Folgen
Wolfgang Schnotz
Wolfgang Schnotz
Professor em. of General and Educational Psychology
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-landau.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Construction and interference in learning from multiple representation
W Schnotz, M Bannert
Learning and instruction 13 (2), 141-156, 2003
15532003
An integrated model of text and picture comprehension
W Schnotz
The Cambridge handbook of multimedia learning 49 (2005), 69, 2005
13332005
A reconsideration of cognitive load theory
W Schnotz, C Kürschner
Educational psychology review 19, 469-508, 2007
10382007
Commentary: Towards an Integrated View of Learning from Text and Visual Displays
W Schnotz
Educational psychology review 14, 101-120, 2002
7992002
Aufbau von Wissensstrukturen: Untersuchungen zur Kohärenzbildung beim Wissenserwerb mit Texten
W Schnotz
Beltz, 1994
6621994
Enabling, facilitating, and inhibiting effects of animations in multimedia learning: Why reduction of cognitive load can have negative results on learning
W Schnotz, T Rasch
Educational Technology Research and Development 53 (3), 47-58, 2005
4372005
Individual and co-operative learning with interactive animated pictures
W Schnotz, J Böckheler, H Grzondziel
European journal of psychology of education 14, 245-265, 1999
3131999
A unified view of learning from animated and static graphics
W Schnotz, RK Lowe
Learning with animation: Research implications for design 1, 304-356, 2008
2902008
External and internal representations in multimedia learning. Introduction
W Schnotz, R Lowe
Learning and instruction 13 (2), 117-23, 2003
2792003
Einflüsse der Visualisierungsform auf die Konstruktion mentaler Modelle beim Bild-und Textverstehen
W Schnotz, M Bannert
Zeitschrift für experimentelle Psychologie 46 (3), 216-235, 1999
2661999
Learning with animation: Research implications for design
R Lowe, W Schnotz
Cambridge University Press, 2008
2252008
External and internal representations in the acquisition and use of knowledge: visualization effects on mental model construction
W Schnotz, C Kürschner
Instructional Science 36, 175-190, 2008
2132008
Interactive and non-interactive pictures in multimedia learning environments: Effects on learning outcomes and learning efficiency
T Rasch, W Schnotz
Learning and Instruction 19 (5), 411-422, 2009
2122009
Textverstehen als Aufbau mentaler Modelle
W Schnotz
na, 1987
2051987
Was geschieht im Kopf des Lesers? Mentale Konstruktionsprozesse beim Textverstehen aus der Sicht der Psychologie und der kognitiven Linguistik
W Schnotz
Text–Verstehen. Grammatik und darüber hinaus. Berlin: de Gruyter, 222-238, 2006
2002006
Kognitionspsychologische Grundlagen der Lesekompetenz: Mehrebenenverarbeitung anhand multipler Informationsquellen
W Schnotz, S Dutke
Struktur, Entwicklung und Förderung von Lesekompetenz: Vertiefende Analysen …, 2004
1992004
New perspectives on conceptual change
W Schnotz, S Vosniadou, M Carretero
Pergamon, 1999
1841999
Diagnostische Fähigkeiten von Lehrkräften: bei der Einschätzung von Schülerleistungen und Aufgabenschwierigkeiten bei Lernmedien mit instruktionalen Bildern
N McElvany, S Schroeder, A Hachfeld, J Baumert, T Richter, W Schnotz, ...
Zeitschrift für pädagogische Psychologie 23 (34), 223-235, 2009
1762009
How do successful and unsuccessful learners use texts and graphics?
W Schnotz, E Picard, A Hron
Learning and Instruction 3 (3), 181-199, 1993
1721993
Conceptual change
W Schnotz
na, 2001
1712001
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20