Folgen
Johanna Fleckenstein
Johanna Fleckenstein
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-hildesheim.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Measuring grit
FTC Schmidt, J Fleckenstein, J Retelsdorf, L Eskreis-Winkler, J Möller
European Journal of Psychological Assessment, 2017
2282017
Same same, but different? Relations between facets of conscientiousness and grit
FTC Schmidt, G Nagy, J Fleckenstein, J Möller, JAN Retelsdorf
European journal of personality 32 (6), 705-720, 2018
1642018
Expectancy value interactions and academic achievement: Differential relationships with achievement measures
J Meyer, J Fleckenstein, O Köller
Contemporary Educational Psychology 58, 58-74, 2019
1192019
The relationship of personality traits and different measures of domain-specific achievement in upper secondary education
J Meyer, J Fleckenstein, J Retelsdorf, O Köller
Learning and Individual Differences 69, 45-59, 2019
842019
Erfolgreich integrieren-die Staatliche Europa-Schule Berlin
J Möller, F Hohenstein, J Fleckenstein, O Köller, J Baumert
Waxmann Verlag, 2017
622017
The long‐term proficiency of early, middle, and late starters learning English as a foreign language at school: A narrative review and empirical study
J Baumert, J Fleckenstein, M Leucht, O Köller, J Möller
Language Learning 70 (4), 1091-1135, 2020
542020
Linking TOEFL iBT® writing rubrics to CEFR levels: Cut scores and validity evidence from a standard setting study
J Fleckenstein, S Keller, M Krüger, RJ Tannenbaum, O Köller
Assessing Writing 43, 100420, 2020
532020
English writing skills of students in upper secondary education: Results from an empirical study in Switzerland and Germany
SD Keller, J Fleckenstein, M Krüger, O Köller, AA Rupp
Journal of Second Language Writing 48, 100700, 2020
412020
Pädagogische und didaktische Anforderungen an die häusliche Aufgabenbearbeitung
O Köller, J Fleckenstein, K Guill, J Meyer
//www. pedocs. de/frontdoor. php? source_opus= 20226, 163-174, 2020
362020
Wer hat Biss? Beharrlichkeit und beständiges Interesse von Lehramtsstudierenden
J Fleckenstein, FTC Schmidt, J Möller
Psychologie in Erziehung und Unterricht 61 (4), 281-286, 2014
352014
What Works in School? Expert and Novice Teachers' Beliefs about School Effectiveness.
J Fleckenstein, F Zimmermann, O Köller, J Möller
Frontline Learning Research 3 (2), 27-46, 2015
322015
Teachers’ judgement accuracy concerning CEFR levels of prospective university students
J Fleckenstein, M Leucht, O Köller
Language Assessment Quarterly 15 (1), 90-101, 2018
312018
Mehrsprachigkeit als Ressource
J Fleckenstein, J Möller, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21 (1), 97-120, 2018
282018
Proficient beyond borders: Assessing non-native speakers in a native speakers’ framework
J Fleckenstein, M Leucht, HA Pant, O Köller
Large-scale assessments in education 4, 1-19, 2016
282016
Is a long essay always a good essay? The effect of text length on writing assessment
J Fleckenstein, J Meyer, T Jansen, S Keller, O Köller
Frontiers in psychology 11, 562462, 2020
272020
Promoting mathematics achievement in one-way immersion: Performance development over four years of elementary school
J Fleckenstein, SK Gebauer, J Möller
Contemporary Educational Psychology 56, 228-235, 2019
252019
Varianten und Effekte bilingualen Lernens in der Schule
J Möller, J Fleckenstein, F Hohenstein, S Preusler, I Paulick, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (21), 4-28, 2017
152017
Schreibkompetenzen im Fach Englisch in der gymnasialen Oberstufe
O Köller, J Fleckenstein, J Meyer, AL Paeske, M Krüger, AA Rupp, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (6), 1281-1312, 2019
122019
Kapitel 6: Die schulischen Leistungen an der SESB–9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
J Fleckenstein, J Möller, F Hohenstein, S Radmann, M Becker, J Baumert
J. MöllerF. HohensteinJ. FleckensteinO. KöllerJ. Baumert (Hrsg …, 2017
102017
Judgment accuracy of German student texts: Do teacher experience and content knowledge matter?
J Möller, T Jansen, J Fleckenstein, N Machts, J Meyer, R Reble
Teaching and Teacher Education 119, 103879, 2022
92022
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20