Folgen
Anna-Katharina Praetorius
Anna-Katharina Praetorius
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ife.uzh.ch
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Generic dimensions of teaching quality: The German framework of three basic dimensions
AK Praetorius, E Klieme, B Herbert, P Pinger
ZDM 50, 407-426, 2018
3662018
One lesson is all you need? Stability of instructional quality across lessons
AK Praetorius, C Pauli, K Reusser, K Rakoczy, E Klieme
Learning and Instruction 31, 2-12, 2014
3072014
Diagnostische kompetenz von eltern und lehrern
FW Schrader, AK Praetorius, D Rost, JR Sparfeldt, S Buch
Beltz, 2018
3032018
Teachers' assessment competence: Integrating knowledge-, process-, and product-oriented approaches into a competence-oriented conceptual model
S Herppich, AK Praetorius, N Förster, I Glogger-Frey, K Karst, D Leutner, ...
Teaching and Teacher education 76, 181-193, 2018
1832018
Classroom observation frameworks for studying instructional quality: looking back and looking forward
AK Praetorius, CY Charalambous
Zdm 50, 535-553, 2018
1522018
Observer ratings of instructional quality: Do they fulfill what they promise?
AK Praetorius, G Lenske, A Helmke
Learning and instruction 22 (6), 387-400, 2012
1432012
Longitudinal relations between teaching-related motivations and student-reported teaching quality
AK Praetorius, F Lauermann, RM Klassen, O Dickhäuser, S Janke, ...
Teaching and teacher education 65, 241-254, 2017
982017
Studying mathematics instruction through different lenses: Setting the ground for understanding instructional quality more comprehensively
CY Charalambous, AK Praetorius
ZDM 50, 355-366, 2018
902018
Messung von Unterrichtsqualität durch Ratings
AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2013
822013
Judgment confidence and judgment accuracy of teachers in judging self-concepts of students
AK Praetorius, VD Berner, H Zeinz, A Scheunpflug, M Dresel
The Journal of Educational Research 106 (1), 64-76, 2013
762013
Angebots-Nutzungs-Modelle der Wirkweise des Unterrichts. Ein kritischer Vergleich verschiedener Modellvarianten
S Vieluf, AK Praetorius, K Rakoczy, M Kleinknecht, M Pietsch
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
58*2020
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: Aktueller Forschungsstand, unterrichtspraktische Umsetzbarkeit und Bedeutung für den Unterricht
AK Praetorius, F Lipowsky, K Karst
Differenzierung im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht, 115-146, 2012
582012
Wie gut schätzen Lehrer die Fähigkeitsselbstkonzepte ihrer Schüler ein? Zur diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
AK Praetorius, K Karst, O Dickhäuser, F Lipowsky
Psychologie in Erziehung und Unterricht 58 (2), 81, 2011
582011
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: theoretische und methodische Weiterentwicklungen
A Südkamp, AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2017
552017
The same in German as in English? Investigating the subject-specificity of teaching quality
AK Praetorius, S Vieluf, S Saß, A Bernholt, E Klieme
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (19), 191-209, 2016
552016
Who sees what? Conceptual considerations on the measurement of teaching quality from different perspectives
B Fauth, R Göllner, G Lenske, AK Praetorius, W Wagner
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
522020
Unterrichtsqualität in den Fachdidaktiken im deutschsprachigen Raum–zwischen Generik und Fachspezifik
AK Praetorius, C Herrmann, E Gerlach, M Zülsdorf-Kersting, B Heinitz, ...
Unterrichtswissenschaft 48 (3), 409-446, 2020
492020
Here today, gone tomorrow? Revisiting the stability of teachers' achievement goals
AK Praetorius, S Nitsche, S Janke, O Dickhäuser, K Drexler, M Fasching, ...
Contemporary Educational Psychology 39 (4), 379-387, 2014
472014
Identifying effective teachers: The relation between teaching profiles and students’ development in achievement and enjoyment
D Holzberger, AK Praetorius, T Seidel, M Kunter
European Journal of Psychology of Education 34, 801-823, 2019
452019
Towards developing a theory of generic teaching quality. Origin, current status, and necessary next steps regarding the Three Basic Dimensions Model
AK Praetorius, E Klieme, T Kleickmann, E Brunner, A Lindmeier, S Taut, ...
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
432020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20