Suivre
CHALIES Sébastien
CHALIES Sébastien
Université de Toulouse - Ecole Supérieure du Professorat et de l'Education
Adresse e-mail validée de univ-tlse2.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Video viewing in teacher education and professional development: A literature review
C Gaudin, S Chaliès
Educational research review 16, 41-67, 2015
8852015
A new index of coordination for the crawl: description and usefulness
D Chollet, S Chalies, JC Chatard
International journal of sports medicine 21 (01), 54-59, 2000
4892000
Note de synthèse: L'utilité discutée du tutorat en formation initiale des enseignants
S Chaliès, M Durand
Recherche et formation, 145-180, 2000
2092000
Interactions between preservice and cooperating teachers and knowledge construction during post-lesson interviews
S Chaliès, L Ria, S Bertone, J Trohel, M Durand
Teaching and teacher education 20 (8), 765-781, 2004
1572004
Effects of collaborative mentoring on the articulation of training and classroom situations: A case study in the French school system
S Chaliès, S Bertone, E Flavier, M Durand
Teaching and teacher education 24 (3), 550-563, 2008
1332008
Coordination in front crawl in elite triathletes and elite swimmers
GP Millet, D Chollet, S Chalies, JC Chatard
International Journal of Sports Medicine 23 (02), 99-104, 2002
1232002
Contribution d'une théorie de l'action à la conceptualisation et à l'évaluation des pratiques réflexives dans les dispositifs de formation initiale des enseignants
S Bertone, S Chaliès, Y Clot
Le travail humain 72 (2), 105-125, 2009
1172009
L’utilité du tutorat pour de jeunes enseignants: la preuve par 20 ans d’expérience
S Chaliès, S Cartaut, G Escalie, M Durand
Recherche et formation, 85-129, 2009
1132009
L’utilisation de la vidéo dans la formation professionnelle des enseignants novices
C Gaudin, S Chaliès
Revue française de pédagogie. Recherches en éducation, 115-130, 2012
1092012
Dynamique émotionnelle et activité: le cas des enseignants débutants
L Ria, S Chalies
Recherche et formation 42, 7-19, 2003
882003
Training preservice teachers rapidly: the need to articulate the training given by university supervisors and cooperating teachers
S Chaliès, F Bruno-Méard, J Méard, S Bertone
Teaching and Teacher Education 26 (4), 767-774, 2010
762010
The Dynamics of Interaction During Post‐lesson Conferences and the Development of Professional Activity: Study of a pre‐service physical education teacher and her co‐operating …
S Bertone, S Chaliès, A Clarke, J Méard
Asia‐Pacific Journal of Teacher Education 34 (2), 245-264, 2006
682006
Cooperative learning: a relevant instructional model for physical education pre-service teacher training?
P Legrain, G Escalié, L Lafont, S Chaliès
Physical Education and Sport Pedagogy 24 (1), 73-86, 2019
622019
Former les enseignants pour accroître leur satisfaction au travail: propositions théoriques et illustrations empiriques
S Chaliès 1, J Amathieu 2, S Bertone 3
Le travail humain 76 (4), 309-334, 2013
472013
An exploratory study of the influence of video viewing on preservice teachers’ teaching activity: normative versus developmental approaches
C Gaudin, S Flandin, L Ria, S Chaliès
Form@ re 14 (2), 21-50, 2014
402014
La construction du «sujet professionnel» en formation: Contribution à un programme de recherche en anthropologie culturaliste
S Chaliès
Note de synthèse pour l’Habilitation à Diriger des recherches. Université de …, 2012
402012
Learning" Rules" of Practice within the Context of the Practicum Triad: A Case Study of Learning to Teach.
S Chaliès, G Escalié, B Stefano, A Clarke
Canadian Journal of Education 35 (2), 3-23, 2012
402012
Vidéo-formation et développement de l’activité professionnelle enseignante
C Gaudin, S Flandin, S Moussay, S Chaliès, P Rayou, M Durand, L Ria, ...
L'Harmattan, 2018
382018
Construire un programme de recherche technologique sur la formation des enseignants: choix épistémologiques et théoriques
S Bertone, S Chaliès
Activités 12 (12-2), 2015
332015
Vers un usage européen du modèle des communautés de pratique en formation des enseignants
G Escalié, S Chaliès
Revue française de pédagogie. Recherches en éducation, 107-118, 2011
312011
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20