Suivre
Evelyne Thommen
Evelyne Thommen
Professeure psychologie de l'enfant EESP et Université de Fribourg
Adresse e-mail validée de eesp.ch
Titre
Citée par
Citée par
Année
Attribution of mechanical and social causality to animated displays by children with autism
DM Bowler, E Thommen
autism 4 (2), 147-171, 2000
1112000
The language cognition interface in ASD: Complement sentences and false belief reasoning
S Durrleman, M Burnel, E Thommen, N Foudon, S Sonié, A Reboul, ...
Research in Autism Spectrum Disorders 21, 109-120, 2016
562016
Mapping the journey from home to school: A study on children's representation of space
E Thommen, S Avelar, VZ Sapin, S Perrenoud, D Malatesta
International Research in Geographical and Environmental Education 19 (3 …, 2010
422010
L'enfant et les connaissances sur autrui
E Thommen, G Rimbert
Belin, 2005
352005
Psychometric assessment of the French European developmental coordination disorder questionnaire (DCDQ-FE)
S Ray-Kaeser, E Thommen, R Martini, M Jover, B Gurtner, AM Bertrand
Plos one 14 (5), e0217280, 2019
312019
L'enfant face à autrui
E Thommen
A. Colin, 2001
312001
The impact of grammar on mentalizing: A training study including children with autism spectrum disorder and developmental language disorder
S Durrleman, M Burnel, JG De Villiers, E Thommen, R Yan, H Delage
Frontiers in Psychology 10, 469660, 2019
302019
Les émotions chez l'enfant: le développement typique et atypique
E Thommen
Belin, 2010
252010
Role of age and IQ in emotion understanding in autism spectrum disorder: Implications for educational interventions
E Salomone, D Bulgarelli, E Thommen, E Rossini, P Molina
European journal of special needs education 34 (3), 383-392, 2019
242019
L'interprétation d'indices non verbaux par les enfants
E Thommen, F Châtelain, G Rimbert
Psychologie française 49 (2), 145-160, 2004
242004
Perception and conceptualization of intentionality in children
E Thommen, A Dumas, J Erskine, J Reymond
British journal of developmental psychology 16 (2), 255-272, 1998
221998
Les particularités cognitives dans le trouble du spectre de l’autisme
E Thommen, B Cartier-Nelles, A Guidoux, S Wiesendanger
Swiss Archive s of Neurology and Psychiatry 165, 290-297, 2014
212014
Comprendre les émotions chez les enfants atteints d’autisme: regards croisés selon les tâches
É Thommen, M Suárez, M Guidetti, A Guidoux, B Rogé, JS Reilly
Enfance 3 (3), 319-337, 2010
212010
Le développement des théories de l’esprit
E Thommen
Le développement cognitif de l’enfant, 65-94, 2007
212007
Causalité et intentionnalité chez l'enfant
E Thommen
Lang, 1992
141992
La place du test de discrimination de 2 points statiques dans l’examen clinique
CJ Spicher, E Hecker, E Thommen, EM Rouiller
Douleur et analgésie 18, 73-78, 2005
132005
European-French cross-cultural adaptation of the Developmental Coordination Disorder Questionnaire and pretest in French-speaking Switzerland
S Ray-Kaeser, T Satink, M Andresen, R Martini, E Thommen, AM Bertrand
Physical & occupational therapy in pediatrics 35 (2), 132-146, 2015
122015
La genèse de la perception de l'intentionnalité dans le mouvement apparent
E Thommen
Archives de psychologie (Genève) 59 (230), 195-224, 1991
121991
Training syntax to enhance theory of mind in children with ASD
S Durrleman, A Bentea, A Prisecaru, E Thommen, H Delage
Journal of Autism and Developmental Disorders 53 (6), 2444-2457, 2023
102023
Les particularités neuro-cognitives dans l’autisme
E Thommen, L Baggioni, A Tessari Veyre
Paediatrica 28 (2), 30-34, 2017
102017
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20