Anna-Katharina Praetorius
Anna-Katharina Praetorius
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ife.uzh.ch
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Diagnostische Kompetenz von Eltern und Lehrern
FW Schrader, AK Praetorius, D Rost, JR Sparfeldt, S Buch
Beltz, 2018
2422018
One lesson is all you need? Stability of instructional quality across lessons
AK Praetorius, C Pauli, K Reusser, K Rakoczy, E Klieme
Learning and Instruction 31, 2-12, 2014
1992014
Generic dimensions of teaching quality: The German framework of three basic dimensions
AK Praetorius, E Klieme, B Herbert, P Pinger
ZDM 50 (3), 407-426, 2018
1192018
Observer ratings of instructional quality: Do they fulfill what they promise?
AK Praetorius, G Lenske, A Helmke
Learning and instruction 22 (6), 387-400, 2012
1022012
Teachers' assessment competence: Integrating knowledge-, process-, and product-oriented approaches into a competence-oriented conceptual model
S Herppich, AK Praetorius, N Förster, I Glogger-Frey, K Karst, D Leutner, ...
Teaching and teacher education 76, 181-193, 2018
962018
Messung von Unterrichtsqualität durch Ratings
AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2013
622013
Judgment confidence and judgment accuracy of teachers in judging self-concepts of students
AK Praetorius, VD Berner, H Zeinz, A Scheunpflug, M Dresel
The Journal of Educational Research 106 (1), 64-76, 2013
522013
Longitudinal relations between teaching-related motivations and student-reported teaching quality
AK Praetorius, F Lauermann, RM Klassen, O Dickhäuser, S Janke, ...
Teaching and teacher education 65, 241-254, 2017
472017
Wie gut schätzen Lehrer die Fähigkeitsselbstkonzepte ihrer Schüler ein? Zur diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
AK Praetorius, K Karst, O Dickhäuser, F Lipowsky
Psychologie in Erziehung und Unterricht 58 (2), 81, 2011
442011
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: Aktueller Forschungsstand, unterrichtspraktische Umsetzbarkeit und Bedeutung für den Unterricht
AK Praetorius, F Lipowsky, K Karst
Differenzierung im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht, 115-146, 2012
432012
Studying mathematics instruction through different lenses: Setting the ground for understanding instructional quality more comprehensively
CY Charalambous, AK Praetorius
ZDM 50 (3), 355-366, 2018
402018
Classroom observation frameworks for studying instructional quality: looking back and looking forward
AK Praetorius, CY Charalambous
ZDM 50 (3), 535-553, 2018
382018
Generalisten oder Spezialisten? Bereichsspezifität und leistungsbezogene Zusammenhänge des schulischen Selbstkonzepts von Schulanfängern 1Dieser Beitrag wurde unter der …
S Poloczek, K Karst, AK Praetorius, F Lipowsky
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2011
342011
The same in German as in English? Investigating the subject-specificity of teaching quality
AK Praetorius, S Vieluf, S Saß, A Bernholt, E Klieme
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 19 (1), 191-209, 2016
332016
Lehrkräfte als Diagnostiker. Welche Rolle spielt die Schülerleistung bei der Einschätzung von mathematischen Selbstkonzepten?
AK Praetorius, K Greb, F Lipowsky, M Gollwitzer
Journal for educational research online 2 (1), 121-144, 2010
292010
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: theoretische und methodische Weiterentwicklungen
A Südkamp, AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2017
282017
Here today, gone tomorrow? Revisiting the stability of teachers' achievement goals
AK Praetorius, S Nitsche, S Janke, O Dickhäuser, K Drexler, M Fasching, ...
Contemporary Educational Psychology 39 (4), 379-387, 2014
282014
Teachers’ judgment accuracy concerning consistent and inconsistent student profiles
A Südkamp, AK Praetorius, B Spinath
Teaching and Teacher Education 76, 204-213, 2018
272018
EMU: Evidenzbasierte Methoden der Unterrichtsdiagnostik und-entwicklung
A Helmke, FW Schrader, T Helmke
Unterrichtsdiagnostik–Ein Weg, um Unterrichten sichtbar zu machen …, 2012
252012
Identifying determinants of teachers' judgment (in) accuracy regarding students' school-related motivations using a Bayesian cross-classified multi-level model
AK Praetorius, T Koch, A Scheunpflug, H Zeinz, M Dresel
Learning and Instruction 52, 148-160, 2017
212017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20