Folgen
Filippo Pusterla
Filippo Pusterla
SFUVET & ETH Zurich
Bestätigte E-Mail-Adresse bei mtec.ethz.ch - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
On the multiple dimensions of youth labour markets: A guide to the KOF youth labour market index
U Renold, T Bolli, ME Egg, F Pusterla
KOF Studies 51, 2014
622014
Feasibility Study for a Curriculum Comparison in Vocational Education and Training. Intermediary Report I: The 20 Top Performers
U Renold, T Bolli, K Caves, L Rageth, V Agarwal, F Pusterla
KOF Studies 70, 2015
442015
Decomposing the effects of digitalization on workers’ job satisfaction
T Bolli, F Pusterla
International Review of Economics 69 (2), 263–300, 2022
322022
The Great Recession and the working conditions of youth: A descriptive analysis of the European labour market
F Pusterla
KOF Studies 83, 2016
172016
How active are youth? The interplay between education, youth unemployment, and inactivity: Fourth release of the KOF Youth Labour Market Index
F Pusterla
KOF Studies 97, 2017
122017
Does ICT affect the demand for vocationally educated workers?
F Pusterla, U Renold
Swiss Journal of Economics and Statistics 158 (22), 1-22, 2022
10*2022
How did the youth labour market situation evolve between 2012 and 2013? Second release of the KOF youth labour market index
F Pusterla
KOF Studies 67, 2015
8*2015
Is technological change really skills-biased? Firm-level evidence of the complementarities between ICT and workers' education
T Bolli, F Pusterla
Economics of Innovation and New Technology 32 (1), 69-91, 2021
7*2021
Identifikation der Auswirkungen von COVID-19 auf die berufliche Grundbildung in der Schweiz. Bericht zu den monatlichen Befragungen bei Lehrbetrieben von April bis August 2020 …
T Bolli, KM Caves, F Pusterla, L Rageth, U Renold, A Sritharan, ...
CES Studien 7, 2020
52020
Identifikation der Auswirkungen von COVID-19 auf die berufliche Grundbildung in der Schweiz. Wie beeinflusst COVID-19 den Kompetenzerwerb von Berufslernenden?
T Bolli, KM Caves, F Pusterla, L Rageth, U Renold, A Sritharan, ...
CES Studien 13, 2021
42021
New Dual Education Program in Serbia. Do Benefits exceed Costs for Participating Companies?
T Bolli, KM Caves, F Pusterla, U Renold
CES Studies 9, 2021
32021
Complementarities among types of education in affecting firms' productivity
T Bolli, F Pusterla
LABOUR 37 (4), 554-591, 2023
2*2023
Heterogeneity in Education and Training: Sixth Release of the KOF Youth Labour Market Index
F Pusterla, ME Oswald-Egg
KOF Studies 143, 2019
22019
Disentangling skills mismatch fifth release of the KOF youth labour market index
F Pusterla, ME Oswald-Egg, T Bolli, U Renold
KOF Studien, 2018
22018
The Curriculum Value Chain. A Theoretical Framework for Analyzing and Managing Education and Training Systems
T Bolli, K Caves, J Bürgi, F Pusterla, L Rageth, U Renold
Zurich: KOF Studies, 2016
22016
Auch während Covid-19 erhöht Digitalisierung die Arbeitszufriedenheit der Diplomierten HF
T Bolli, F Pusterla, U Renold
ODEC Bulletin 2021 (4), 6-8, 2021
12021
Wie beeinflusst die Digitalisierung den Arbeitsalltag?
F Pusterla, T Bolli, U Renold
ODEC Bulletin 2020 (1), 6-8, 2020
12020
Wie beeinflusst die Digitalisierung die Arbeitszufriedenheit?
T Bolli, F Pusterla, U Renold
ODEC Bulletin 2020 (2), 4-6, 2020
12020
The Complementary Effect of Organizational Practices and Workers’ Level of Education
F Pusterla
KOF Working Papers 478, 1-24, 2020
12020
Welche Aus- und Weiterbildungen werden aufgrund der Digitalisierung nötig?
T Bolli, F Pusterla
ODEC Bulletin 2024 (1), 17-19, 2024
2024
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20