Follow
Andrea Cantieni
Andrea Cantieni
#MSc in #Math | #Statistics | #rstats #enthusiast | #datascience | #!/bin/bash
No verified email - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Perceived quality of educational technology matters: A secondary analysis of students' ICT use, ICT-related attitudes, and PISA 2012 test scores
D Petko, A Cantieni, D Prasse
Journal of Educational Computing Research 54 (8), 1070-1091, 2017
1972017
The interplay of school readiness and teacher readiness for educational technology integration: A structural equation model
D Petko, D Prasse, A Cantieni
Computers in the Schools 35 (1), 1-18, 2018
1932018
Digital media adoption in schools: Bottom-up, top-down, complementary or optional?
D Petko, N Egger, A Cantieni, B Wespi
Computers & Education 84, 49-61, 2015
1042015
Examining the relationship between internship experiences, teaching enthusiasm, and teacher self-efficacy when using a mobile portfolio app
K Michos, A Cantieni, R Schmid, L Müller, D Petko
Teaching and Teacher Education 109, 103570, 2022
442022
Weblogs in teacher education internships: promoting reflection and self-efficacy while reducing stress?
D Petko, N Egger, A Cantieni
Journal of Digital Learning in Teacher Education 33 (2), 78-87, 2017
252017
Pacing in serious games: Exploring the effects of presentation speed on cognitive load, engagement and learning gains
D Petko, R Schmid, A Cantieni
Simulation & Gaming 51 (2), 258-279, 2020
222020
Lernen und Unterrichten in Tabletklassen. 1
D Prasse, N Egger, N Imlig-Iten, A Cantieni
Zwischenbericht zur wissenschaftlichen Begleitforschung (Impact Measurement …, 2016
92016
To share or not to share: Ist die Nutzung von OER-Austauschplattformen eine Frage der Kultur?
M Hielscher, A Cantieni, W Hartmann
DeLFI 2015--Die 13. E-Learning Fachtagung Informatik, 145-156, 2015
32015
ICT im Unterricht der Primarstufe
D Petko, D Prasse, A Cantieni
Ergebnisse einer empi, 2013
22013
Technology acceptance of a mobile portfolio app for teacher education: Pre-service teachers views on multimedia-based note-taking and mentoring in internships
D Petko, A Cantieni, R Schmid, L Müller, M Krannich, K Michos
Journal of Digital learning in teacher eDucation 39 (1), 57-71, 2023
12023
Sprachpraxis albanischer Kinder und Jugendlicher in der Diaspora aus der Sicht ihrer Albanischlehrkräfte
N Selimi, A Cantieni
Zeitschrift für interkulturellen Fremdsprachenunterricht 26 (2), 2021
12021
Was beeinflusst die Einstellungen von Schülerinnen und Schülern zum Lernen mit digitalen Medien? Eine Analyse der Befragungen von PISA 2012 in der Schweiz
D Petko, A Cantieni, D Prasse
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 40 (2), 373-390, 2018
12018
ICT im Unterricht der Primarstufe: Ergebnisse einer empirischen Bestandsaufnahme im Kanton Thurgau
D Petko, D Prasse, A Cantieni
Pädagogische Hochschule Schwyz, 2013
12013
Controlling Schweizerischer Bildungsserver: Bericht 2011
D Petko, D Knüsel, A Cantieni, B Wespi, S Burton
Pädagogische Hochschule Schwyz, 2011
12011
Selbsteinschätzung der Sprachkompetenz albanischer Migrantinnen und Migranten in Deutschland und der Schweiz–ein Ländervergleich entlang dreier Generationen
N Selimi, A Cantieni
Linguistische Treffen in Wrocław, 243-258, 2022
2022
ICT im Unterricht der Primarstufe: Ergebnisse einer empirischen Bestandsaufnahme im Kanton Thurgau: Pädagogische Hochschule Schwyz (PHSZ)
D Petko, D Prasse, A Cantieni
PHSZ, 2014
2014
Controlling Schweizerischer Bildungsserver: Bericht 2011 [und] Anhang: Dominik Petko...[et al]; Pädagogische Hochschule Zentralschweiz-Schwyz; Haute école pédagogique Fribourg …
D Petko, D Knüsel, A Cantieni, B Wespi, S Burton, SPH Zentralschweiz, ...
PHZ, 2011
2011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–17