Follow
Alexander Godulla
Alexander Godulla
Verified email at uni-leipzig.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Digitale Langformen im Journalismus und Corporate Publishing
A Godulla, C Wolf
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2017
522017
Öffentliche Kommunikation im digitalen Zeitalter
A Godulla
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2017
502017
Key challenges in strategic start-up communication: A systematic literature review and an explorative study
M Wiesenberg, A Godulla, K Tengler, IM Noelle, J Kloss, N Klein, ...
Journal of Communication Management 24 (1), 49-64, 2020
412020
Dealing with deepfakes–an interdisciplinary examination of the state of research and implications for communication studies
A Godulla, CP Hoffmann, D Seibert
SCM Studies in Communication and Media 10 (1), 72-96, 2021
332021
Potentials of digital longforms in journalism. A survey among mobile Internet users about the relevance of online devices, Internet-specific qualities, and modes of payment
C Wolf, A Godulla
Journal of media business studies 13 (4), 199-221, 2016
332016
Das Phänomen der Sozialen Medien
R Hohlfeld, A Godulla
Rechtshandbuch Social Media, 11-33, 2015
322015
Longform journalism in the USA and Germany: Patterns in award-winning digital storytelling productions
R Planer, A Godulla
Journalism practice 15 (4), 566-582, 2021
312021
Innovative digitale Formate im Journalismus
C Wolf, A Godulla
Journalismusforschung, 227-244, 2016
302016
Digitales Storytelling: Nutzererwartungen, Usability, Produktionsbedingungen und Präsentation
A Godulla, C Wolf
Journalismus im Internet: Profession-Partizipation-Technisierung, 81-100, 2018
252018
Managing relationships on Facebook: A long-term analysis of leading companies in Germany
M Johann, C Wolf, A Godulla
Public relations review 47 (3), 102044, 2021
182021
The role of internal communication in start-ups: state of research and practical approaches
C Wolf, A Godulla, L Beck, LS Neubert
International Journal of Strategic Communication 16 (2), 255-272, 2022
152022
Journalistische Langformen im Web: Produktionsbedingungen und Markteinschätzung. Eine Kommunikatorbefragung zu Scrollytelling, Webdokumentationen und Multimediastorys.
A Godulla, C Wolf
Media Perspektiven, 526-532, 2015
152015
Mehr als „lousy pennies“? Etablierte vs. alternative Geschäftsmodelle im Online-Journalismus
A Godulla
Digitale Öffentlichkeit(en), 135-147, 2015
152015
2.2 Die Usability neuer Darstellungsformen im digitalen Journalismus
A Godulla, C Wolf
Technische Innovationen-Medieninnovationen?: Herausforderungen für …, 2016
142016
Onlinemedien und Hintergrundinformation: Nutzererwartungen. Erwartungen mobiler Internetnutzer an Scrollytelling, Webdokumentationen und Multimediastorys.
C Wolf, A Godulla
Media Perspektiven, 241-249, 2015
142015
Authentizität als Prämisse? Moralisch legitimiertes Handeln in der Pressefotografie
A Godulla
Communicatio Socialis (ComSoc) 47 (4), 402-410, 2014
14*2014
Komplexität im Journalismus
B Dernbach, A Godulla, A Sehl
Springer, 2019
132019
Journalismus und Unternehmenskommunikation: Strukturen und Wandel der Zusammenarbeit
C Wolf, A Godulla
Handbuch Unternehmenskommunikation, 1-18, 2020
102020
Komplexität und deren Reduktion im und durch Journalismus
B Dernbach, A Godulla, A Sehl
Komplexität im Journalismus, 1-12, 2019
102019
Newsgames in Journalism. Exploitation of Potential and Assessment by Recipients
C Wolf, A Godulla
Journalism Research 2 (1), 2018
102018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20