Folgen
Dr. Christian Förtsch
Dr. Christian Förtsch
Didaktik der Biologie, LMU München
Bestätigte E-Mail-Adresse bei bio.lmu.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Effects of biology teachers’ professional knowledge and cognitive activation on students’ achievement
C Förtsch, S Werner, L von Kotzebue, BJ Neuhaus
International Journal of Science Education 38 (17), 2642-2666, 2016
1132016
Effects of cognitive activation in biology lessons on students’ situational interest and achievement
C Förtsch, S Werner, T Dorfner, L von Kotzebue, BJ Neuhaus
Research in Science Education 47 (3), 559-578, 2017
762017
Systematizing Professional Knowledge of Medical Doctors and Teachers: Development of an Interdisciplinary Framework in the Context of Diagnostic Competences
C Förtsch, D Sommerhoff, F Fischer, MR Fischer, R Girwidz, A Obersteiner, ...
Education Sciences 8 (4), 207, 2018
632018
Effects of three basic dimensions of instructional quality on students’ situational interest in sixth-grade biology instruction
T Dorfner, C Förtsch, BJ Neuhaus
Learning and Instruction 56, 42-53, 2018
632018
Measuring biology teachers’ professional vision: Development and validation of a video-based assessment tool
M Kramer, C Förtsch, J Stürmer, S Förtsch, T Seidel, BJ Neuhaus
Cogent Education 7 (1), 1823155, 2020
472020
Investigating Pre-Service Biology Teachers’ Diagnostic Competences: Relationships between Professional Knowledge, Diagnostic Activities, and Diagnostic Accuracy
M Kramer, C Förtsch, WJ Boone, T Seidel, BJ Neuhaus
Education Sciences 11 (3), 89, 2021
402021
Investigating how German biology teachers use three-dimensional physical models in classroom instruction: A video study
S Werner, C Förtsch, W Boone, L von Kotzebue, BJ Neuhaus
Research in Science Education 49 (2), 437-463, 2019
372019
Die methodische und inhaltliche Ausrichtung quantitativer Videostudien zur Unterrichtsqualität im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht
T Dorfner, C Förtsch, BJ Neuhaus
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 23 (1), 261-285, 2017
372017
Biology instruction using a generic framework of scientific reasoning and argumentation
T Dorfner, C Förtsch, M Germ, BJ Neuhaus
Teaching and Teacher Education 75, 232-243, 2018
302018
Effects of teachers’ professional knowledge and their use of three-dimensional physical models in biology lessons on students’ achievement
S Förtsch, C Förtsch, L Von Kotzebue, BJ Neuhaus
Education Sciences 8 (3), 118, 2018
272018
Der Einsatz digitaler Medien im gymnasialen Biologieunterricht
M Kramer, C Förtsch, M Aufleger, BJ Neuhaus
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 25 (1), 131-160, 2019
262019
Sprachsensibler Biologieunterricht–Förderung professioneller Handlungskompetenz und professioneller Wahrnehmung durch videogestützte live-Unterrichtsbeobachtung. Eine …
F Behling, C Förtsch, BJ Neuhaus
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 25 (1), 307-316, 2019
222019
Comparing two constructs for describing and analyzing teachers’ diagnostic processes
M Kramer, C Förtsch, T Seidel, BJ Neuhaus
Studies in Educational Evaluation 68, 100973, 2021
202021
Fostering students’ conceptual knowledge in biology in the context of German National Education Standards
C Förtsch, T Dorfner, J Baumgartner, S Werner, L von Kotzebue, ...
Research in Science Education 50 (2), 739-771, 2020
172020
Effects of high-complexity and high-cognitive-level instructional tasks in biology lessons on students’ factual and conceptual knowledge
C Förtsch, S Werner, L von Kotzebue, BJ Neuhaus
Research in Science & Technological Education 36 (3), 353-374, 2018
152018
The refined consensus model of pedagogical content knowledge (PCK): Detecting filters between the realms of PCK
F Behling, C Förtsch, BJ Neuhaus
Education Sciences 12 (9), 592, 2022
142022
Instructional quality features in videotaped biology lessons: content-independent description of characteristics
T Dorfner, C Förtsch, W Boone, BJ Neuhaus
Research in Science Education 49 (5), 1457-1491, 2019
142019
Quantitative Videostudien zum gymnasialen Biologieunterricht in Deutschland–Aktuelle Tendenzen und Entwicklungen
L Kotzebue, C Förtsch, P Reinold, S Werner, M Sczudlek, BJ Neuhaus
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 1 (21), 231-237, 2015
132015
Use of technical terms in German biology lessons and its effects on students’ conceptual learning
T Dorfner, C Förtsch, BJ Neuhaus
Research in Science & Technological Education 38 (2), 227-251, 2020
122020
How does the Use of Core Ideas in Biology Lessons Influence Students’ Knowledge Development?
C Förtsch, K Heidenfelder, M Spangler, BJ Neuhaus
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 24 (1), 35-50, 2018
122018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20