Development of mathematical concepts as basis for an elaborated mathematical understanding A Fritz, A Ehlert, L Balzer South African Journal of Childhood Education 3 (1), 38-67, 2013 | 81 | 2013 |
Kritik am Diskrepanzkriterium in der Diagnostik von Legasthenie und Dyskalkulie A Ehlert, U Schroeders, A Fritz-Stratmann Lernen und Lernstörungen, 2012 | 42 | 2012 |
Arithmetische Basiskompetenzen von Schülerinnen und Schülern in den Klassen 5 bis 7 der Sekundarstufe A Ehlert, A Fritz, D Arndt, D Leutner Journal für Mathematik-Didaktik 34 (2), 237-263, 2013 | 20 | 2013 |
Mathematische Bildung im Kindergarten–Evaluation des Förderprogramms „Mina und der Maulwurf “und Betrachtung von Fortbildungsvarianten P Langhorst, C Hildenbrand, A Ehlert, G Ricken, A Fritz M. Hasselhorn 11, 113-134, 2013 | 19 | 2013 |
Arithmetische Konzepte aus kognitiv-entwicklungspsychologischer Sicht A Fritz, A Ehlert, D Leutner Journal für Mathematik-Didaktik 39 (1), 7-41, 2018 | 18 | 2018 |
Handbuch Rechenschwäche A Fritz, B Ricken, S Schmidt Weinheim: Beltz, 2009 | 18 | 2009 |
Non-numerical and numerical understanding of the part-whole concept of children aged 4 to 8 in word problems P Langhorst, A Ehlert, A Fritz Journal für Mathematik-Didaktik 33 (2), 233-262, 2012 | 17 | 2012 |
Diagnostik mathematischer Kompetenzen M Hasselhorn, A Heinze, W Schneider, U Trautwein Hogrefe Verlag, 2013 | 15 | 2013 |
A mathematics competence test for Grade 1 children migrates from Germany to South Africa A Fritz, L Balzer, A Ehlert, R Herholdt, L Ragpot South African Journal of Childhood Education 4 (2), 114-133, 2014 | 14 | 2014 |
Evaluation of maths training programme for children with learning difficulties A Ehlert, A Fritz South African Journal of Childhood Education 3 (1), 117-140, 2013 | 14 | 2013 |
Realising pre-school mathematical education-a development-oriented math programme with special consideration of phonological language processing aspects P Langhorst, A Ehlert, A Fritz South African Journal of Childhood Education 3 (1), 68-99, 2013 | 9 | 2013 |
Entwicklung eines tragfähigen Stellenwertverständnisses M Herzog, A Fritz, A Ehlert Handbuch Rechenschwäche. Beltz, Weinheim, 266-285, 2017 | 8 | 2017 |
Learning support pedagogy for children who struggle to develop the concepts underlying the operations of addition and subtraction of numbers: The'Calculia'programme A Fritz-Stratmann, A Ehlert, G Klüsener South African Journal of Childhood Education 4 (3), 136-158, 2014 | 8 | 2014 |
MARKO-T. Ein mathematisches Förderprogramm evaluiert an Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen A Ehlert, A Fritz Förderprogramme für Vor-und Grundschule. Jahrbuch der pädagogisch …, 2016 | 7 | 2016 |
Serelisk-Selbstreflexives Lernen im schulischen Kontext. Tools für die Entwicklung der eigenen Unterrichtsarbeit aufgrund von kooperativ-selbstreflexiven Prozessen zwischen … A Ehlert, S Werner, K Maag Merki, T Leuders Kallmeyer, 2009 | 7 | 2009 |
Development of a sustainable place value understanding M Herzog, A Ehlert, A Fritz International Handbook of Mathematical Learning Difficulties, 561-579, 2019 | 6 | 2019 |
A competency model of place value understanding in South African primary school pupils M Herzog, A Ehlert, A Fritz African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education …, 2017 | 6 | 2017 |
Mathemafik-und Rechenkonzepte für die 1. Klasse-Diagnose A Fritz, A Ehlert, G Ricken, L Balzer Mathematical and calculation concepts for the first grade. Diagnostic …, 2013 | 6 | 2013 |
Inklusiver Unterricht in der Grundschule F Hellmich, E Blumberg Kohlhammer Verlag, 2017 | 5 | 2017 |
Mathematik und Rechenkonzepte im ersten Schuljahr–Diagnose (MARKO-D1) A Fritz, A Ehlert, G Ricken, L Balzer Göttingen: Hogrefe, 2017 | 5 | 2017 |