Folgen
Mirjam Schmid
Mirjam Schmid
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uq.edu.au
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Developing a short assessment instrument for Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK.xs) and comparing the factor structure of an integrative and a transformative model
M Schmid, E Brianza, D Petko
Computers & Education, 103967, 2020
2372020
Self-reported technological pedagogical content knowledge (TPACK) of pre-service teachers in relation to digital technology use in lesson plans
M Schmid, E Brianza, D Petko
Computers in Human Behavior 115, 106586, 2021
2262021
‹Technological Pedagogical Content Knowledge› als Leitmodell medienpädagogischer Kompetenz
M Schmid, D Petko
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 121-140, 2020
342020
Technological Pedagogical Content Knowledge. Entwicklungen und Implikationen
M Schmid, M Krannich, D Petko
journal für lehrerInnenbildung 20 (1), 116-124, 2020
142020
Situating TPACK: A systematic literature review of context as a domain of knowledge
E Brianza, M Schmid, J Tondeur, D Petko
Contemporary Issues in Technology and Teacher Education 22 (4), 1-1, 2022
122022
Teaching in a 3d virtual world-Defining teacher practices
S Prestridge, B Exley, D Pendergast, M O'Brien, D Cox, M Schmid
Journal of Technology and Teacher Education 29 (3), 415-445, 2021
112021
Zur Didaktik guten Unterrichts: Qualitätsvollen Unterricht gestalten lernen
C Pauli, M Schmid
Unterrichtsqualität: Konzepte und Bilanzen gelingenden Lehrens und Lernens …, 2019
82019
The digital silver lining of the pandemic: The impact on preservice teachers’ technological knowledge and beliefs
E Brianza, M Schmid, J Tondeur, D Petko
Education and Information Technologies 29 (2), 1591-1616, 2024
62024
Investigating contextual knowledge within TPACK: How has it been done empirically so far?
E Brianza, M Schmid, J Tondeur, D Petko
Society for Information Technology & Teacher Education International …, 2022
52022
An Aufgaben lernen. Am Lernen das Können erkennen
F Baeriswyl, M Schmid
Lernchancen 97, 8-13, 2014
42014
Identifying how classroom teachers develop presence online: breaking the fourth wall in online learning
S Prestridge, K Main, M Schmid
Education and Information Technologies 29 (2), 1357-1377, 2024
32024
Werkstatt
A Bonfig, A Westerkamp, M Schmid, S Müller
zeitschrift für didaktik der gesellschaftswissenschaften 8 (1), 147-182, 2017
22017
Running in circles: A systematic review of reviews on technological pedagogical content knowledge (TPACK)
M Schmid, E Brianza, SY Mok, D Petko
Computers & Education, 105024, 2024
12024
Qualitätsvollen Unterricht gestalten lernen
C Pauli, M Schmid
Seminar 4, 38-50, 2019
12019
Historisches Lernen vor Ort: Theorie und Einblick in eine kompetenzorientierte Materialsammlung
M Schmid
Außerschulische Lernorte in der politischen und historischen Bildung 8, 162–172, 2015
12015
Comparing TPACK of novices, experienced preservice teachers, and inservice teachers: Disentangling the effects of teaching experience from formal training
E Brianza, M Schmid, J Tondeur, D Petko
Society for Information Technology & Teacher Education International …, 2023
2023
Dokumentation zum Schüler: innenfragebogen: Dokumentation der Erhebungs-und Auswertungsinstrumente des Projektes" Personalisierte Lernkonzepte in heterogenen Lerngruppen"(perLen)
C Mötteli, M Schmid
Universität Zürich, 2022
2022
Problemlösen-(k) ein Problem?
M Schmid
2019
Problemlösen-(k)ein Problem?: Personalisierter Unterricht als Lerngelegenheit zum Aufbau von Problemlösekompetenzen
M Schmid
Université de Fribourg, 2019
2019
Audiowalk – ein Spaziergang durch die Geschichte vor Ort. Verknüpfung unterschiedlicher Konzepte in der Fachdidaktik Geschichte
M Schmid, K Fuchs, D Riedo
Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften 8 (1), 152-158, 2017
2017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20