Folgen
Anna-Katharina Praetorius
Anna-Katharina Praetorius
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ife.uzh.ch
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Generic dimensions of teaching quality: The German framework of three basic dimensions
AK Praetorius, E Klieme, B Herbert, P Pinger
ZDM 50, 407-426, 2018
5222018
One lesson is all you need? Stability of instructional quality across lessons
AK Praetorius, C Pauli, K Reusser, K Rakoczy, E Klieme
Learning and instruction 31, 2-12, 2014
3582014
Diagnostische kompetenz von eltern und lehrern
FW Schrader, AK Praetorius, D Rost, JR Sparfeldt, S Buch
Beltz, 2018
3242018
Teachers' assessment competence: Integrating knowledge-, process-, and product-oriented approaches into a competence-oriented conceptual model
S Herppich, AK Praetorius, N Förster, I Glogger-Frey, K Karst, D Leutner, ...
Teaching and Teacher education 76, 181-193, 2018
2402018
Classroom observation frameworks for studying instructional quality: looking back and looking forward
AK Praetorius, CY Charalambous
Zdm 50, 535-553, 2018
2032018
Observer ratings of instructional quality: Do they fulfill what they promise?
AK Praetorius, G Lenske, A Helmke
Learning and instruction 22 (6), 387-400, 2012
1502012
Longitudinal relations between teaching-related motivations and student-reported teaching quality
AK Praetorius, F Lauermann, RM Klassen, O Dickhäuser, S Janke, ...
Teaching and teacher education 65, 241-254, 2017
1282017
Studying mathematics instruction through different lenses: Setting the ground for understanding instructional quality more comprehensively
CY Charalambous, AK Praetorius
ZDM 50, 355-366, 2018
1042018
Messung von Unterrichtsqualität durch Ratings
AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2013
1012013
Angebots-Nutzungs-Modelle der Wirkweise des Unterrichts. Ein kritischer Vergleich verschiedener Modellvarianten
S Vieluf, AK Praetorius, K Rakoczy, M Kleinknecht, M Pietsch
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
84*2020
Judgment confidence and judgment accuracy of teachers in judging self-concepts of students
AK Praetorius, VD Berner, H Zeinz, A Scheunpflug, M Dresel
The Journal of Educational Research 106 (1), 64-76, 2013
812013
Unterrichtsqualität in den Fachdidaktiken im deutschsprachigen Raum–zwischen Generik und Fachspezifik
AK Praetorius, C Herrmann, E Gerlach, M Zülsdorf-Kersting, B Heinitz, ...
Unterrichtswissenschaft 48 (3), 409-446, 2020
792020
Who sees what? Conceptual considerations on the measurement of teaching quality from different perspectives
B Fauth, R Göllner, G Lenske, AK Praetorius, W Wagner
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
742020
Blinde Flecken des Modells der drei Basisdimensionen von Unterrichtsqualität? Das Modell im Spiegel einer internationalen Synthese von Merkmalen der Unterrichtsqualität
AK Praetorius, W Rogh, T Kleickmann
Unterrichtswissenschaft 48 (3), 303-318, 2020
692020
Oberflächen-und Tiefenmerkmale. Eine Reflexion zweier prominenter Begriffe der Unterrichtsforschung
J Decristan, M Hess, D Holzberger, AK Praetorius
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
652020
Wie gut schätzen Lehrer die Fähigkeitsselbstkonzepte ihrer Schüler ein? Zur diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
AK Praetorius, K Karst, O Dickhäuser, F Lipowsky
Psychologie in Erziehung und Unterricht 58 (2), 81, 2011
632011
Towards developing a theory of generic teaching quality. Origin, current status, and necessary next steps regarding the Three Basic Dimensions Model
AK Praetorius, E Klieme, T Kleickmann, E Brunner, A Lindmeier, S Taut, ...
Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020
612020
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: theoretische und methodische Weiterentwicklungen
A Südkamp, AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2017
602017
The same in German as in English? Investigating the subject-specificity of teaching quality
AK Praetorius, S Vieluf, S Saß, A Bernholt, E Klieme
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (19), 191-209, 2016
592016
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: Aktueller Forschungsstand, unterrichtspraktische Umsetzbarkeit und Bedeutung für den Unterricht
AK Praetorius, F Lipowsky, K Karst
Differenzierung im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht, 115-146, 2012
592012
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20