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Mario Geißler
Mario Geißler
Juniorprofessor für Entrepreneurship in Gründung und Nachfolge, Stiftungsprofessur der Sparkasse
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Titel
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Jahr
The climate for entrepreneurship at higher education institutions
H Bergmann, M Geissler, C Hundt, B Grave
Research Policy 47 (4), 700-716, 2018
2592018
The entrepreneurial climate at universities: the impact of organizational factors
M Geissler, S Jahn, P Haefner
The theory and practice of entrepreneurship, 2010
462010
Determinanten des Vorgründungsprozesses
M Geissler
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2013
232013
Determinanten des Vorgründungsprozesses: Einfluss unternehmerischer Chancen und des Gründungsklimas im Hochschulumfeld
M Geißler
Springer-Verlag, 2013
162013
Entrepreneurial role models and their impact on the entrepreneurial prefounding process
M Geissler, C Zanger
122013
THE CONCEPT OF UNIVERSITY ENTREPRENEURIAL CLIMATE AND ITS IMPACT ON STUDENTS'VIEW ON BUSINESS CREATION
M Geissler, M Schacht, C Zanger
ICSB World Conference Proceedings 2 (1), 1, 2012
92012
From business opportunity to action: What lies in between?
M Geissler, S Jahn, H Loebel, C Zanger
ICSB World Conference Proceedings, 1, 2011
82011
Eventreport 2005–Regionalökonomische Wirkungen von Großveranstaltungen–eine empirische Studie
M Geißler, J Drengner, C Zanger
Chemnitz, 2006
72006
The motivational readiness model of entrepreneurship
S Jahn, M Geissler
Academy of Management Proceedings 2016 (1), 16556, 2016
62016
Factors on the perception of entrepreneurial opportunities and their influence on entrepreneurial intention-an empirical study
M Geissler, C Zanger
ICSB World Conference Proceedings, 1, 2010
52010
Entrepreneurial Environment of the university: opportunities for technological spin-offs
C Zanger, M Geissler
2018 Portland International Conference on Management of Engineering and …, 2018
22018
Opportunities und Opportunity Recognition als Aufgabe des Gründungsmarketings
M Geißler, C Zanger
Entrepreneurial Marketing: Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für …, 2015
22015
Psychological Ownership within the Context of Business Succession of SMEs
C Zanger, S Schübel, M Geißler
ICSB World Conference Proceedings, 1, 2015
22015
University-SME co-operation: benchmarking the best
M Geissler, S Jahn, S Kaminski, C Zanger
ICSB World Conference Proceedings, 1, 2009
22009
The Climate for Entrepreneurship at Higher Education Institutions
M Geissler, B Grave
12017
WHEN SUCCESS IS BAD: THE DARK SIDE OF SUCCESSFUL MEDIA ROLE MODELS FOR THE FORMATION OF ENTREPRENEURIAL SELF-EFFICACY (SUMMARY)
M Geissler, P Munzert
Frontiers of Entrepreneurship Research 35 (5), 16, 2015
12015
Nachhaltiges Wirtschaften: Einflussfaktoren auf die Planung und Form der Unternehmensnachfolge
C Zanger, M Geißler, S Schübel
Perspektiven der Wirtschaftswissenschaften, 203-230, 2014
12014
Take'em in: Embedded Business Support to overcome critical junctures in academic spin-off teams
H Loebel, M Geissler, S Kaminski, C Zanger
ICSB World Conference Proceedings, 1, 2011
12011
Die empirische Untersuchung
R Gößler, R Gößler
Operations-Research-Praxis—Einsatzformen und Ergebnisse, 52-234, 1974
11974
How Attitude and Self-Efficacy Form Entrepreneurial Intent
M Geissler, S Jahn, H Bergmann, T Dannewald
Academy of Management Proceedings 2018 (1), 16521, 2018
2018
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Artikel 1–20