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Giulio Maggiore
Giulio Maggiore
Università degli Studi di Roma "Unitelma Sapienza"
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The role of the chatbot on customer purchase intention: towards digital relational sales
L Lo Presti, G Maggiore, V Marino
Italian Journal of Marketing 2021 (3), 165-188, 2021
442021
Is sustainable tourism a goal that came true? The Italian experience of the Cilento and Vallo di Diano National Park
M D’Arco, LL Presti, V Marino, G Maggiore
Land Use Policy 101, 105198, 2021
412021
Rapporto sul Turismo italiano
E Becheri, G Maggiore
(No Title), 2016
262016
XVIII Rapporto sul turismo italiano
E Becheri, G Maggiore
Ministero per gli Affari Regionali, il Turismo e lo Sport, Milano, FrancoAngeli, 2012
252012
Mobile chat servitization in the customer journey: from social capability to social suitability
L Lo Presti, G Maggiore, V Marino
The TQM Journal 32 (6), 1139-1158, 2020
192020
Mobile instant messaging apps as an opportunity for a conversational approach to marketing: a segmentation study
L Lo Presti, G Maggiore, V Marino, R Resciniti
Journal of Business & Industrial Marketing 37 (7), 1432-1448, 2022
182022
In the travel bloggers’ wonderland: mechanisms of the blogger–follower relationship in tourism and hospitality management–a systematic literature review
G Maggiore, L Lo Presti, M Orlowski, A Morvillo
International Journal of Contemporary Hospitality Management 34 (7), 2747-2772, 2022
152022
Cultural districts, tourism and sustainability
G Maggiore, I Vellecco
Strategies for tourism industry-micro and macro perspectives, 241-266, 2012
132012
Vulnerability on collaborative networks and customer engagement: defending the online customer experience from fake reviews
L Lo Presti, G Maggiore
Quality & Quantity 57 (Suppl 3), 449-463, 2023
102023
Event experience. Progettare e gestire eventi da ricordare
R Resciniti, G Maggiore
Edizioni Scientifiche Italiane, 2009
92009
XX Rapporto sul turismo italiano
E Becheri, G Maggiore
Napoli, Rogiosi Benevolo C, Grasso M,(2010) Ricettività e imprese …, 2016
82016
Acquisizioni nei settori ad alta intensità di conoscenza. Un'analisi interpretativa basata su casi di successo: Un'analisi interpretativa basata su casi di successo
A Riviezzo, MR Napolitano, G Maggiore
FrancoAngeli, 2012
82012
La prospettiva dei partecipanti: il modello dell’event experience
G Maggiore, R Resciniti
Il valore degli eventi. Valutare ex ante ed ex post gli effetti socio …, 2009
82009
Rapporto sul turismo italiano 2012-2013. XIX Edizione: XIX Edizione
E Becheri, G Maggiore
FrancoAngeli, 2015
72015
Foreign acquisitions of Italian medium-sized companies from MNEs
R Resciniti, G Barbaresco, G Maggiore, M Matarazzo
Sinergie Italian Journal of Management 33 (Sep-Dec), 47-60, 2015
62015
Esperiential marketing for value creation in cultural heritage management
G Maggiore, R Resciniti
Advances in Tourism Studies. In Memory of Clara S. Petrill, 261-279, 2012
62012
From the idea to the firm: a model for the entrepreneurial process
A Rea
World Conference della ICSB (International Council for Small Business), 3-22, 1999
61999
Diciottesimo rapporto sul turismo italiano 2011-2012
E Becheri, G Maggiore
FrancoAngeli, 2013
52013
The process of entreprise creation: A look into the “black box” of entrepreneurship evaluation-Evidence from the european “best practice”
A Rea, G Maggiore, I Allegro
Frontiers of Entrepreneurship Research, Center for Entrepreneurship, Babson …, 1999
51999
Key drivers involved in the telemonitoring of COVID-19 for self-health management: An exploratory factor analysis
L Lo Presti, M Testa, G Maggiore, V Marino
BMC Health Services Research 22 (1), 520, 2022
42022
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