Folgen
Anna-Katharina Praetorius
Anna-Katharina Praetorius
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ife.uzh.ch
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Generic dimensions of teaching quality: The German framework of three basic dimensions
AK Praetorius, E Klieme, B Herbert, P Pinger
Zdm 50, 407-426, 2018
6072018
One lesson is all you need? Stability of instructional quality across lessons
AK Praetorius, C Pauli, K Reusser, K Rakoczy, E Klieme
Learning and instruction 31, 2-12, 2014
3772014
Diagnostische kompetenz von eltern und lehrern
FW Schrader, AK Praetorius, D Rost, JR Sparfeldt, S Buch
Beltz, 2018
3252018
Teachers' assessment competence: Integrating knowledge-, process-, and product-oriented approaches into a competence-oriented conceptual model
S Herppich, AK Praetorius, N Förster, I Glogger-Frey, K Karst, D Leutner, ...
Teaching and Teacher education 76, 181-193, 2018
2652018
Classroom observation frameworks for studying instructional quality: looking back and looking forward
AK Praetorius, CY Charalambous
Zdm 50, 535-553, 2018
2332018
Observer ratings of instructional quality: Do they fulfill what they promise?
AK Praetorius, G Lenske, A Helmke
Learning and instruction 22 (6), 387-400, 2012
1572012
Longitudinal relations between teaching-related motivations and student-reported teaching quality
AK Praetorius, F Lauermann, RM Klassen, O Dickhäuser, S Janke, ...
Teaching and teacher education 65, 241-254, 2017
1352017
Studying mathematics instruction through different lenses: Setting the ground for understanding instructional quality more comprehensively
CY Charalambous, AK Praetorius
ZDM 50, 355-366, 2018
1202018
Angebots-Nutzungs-Modelle der Wirkweise des Unterrichts. Ein kritischer Vergleich verschiedener Modellvarianten
S Vieluf, AK Praetorius, K Rakoczy, M Kleinknecht, M Pietsch
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
112*2020
Messung von Unterrichtsqualität durch Ratings
AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2013
1062013
Who sees what? Conceptual considerations on the measurement of teaching quality from different perspectives
B Fauth, R Göllner, G Lenske, AK Praetorius, W Wagner
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
942020
Unterrichtsqualität in den Fachdidaktiken im deutschsprachigen Raum–zwischen Generik und Fachspezifik
AK Praetorius, C Herrmann, E Gerlach, M Zülsdorf-Kersting, B Heinitz, ...
Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung 48 (3), 409-446, 2020
872020
Judgment confidence and judgment accuracy of teachers in judging self-concepts of students
AK Praetorius, VD Berner, H Zeinz, A Scheunpflug, M Dresel
The Journal of Educational Research 106 (1), 64-76, 2013
852013
Oberflächen-und Tiefenmerkmale. Eine Reflexion zweier prominenter Begriffe der Unterrichtsforschung
J Decristan, M Hess, D Holzberger, AK Praetorius
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
822020
Blinde Flecken des Modells der drei Basisdimensionen von Unterrichtsqualität? Das Modell im Spiegel einer internationalen Synthese von Merkmalen der Unterrichtsqualität
AK Praetorius, W Rogh, T Kleickmann
Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung 48 (3), 303-318, 2020
802020
Creating a forum for researching teaching and its quality more synergistically
CY Charalambous, AK Praetorius
Studies in Educational Evaluation 67, 100894, 2020
742020
Towards developing a theory of generic teaching quality. Origin, current status, and necessary next steps regarding the three basic dimensions model
AK Praetorius, E Klieme, T Kleickmann, E Brunner, A Lindmeier, S Taut, ...
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
722020
Identifying effective teachers: The relation between teaching profiles and students’ development in achievement and enjoyment
D Holzberger, AK Praetorius, T Seidel, M Kunter
European Journal of Psychology of Education 34, 801-823, 2019
642019
Wie gut schätzen Lehrer die Fähigkeitsselbstkonzepte ihrer Schüler ein? Zur diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
AK Praetorius, K Karst, O Dickhäuser, F Lipowsky
Psychologie in Erziehung und Unterricht 58 (2), 81, 2011
642011
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: theoretische und methodische Weiterentwicklungen
A Südkamp, AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2017
622017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20