Follow
Thomas Strasser
Thomas Strasser
Pädagogische Hochschule Wien
Verified email at phwien.ac.at - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Artificial intelligence in foreign language learning and teaching: a CALL for intelligent practice
T Schmidt, T Strasser
Anglistik: International Journal of English Studies 33 (1), 165-184, 2022
562022
Unterrichten mit digitalen Medien
B Brash, A Pfeil
Ernst Klett Verlag, 2017
542017
Media-Assisted Foreign Language Learning - Concepts and Functions
T Schmidt, T Strasser
Teaching English as a foreign language: an introduction., 211-233, 2018
362018
Moodle im Fremdsprachenunterricht: Blended Learning als innovativer didaktischer Ansatz oder pädagogische Eintagsfliege?
T Strasser
VWH, Hülsbusch, 2011
302011
Vom E-Learning zur Digitalisierung: Mythen, Realitäten, Perspektiven
R Bauer, J Hafer, S Hofhues, M Schiefner, A Thillosen, B Volk, ...
Waxmann Verlag, 2020
202020
Digital Classroom.
T Schmidt, T Strasser
Der fremdsprachliche Unterricht Englisch 50 (144), 2-7, 2016
192016
Moodle im Fremdsprachenunterricht
T Strasser
Blended Learning als innovativer didaktischer Ansatz oder pädagogische …, 2011
152011
MInd the App 2.0. Inspiring internet tools and activities to engage your students
T Strasser
11*2018
The role of medical school prestige and location in neurosurgery residency placement: an analysis of data from 2016 to 2020
MW Kortz, E McCray, T Strasser, G Koller, NA Shlobin, GP Chatain, ...
Clinical Neurology and Neurosurgery 210, 106980, 2021
92021
App, app'n'away. How social messaging tools like WhatsApp support mobile language learning and teaching
T Strasser
heiEDUCATION Journal. Transdisziplinäre Studien zur Lehrerbildung, 2020
92020
A practical guide to teaching foreign languages in the secondary school
N Pachler, A Redondo
Routledge, 2014
92014
Lernen mit digitalen Medien aus neurobiologischer und fremdsprachendidaktischer Sicht
M Grein, T Strasser
Empfehlungen Goethe-Institut Zagreb, 7-15, 2019
82019
Internetgestütztes Sprachenlernen und-lehren. Wie der Fremdsprachenunterricht von digitalen Anwendungen profitieren kann
T Strasser
Quo vadis, Romania, 99-119, 2015
82015
Towards digital immersive and seamless language learning
T Strasser, W Greller
Immersive Education: 4th European Summit, EiED 2014, Vienna, Austria …, 2015
82015
Digital technologies in foreign language teaching and learning
T Strasser, N Pachler
A Practical Guide to Teaching Foreign Languages in the Secondary School, 94-110, 2014
82014
Mind the App! Zur pädagogischen Vielseitigkeit von Web 2.0-Tools im Unterricht.
T Strasser
medienimpulse. Beiträge zur Medienpädagogik 2012-2013., 2014
82014
Künstliche Intelligenz im Sprachunterricht. Ein Überblick.
T Strasser
Revista Lengua y Cultura 1 (2), 1-6, 2020
72020
Von der technischen Komplexität hin zur didaktischen Vielseitigkeit - “3-Clicks-Edu-Apps” zur Steigerung der Sprechkompetenz im fremdsprachlichen Unterricht.
V Heckmann, T Strasser
zeitschrift für elearning, lernkultur und bildungstechnologie.E-Learning im …, 2012
72012
Vom Chat zum Check. Informationskompetenz mit ChatGPT steigern
E Schönbächler, K Himpsl-Gutermann, T Strasser
Medienimpulse 61 (1), 51 Seiten-51 Seiten, 2023
62023
A change of paradigm with Web 2.0? Why Educational Apps might be worth a try
T Strasser
Global e-learning, 135-144, 2012
62012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20