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Tobias Effertz
Tobias Effertz
Postdoc Researcher & Lecturer, University of Hamburg, Universität Hamburg
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Title
Cited by
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Television food advertising to children: a global perspective
B Kelly, JCG Halford, EJ Boyland, K Chapman, I Bautista-Castaño, C Berg, ...
American journal of public health 100 (9), 1730-1736, 2010
6442010
The costs and consequences of obesity in Germany: a new approach from a prevalence and life-cycle perspective
T Effertz, S Engel, F Verheyen, R Linder
The European Journal of Health Economics 17, 1141-1158, 2016
1312016
The burden and cost of disorders of the brain in Europe with the inclusion of harmful alcohol use and nicotine addiction
T Effertz, K Mann
European Neuropsychopharmacology 23 (7), 742-748, 2013
1002013
The effect of online gambling on gambling problems and resulting economic health costs in Germany
T Effertz, A Bischof, HJ Rumpf, C Meyer, U John
The European Journal of Health Economics 19, 967-978, 2018
922018
Do television food commercials target children in Germany?
T Effertz, AC Wilcke
Public health nutrition 15 (8), 1466-1473, 2012
882012
Die volkswirtschaftlichen Kosten des Alkohol-und Nikotinkonsums
M Adams, T Effertz
Alkohol, Tabak und Folgeerkrankungen. Thieme, Stuttgart, 57-61, 2011
802011
Who smokes in Europe? Data from 12 European countries in the TackSHS survey (2017–2018)
S Gallus, A Lugo, X Liu, P Behrakis, R Boffi, C Bosetti, G Carreras, ...
Journal of epidemiology 31 (2), 145-151, 2021
792021
Die volkswirtschaftlichen Kosten gefährlichen Konsums: eine theoretische und empirische Analyse für Deutschland am Beispiel Alkohol, Tabak und Adipositas
T Effertz
PL Academic Research, Imprint der Peter Lang GmbH, 2015
682015
Wirkungsvolle Prävention chronischer Krankheiten
T Effertz, D Garlichs, S Gerlach, MJ Müller, M Pötschke-Langer, ...
Präv Gesundheitsf 10 (1), 95-100, 2015
442015
Adolescents’ assessments of advertisements for unhealthy food: An example of warning labels for soft drinks
T Effertz, MK Franke, T Teichert
Journal of Consumer Policy 37, 279-299, 2014
412014
Kindermarketing: Analyse und rechtliche Empfehlungen
T Effertz
Lang, 2008
352008
Die Kosten des Rauchens in Deutschland im Jahr 2018–aktuelle Situation und langfristige Perspektive
T Effertz
Atemwegs-und Lungenkrankheiten 45 (7), 307, 2019
322019
The costs of hazardous alcohol consumption in Germany
T Effertz, F Verheyen, R Linder
The European Journal of Health Economics 18, 703-713, 2017
312017
Prävention nichtübertragbarer Krankheiten–eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe
K Schaller, T Effertz, S Gerlach, M Grabfelder, MJ Müller
Grundsatzpapier der Deutschen Allianz Nichtübertragbare Krankheiten (DANK …, 2016
272016
Effective prevention against risky underage drinking—the need for higher excise taxes on alcoholic beverages in Germany
M Adams, T Effertz
Alcohol & Alcoholism 45 (4), 387-394, 2010
262010
Trends des Tabak-und Alkoholkonsums über 65 Jahre in Deutschland
U John, M Hanke
Das Gesundheitswesen 80 (02), 160-171, 2018
242018
Ökonomische und intangible Kosten des Cannabiskonsums in Deutschland
T Effertz, F Verheyen, R Linder
Sucht, 2016
242016
Effektive Prävention von Adipositas durch Kindermarketingverbote und Steuerstrukturänderungen
T Effertz, M Adams
Prävention und Gesundheitsförderung 10 (1), 55-61, 2014
222014
Die volkswirtschaftlichen kosten von alkohol-und tabakkonsum in deutschland
T Effertz
DHS Jahrbuch Sucht, 225-234, 2020
212020
Predicting brand perception for fast food market entry
T Teichert, T Effertz, M Tsoi, V Shchekoldin
Theoretical Economics Letters 5 (6), 697-712, 2015
212015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20