen für die vorschulische mathematische Entwicklung
S Lehrl, S Kuger, Y Anders
Unterrichtswissenschaft 42 (2), 132-151, 2014
282014
Einschulung: Ergebnisse aus der Studie'Bildungsprozesse, Kompetenzentwicklung und Selektionsentscheidungen im Vorschul-und Schulalter (BiKS)'
G Faust
Waxmann Verlag, 2013
252013
Long-term and domain-specific relations between the early years home learning environment and students’ academic outcomes in secondary school
S Lehrl, S Ebert, S Blaurock, HG Rossbach, S Weinert
School Effectiveness and School Improvement 31 (1), 102-124, 2020
242020
Learning environments at home and at preschool and their relationship to the development of numeracy skills
Y Anders, HG Rossbach, S Weinert, S Ebert, S Kuger, S Lehrl, ...
Early Childhood Research Quarterly 27, 231-244, 2012
222012
Facets of preschoolers’ home literacy environments: what contributes to reading literacy in primary school?
S Lehrl, S Ebert, HG Rossbach
The development of reading literacy from early childhood to adolescence …, 2013
212013
Qualität häuslicher Lernumwelten im Vorschulalter
S Lehrl
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018
132018
Die häusliche Lernumwelt im Vorschulalter–wie Eltern die kindliche Kompetenzentwicklung unterstützen
S Lehrl
Einschulung: Ergebnisse aus der Studie'Bildungsprozesse …, 2013
132013
The home learning environment and its role in shaping children’s educational development
S Lehrl, M Evangelou, P Sammons
School Effectiveness and School Improvement 31 (1), 1-6, 2020
122020
The Development of Reading Literacy from Early Childhood to Adolescence. Empirical Findings from the Bamberg BiKS Longitudinal Studies
C Artelt, T Dörfler, S Ebert, C Karing, S Kuger, S Lehrl, C Lorenz, ...
University of Bamberg Press, 2013
122013
Patterns of literacy and numeracy activities in preschool and their relation to structural characteristics and children’s home activities
S Lehrl, W Smidt, C Grosse, D Richter
Research Papers in Education 29 (5), 577-597, 2014
112014
BiKS-Ergebnisse aus den Längsschnittstudien: Praxisrelevante Befunde aus dem Primar-und Sekundarschulbereich
M Mudiappa, C Artelt
University of Bamberg Press, 2014
112014
Einstellungen zum Einbezug der Erstsprache im Kindergarten und deren Bedeutung für die Wortschatzentwicklung im Deutschen bei Kindern mit Migrationshintergrund
J Kratzmann, S Lehrl, S Ebert
Frühe Bildung, 2013
102013
Emergent literacy activities in the final preschool year in the German federal states of Bavaria and Hesse
WK Smidt, S Lehrl, Y Anders, S Pohlmann-Rother, K Kluczniok
Early Years 32 (3), 301-312, 2012
102012
Long Term Persistence of Preschool Intervention on Children's Mathematical Development: Results from the German Model Project" Kindergarten of the Future in Bavaria".
S Lehrl, K Kluczniok, HG Rossbach, Y Anders
Global Education Review 4 (3), 70-87, 2017
82017
Enjoyment of learning and learning effort in primary school: The significance of child individual characteristics and stimulation at home and at preschool
D Richter, S Lehrl, S Weinert
Early Child Development and Care 186 (1), 96-116, 2016
82016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20