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Anna J. M. Wagner
Anna J. M. Wagner
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Cited by
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Do not Click “Like” When Somebody has Died: The Role of Norms for Mourning Practices in Social Media
AJM Wagner
Social Media+ Society 4 (1), 2056305117744392, 2018
532018
Can it be hate if it is fun? Discursive ensembles of hatred and laughter in extreme right satire on Facebook
C Schwarzenegger, AJM Wagner
372018
Dispelling Fears and Myths of Organ Donation: How Narratives That Include Information Reduce Ambivalence and Reactance.
F Sukalla, AJM Wagner, I Rackow
International Journal of Communication (19328036) 11, 2017
202017
Enhancing selective exposure to health messages and health intentions
MR Hastall, AJM Wagner
Journal of Media Psychology, 2017
172017
A populism of lulz: The proliferation of humor, satire, and memes as populist communication in digital culture
A Wagner, C Schwarzenegger
Perspectives on populism and the media, 313-332, 2020
92020
“The Part Played by People” in Times of COVID-19: Interpersonal Communication about Media Coverage in a Pandemic Crisis
A Wagner, D Reifegerste
Health Communication, 1-8, 2021
52021
Jokers or journalists? A study of satirists’ motivations, role orientations, and understanding of satire
D Lichtenstein, C Nitsch, AJM Wagner
Journalism Studies 22 (13), 1756-1774, 2021
52021
Satire und Alltagskommunikation
A Wagner
Springer VS, 2021
52021
Behandlung im Voraus Planen (BVP): Eine Übersichtsarbeit über das Vorsorgeverhalten von Frauen und Männern in Deutschland
MG Bondio, AJM Wagner, R Krieger, L Weiß, S Kinnebrock
Das Gesundheitswesen 82 (10), 748-760, 2020
52020
Gewinn-und Verlustframing in der Gesundheitskommunikation
AJM Wagner
Handbuch der Gesundheitskommunikation, 517-526, 2019
52019
Selektion und Vermeidung von Gesundheitsbotschaften
AJM Wagner, MR Hastall
Handbuch der Gesundheitskommunikation, 221-232, 2019
52019
From Black Death to COVID-19: The mediated dissemination of fear in pandemic times
A Wagner, D Reifegerste
Media and the Dissemination of Fear, 19-41, 2022
32022
Communicative care in online forums: how burdened informal caregivers seek mediated social support
M Menke, AJM Wagner, S Kinnebrock
International Journal of Communication 14, 21, 2020
32020
Direkte, indirekte und moderierte Wirkungen von Gesundheitsbotschaften: Konzeptionelle Überlegungen und empirische Analysen
MR Hastall, AJM Wagner
Gesundheitskommunikation als Forschungsfeld der Kommunikations-und …, 2014
32014
Zwischen Fomo und Selbstoptimierung: Unerwünschte gesundheitsrelevante Folgen von (Medien-) Kommunikation im digitalen Medienalltag
A Wagner
Jahrestagung der Fachgruppe Gesundheitskommunikation der Deutschen …, 2021
22021
Care in den Medien: Gesundheitliches Vorausplanen und Care am Lebensende in der massenmedialen Berichterstattung
AJM Wagner, M Menke, S Kinnebrock, M Drakova
Rationalitäten des Lebensendes, 63-84, 2020
22020
Zeugnisse des Alltags: Tagebuchverfahren als Quelle und Methode in der (historischen) Kommunikationsforschung
P Gentzel, C Schwarzenegger, A Wagner
Medien & Zeit 35 (4), 2020
22020
Geschlecht und Gesundheitskommunikation
S Kinnebrock, A Wagner
Geschlecht und Gesundheit, 285-310, 2018
22018
Bringt Humor die Leute nicht nur zum Lachen, sondern auch zum Reden? Die Wirkung von Humor in Gesundheitsspots auf die Redebereitschaft über sexuell übertragbare Krankheiten
F Sukalla, S Kollinger, AJM Wagner
Gesundheitskommunikation als transdisziplinäres Forschungsfeld, 199-208, 2017
22017
Überwindung von Ambivalenz und Reaktanz im Kontext der Organspende–Sind in Narrationen eingebettete Informationen, die spezifische Ängste ansprechen, die Lösung?
F Sukalla, I Rackow, AJM Wagner
Gesundheitskommunikation im gesellschaftlichen Wandel, 189-202, 2015
22015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20