Follow
Anna J. M. Wagner
Anna J. M. Wagner
Assistant Professor at Radboud University Nijmegen
Verified email at ru.nl
Title
Cited by
Cited by
Year
Do not Click “Like” When Somebody has Died: The Role of Norms for Mourning Practices in Social Media
AJM Wagner
Social Media+ Society 4 (1), 2056305117744392, 2018
872018
Can it be hate if it is fun? Discursive ensembles of hatred and laughter in extreme right satire on Facebook
C Schwarzenegger, AJM Wagner
582018
A populism of lulz: the proliferation of humor, satire, and memes as populist communication in digital culture
A Wagner, C Schwarzenegger
Perspectives on Populism and the Media, 313-332, 2020
252020
Dispelling Fears and Myths of Organ Donation: How Narratives That Include Information Reduce Ambivalence and Reactance.
F Sukalla, AJM Wagner, I Rackow
International Journal of Communication (19328036) 11, 2017
242017
Enhancing selective exposure to health messages and health intentions
MR Hastall, AJM Wagner
Journal of Media Psychology, 2017
212017
“The part played by people” in times of COVID-19: Interpersonal communication about media coverage in a pandemic crisis
A Wagner, D Reifegerste
Health Communication 38 (5), 1014-1021, 2023
162023
Jokers or journalists? A study of satirists’ motivations, role orientations, and understanding of satire
D Lichtenstein, C Nitsch, AJM Wagner
Journalism Studies 22 (13), 1756-1774, 2021
142021
Gesundheitskommunikation und Digitalisierung: Zwischen Lifestyle, Prävention und Krankheitsversorgung
A Kalch, A Wagner
Nomos Verlag, 2020
112020
Communicative care in online forums: how burdened informal caregivers seek mediated social support
M Menke, AJM Wagner, S Kinnebrock
International Journal of Communication 14, 21, 2020
82020
From Black Death to COVID-19: The mediated dissemination of fear in pandemic times
A Wagner, D Reifegerste
Media and the Dissemination of Fear: Pandemics, Wars and Political …, 2022
72022
Gewinn-und Verlustframing in der Gesundheitskommunikation
AJM Wagner
Handbuch der Gesundheitskommunikation: Kommunikationswissenschaftliche …, 2019
72019
Selektion und Vermeidung von Gesundheitsbotschaften
AJM Wagner, MR Hastall
Handbuch der Gesundheitskommunikation: Kommunikationswissenschaftliche …, 2019
62019
Satire und Alltagskommunikation: Kontexte, Konstellationen und Funktionen der Kommunikation zu medialer Satire
A Wagner
Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, 2021
52021
Behandlung im Voraus Planen (BVP): Eine Übersichtsarbeit über das Vorsorgeverhalten von Frauen und Männern in Deutschland
MG Bondio, AJM Wagner, R Krieger, L Weiß, S Kinnebrock
Das Gesundheitswesen 82 (10), 748-760, 2020
52020
Zwischen Fomo und Selbstoptimierung: Unerwünschte gesundheitsrelevante Folgen von (Medien-) Kommunikation im digitalen Medienalltag
A Wagner
Jahrestagung der Fachgruppe Gesundheitskommunikation der Deutschen …, 2021
42021
Care in den Medien: Gesundheitliches Vorausplanen und Care am Lebensende in der massenmedialen Berichterstattung
AJM Wagner, M Menke, S Kinnebrock, M Drakova
Rationalitäten des Lebensendes, 63-84, 2020
42020
Zeugnisse des Alltags: Tagebuchverfahren als Quelle und Methode in der (historischen) Kommunikationsforschung
P Gentzel, C Schwarzenegger, A Wagner
Medien & Zeit 35 (4), 2020
42020
Überwindung von Ambivalenz und Reaktanz im Kontext der Organspende–Sind in Narrationen eingebettete Informationen, die spezifische Ängste ansprechen, die Lösung?
F Sukalla, I Rackow, AJM Wagner
Gesundheitskommunikation im gesellschaftlichen Wandel, 189-202, 2015
42015
Direkte, indirekte und moderierte Wirkungen von Gesundheitsbotschaften: Konzeptionelle Überlegungen und empirische Analysen
MR Hastall, AJM Wagner
Gesundheitskommunikation als Forschungsfeld der Kommunikations-und …, 2014
42014
Health-related communication in everyday life: Communication partners, channels, and patterns
A Wagner, D Reifegerste
Communications 48 (2), 180-201, 2023
32023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20