Loopblocks: Design and preliminary evaluation of an accessible tangible musical step sequencer A Förster, M Komesker International Conference on New Interfaces for Musical Expression, 2021 | 12 | 2021 |
Accessible Digital Musical Instruments in Special Educational Needs Schools–Design Considerations Based on 16 Qualitative Interviews with Music Teachers A Förster International Journal of Human–Computer Interaction 39 (4), 863-873, 2023 | 11 | 2023 |
Snoesky and sonicdive-design and evaluation of two accessible digital musical instruments for a Sen school A Förster, C Komesker, N Schnell Proceedings of the International Conference on New Interfaces for Musical …, 2020 | 11 | 2020 |
Teilhabe durch digitale Musikinstrumente? Eine narrative Übersichtsarbeit zu Chancen und Problemen digitaler Musikinstrumente im sonderpädagogischen Kontext in Deutschland A Förster Sonderpädagogische Förderung 4/2021, 2022 | 5 | 2022 |
Digitale Musikinstrumente im sonderpädagogischen Kontext. Eine explorative Erhebung mit Musiklehrer* innen an Schulen mit sonderpädagogischem Förderschwerpunkt A Förster 43. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung, 61-78, 2022 | 3 | 2022 |
Digital Musical Instruments in Special Educational Needs Schools: Requirements from the Music Teachers’ Perspective and the Status Quo in Germany A Förster, S Lepa ACM Transactions on Accessible Computing 16 (3), 1-34, 2023 | 2 | 2023 |
LoopBoxes--Evaluation of a Collaborative Accessible Digital Musical Instrument A Förster, A Uhde, M Komesker, C Komesker, I Schmidt arXiv preprint arXiv:2305.14875, 2023 | 2 | 2023 |
Fachbeitrag: Digitale Musikinstrumente an Schulen mit sonderpädagogischem Schwerpunkt in Nordrhein-Westfalen A Förster Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete 93 (2), 89-105, 2024 | | 2024 |