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Pr. Leo Trespeuch
Pr. Leo Trespeuch
EGUQTR - Observatoire Philanthropie
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Title
Cited by
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Year
The use of ESG scores in academic literature: a systematic literature review
A Clément, É Robinot, L Trespeuch
Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy, 2023
372023
Improving ESG scores with sustainability concepts
A Clément, É Robinot, L Trespeuch
Sustainability 14 (20), 13154, 2022
342022
Environmental actions and consumer participation: which impacts on brand relationship? The multiple realities of the hospitality sector
É Robinot, A Corne, N Peypoch, L Trespeuch
International Journal of Hospitality Management 92, 102713, 2021
192021
Allons-nous vers une société plus responsable grâce à la pandémie de Covid-19?
L Trespeuch, É Robinot, L Botti, J Bousquet, A Corne, F De Ferran, F Durif, ...
Natures Sciences Sociétés 29 (4), 479-486, 2021
15*2021
L'APPORT DU SPONSORING DE CÉLÉBRITÉS AU CAPITAL MARQUE DE L'ENTREPRISE.
L Trespeuch
Revue Française du Marketing, 65-75, 2014
92014
Quelles sont les caractéristiques des crowdfunders dans le secteur du luxe? L’apport de la théorie de la diffusion des innovations
L Trespeuch, É Robinot, P Valette-Florence
Innovations, art36_I-art36_XXII, 2018
8*2018
La participation du consommateur, antécédents et conséquences: proposition d’un modèle intégrateur appliqué au cas du crowdfunding.
L Trespeuch
https://www.researchgate.net/profile/Leo_Trespeuch/publication …, 2017
72017
Consumer generated ads versus celebrity generated ads: Which is the best method to promote a brand on social media?
E Robinot, H Boeck, L Trespeuch
Journal of Promotion Management 29 (2), 157-181, 2023
62023
Quels liens unissent les internautes au sein des communautés virtuelles? Le cas des partis politiques
L Trespeuch
Hermès, 201-211, 2018
52018
Les transferts de valeurs éco-responsables de l’événement aux parties prenantes sont-ils perçus par les touristes?
É Robinot, L Trespeuch
Revue management et avenir, 143-163, 2017
5*2017
How# flygskam helped to redefine the environmental sensitivity concept
L Trespeuch, B Parguel, E Robinot
HAL Post-Print, 2020
32020
Le Crowdfunding : une nouvelle forme de participation
L Trespeuch, E Robinot
Revue de Management et de Stratégie 1 (11), 1-13, 2014
32014
Le slacktivisme. Un maximum d’effet avec un minimum d’effort!
C Dabbabi, M Lalancette, L Trespeuch
Communication. Information médias théories pratiques 39 (2), 2022
22022
Exploring the Impact of Corporate Philanthropy on Brand Authenticity in the Luxury Industry: Scale Development and Empirical Studies
L Trespeuch, E Robinot
Sustainability 15 (16), 12274, 2023
12023
Évaluation de l’impact des stratégies de parrainage et co-marquage: une netnographie des réseaux sociaux.
L Trespeuch, E Robinot
Recherches en Sciences de Gestion - Management Sciences - Ciencias de …, 2019
12019
What if brand equity was alive? Proposal of a dynamic measure through social networks
A Clément, É Robinot, L Trespeuch
International Journal of Internet Marketing and Advertising 19 (3-4), 369-387, 2023
2023
La perception des internautes face à l’impact de la pandémie sur le mécénat sportif
P Genest
Université du Québec à Trois-Rivières, 2023
2023
La communication de la philanthropie corporative en tant que stratégie de légitimation: une étude du domaine hôtelier 1
É Robinot, L Trespeuch, D Zaragoza Sanchez
Revue management et avenir, 15-34, 2022
2022
When moral emotions turn green
B Parguel, E Robinot, L Trespeuch
ANZMAC Conference, 2021
2021
Evaluation of the impact of sponsorship and co-branding strategies: a netnography of social networks
L Trespeuch, É Robinot
Recherches en Sciences de Gestion 131 (2), 89-110, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20