Diagnostische kompetenz von eltern und lehrern FW Schrader, AK Praetorius, D Rost, JR Sparfeldt, S Buch Beltz, 2018 | 266 | 2018 |
One lesson is all you need? Stability of instructional quality across lessons AK Praetorius, C Pauli, K Reusser, K Rakoczy, E Klieme Learning and Instruction 31, 2-12, 2014 | 256 | 2014 |
Generic dimensions of teaching quality: The German framework of three basic dimensions AK Praetorius, E Klieme, B Herbert, P Pinger ZDM 50 (3), 407-426, 2018 | 238 | 2018 |
Teachers' assessment competence: Integrating knowledge-, process-, and product-oriented approaches into a competence-oriented conceptual model S Herppich, AK Praetorius, N Förster, I Glogger-Frey, K Karst, D Leutner, ... Teaching and Teacher education 76, 181-193, 2018 | 137 | 2018 |
Observer ratings of instructional quality: Do they fulfill what they promise? AK Praetorius, G Lenske, A Helmke Learning and instruction 22 (6), 387-400, 2012 | 121 | 2012 |
Classroom observation frameworks for studying instructional quality: looking back and looking forward AK Praetorius, CY Charalambous ZDM 50 (3), 535-553, 2018 | 89 | 2018 |
Longitudinal relations between teaching-related motivations and student-reported teaching quality AK Praetorius, F Lauermann, RM Klassen, O Dickhäuser, S Janke, ... Teaching and teacher education 65, 241-254, 2017 | 69 | 2017 |
Messung von Unterrichtsqualität durch Ratings AK Praetorius Waxmann Verlag, 2013 | 69 | 2013 |
Judgment confidence and judgment accuracy of teachers in judging self-concepts of students AK Praetorius, VD Berner, H Zeinz, A Scheunpflug, M Dresel The Journal of Educational Research 106 (1), 64-76, 2013 | 66 | 2013 |
Studying mathematics instruction through different lenses: Setting the ground for understanding instructional quality more comprehensively CY Charalambous, AK Praetorius ZDM 50 (3), 355-366, 2018 | 64 | 2018 |
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: Aktueller Forschungsstand, unterrichtspraktische Umsetzbarkeit und Bedeutung für den Unterricht AK Praetorius, F Lipowsky, K Karst Differenzierung im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht, 115-146, 2012 | 51 | 2012 |
Wie gut schätzen Lehrer die Fähigkeitsselbstkonzepte ihrer Schüler ein? Zur diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften AK Praetorius, K Karst, O Dickhäuser, F Lipowsky Psychologie in Erziehung und Unterricht 58 (2), 81, 2011 | 51 | 2011 |
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: theoretische und methodische Weiterentwicklungen A Südkamp, AK Praetorius Waxmann Verlag, 2017 | 42 | 2017 |
The same in German as in English? Investigating the subject-specificity of teaching quality AK Praetorius, S Vieluf, S Saß, A Bernholt, E Klieme Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 19 (1), 191-209, 2016 | 42 | 2016 |
Here today, gone tomorrow? Revisiting the stability of teachers' achievement goals AK Praetorius, S Nitsche, S Janke, O Dickhäuser, K Drexler, M Fasching, ... Contemporary Educational Psychology 39 (4), 379-387, 2014 | 38 | 2014 |
Generalisten oder Spezialisten? Bereichsspezifität und leistungsbezogene Zusammenhänge des schulischen Selbstkonzepts von Schulanfängern 1Dieser Beitrag wurde unter der … S Poloczek, K Karst, AK Praetorius, F Lipowsky Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2011 | 38 | 2011 |
Teachers’ judgment accuracy concerning consistent and inconsistent student profiles A Südkamp, AK Praetorius, B Spinath Teaching and Teacher Education 76, 204-213, 2018 | 36 | 2018 |
Reactivity effects in video-based classroom research: An investigation using teacher and student questionnaires as well as teacher eye-tracking AK Praetorius, NA McIntyre, RM Klassen Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 20 (1), 49-74, 2017 | 35 | 2017 |
Identifying effective teachers: The relation between teaching profiles and students’ development in achievement and enjoyment D Holzberger, AK Praetorius, T Seidel, M Kunter European Journal of Psychology of Education 34 (4), 801-823, 2019 | 31 | 2019 |
Lehrkräfte als Diagnostiker. Welche Rolle spielt die Schülerleistung bei der Einschätzung von mathematischen Selbstkonzepten? AK Praetorius, K Greb, F Lipowsky, M Gollwitzer Journal for educational research online 2 (1), 121-144, 2010 | 31 | 2010 |