Alia Besbes Sahli
Alia Besbes Sahli
Maitre assistant en Marketing, Institut Supérieur d'Informatique et de Gestion, Kairouan
Verified email at isigk.u-kairouan.tn
Title
Cited by
Cited by
Year
Re-examining perceived usefulness and ease of use in online booking: The case of Hong Kong online users
D Kucukusta, R Law, A Besbes, P Legohérel
International Journal of Contemporary Hospitality Management, 2015
1542015
The tourism web acceptance model: a study of intention to book tourism products online
AB Sahli, P Legohérel
Journal of Vacation Marketing 22 (2), 179-194, 2016
432016
A cross-cultural validation of the tourism web acceptance model (T-WAM) in different cultural contexts
A Besbes, P Legohérel, D Kucukusta, R Law
Journal of International Consumer Marketing 28 (3), 211-226, 2016
252016
Using the decomposed theory of planned behavior (DTPB) to explain the intention to book tourism products online
AB Sahli, P Legohérel
International Journal of Online Marketing (IJOM) 4 (1), 1-10, 2014
202014
Revisiting Perceived Risk and Trust in E-tourism Context: Toward an Extended Technology Acceptance Model
AB Sahli
Journal of Marketing Research and Case Studies, 2015
12015
QUAND LES CLIENTS INSATISFAITS EXPRIMENT UNE VENGEANCE EN LIGNE. QUI SONT-ILS ET COMMENT GÉRER LEURS PLAINTES ?
BS Alia
Décisions marketing, 2021
2021
INTENTIONS COMPORTEMENTALES NÉGATIVES DES CONSOMMATEURS SUR INTERNET SUITE À UN ECHEC DE SERVICE
H Zarrad, D Dellech, A Besbes
Revue Internationale des Sciences de Gestion 2 (3), 723-740, 2019
2019
LE VENGEUR EN LIGNE EST-IL UN E-LEADER D’OPINION? APPROCHE PAR LA METHODE NETNOGRAPHIQUE
AB Sahli
Revue de Gestion et d’Économie 7 (1 & 2), 1-13, 2019
2019
Identification d’une typologie des clients insatisfaits exprimant un message vindicatif en ligne
AB Sahli
22ème Colloque International Etienne Thil, 9-11octobre 2019, Paris, 2019
2019
Study of Gender Effect on the Relationship of Perceived Quality and Satisfaction in E-Tourism Context
BS Alia
International Journal of Research in Business Studies and Management 5 (10 …, 2018
2018
Etude de l’effet modérateur du genre sur la relation qualité du site web et satisfaction dans un contexte d’e-tourisme,
AB Sahli
7ème Conférence de l’Association Magrébine de Marketing-AMM, 3 et 4 Mars …, 2018
2018
L’impact de la qualité des sites web touristiques sur la satisfaction des clients tunisiens,
AB Sahli
2ème conférence de l’Association Marocaine de Marketing, 27-29 Avril 2017 …, 2017
2017
A cross-cultural validation of tourism web acceptance model: A comparison of Tunisia and China
AB Sahli, P Legoherel, D Kucukusta, R Law
Journal of International Consumer Marketing 3 (28), 211-226, 2016
2016
Hong Kong online travelers’ behavior of technology acceptance
CHR Law, A Besbes, P Legoherel
Global Tourism and Hospitality Conference|| Asia Tourism Forum, 2014
2014
Hong Kong online travelers’ behavior of technology acceptance
D Kucukusta, R Law, A Besbes, P Legoherel
2014
Subjective norms in e-tourism context : A study of the impact of subjective norms on intention to book online,
BSA Legohérel P
43ème Conference de l’EMAC, 3-6 Juin 2014, Valence- Espagne, 2014
2014
Déterminants de l’intention de réservation en ligne des produits touristiques: proposition d’un modèle et validation empirique
A Besbes
2013
The Tourism Web Acceptance Model: A Study of Intention to Book Tourism Products Online, 2nd World Research Summit for Toursim and Hospitality: Crossing the Bridge, 1
BS Alia, P Legohérel
5-17 Décembre 2013, UCF Rosen College of Hospitality Management, Orlando …, 2013
2013
Déterminants de l'intention de réservation en ligne des produits touristiques: proposition d'un modèle et application empirique
AB Sahli
2013
Déterminants de l'intention de réservation en ligne des produits touristiques: proposition d'un modèle et application empirique
A Besbes Sahli
Angers, 2013
2013
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