The ‘Sophisticated’ Knowledge of e-Teacher. Re-shape Digital Resources for Online Courses L Perla, LS Agrati, V Vinci International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and …, 2019 | 35 | 2019 |
Alla conquista del sapere pratico. Il laboratorio nella formazione degli insegnanti LS Agrati BIBLIOTECA DI TESTI E STUDI 471, 2008 | 26 | 2008 |
University of Bergamo LS Agrati Italy, 0 | 17 | |
Il pensiero sistemico del middle-manager scolastico. Spunti per la professionalizzazione. LS Agrati Form@ re 18 (2), 2018 | 15 | 2018 |
Virtual internship as mediatized experience. The educator’s training during COVID19 emergency LS Agrati, V Vinci International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and …, 2020 | 13 | 2020 |
L’agentività dell’insegnante inclusivo. Uno studio esplorativo sul Coordinatore per l’inclusione L Perla, LS Agrati Lo sviluppo professionale dei docenti. Ragionare di agentività per una …, 2018 | 13 | 2018 |
Mediazione e insegnamento. Il contributo di Peirce al sapere didattico LS Agrati DIDATTIZZAZIONE 2, 2020 | 10 | 2020 |
The DidaSco Project: a training program for the teachers’ professional development L Perla, V Vinci, L Agrati Search and research: teacher education for contemporary contexts, 921-930, 2017 | 10 | 2017 |
Bridges and mediation in higher distance education: Helmeto 2020 report LS Agrati, D Burgos, P Ducange, P Limone, R Pecori, L Perla, P Picerno, ... Education Sciences 11 (7), 334, 2021 | 9 | 2021 |
The'supply chain'of teachers' digital skills training: The TPACK traceability in the teachers' trainers L Perla, LS Agrati, V Vinci Proceedings of the Sixth International Conference on Technological …, 2018 | 8 | 2018 |
Training the design skills based on the Agire educativo paradigm. The laboratories at the Sciences of Education Degree courses (L19) L Perla, LS Agrati Form@ re-Open Journal per la formazione in rete 20 (2), 145-168, 2020 | 7 | 2020 |
Vertical curriculum design and evaluation of citizenship skills L Perla, LS Agrati, V Vinci Education beyond Crisis, 48-65, 2020 | 7 | 2020 |
Co-constructing the teachers’ digital competences A case-study on the adaptation of digital resources LS Agrati Professionalism in Education: Co-Constructing Professional Knowledge …, 2019 | 7 | 2019 |
Agire educativo e trasposizione didattica dei saperi della relazione educativa. Una ricerca co-costruita con gli studenti della L-19 dell’Università degli Studi di Bari Aldo Moro L Perla, LS Agrati, I Amati Rivista Italiana di Educazione Familiare 17 (2), 221-243, 2020 | 6 | 2020 |
La competenza progettuale dell’insegnante. Esplicitazione della componente abduttiva LS Agrati Formazione & insegnamento 14 (3), 155-164, 2016 | 6 | 2016 |
La competenza metodologico-didattica del Coordinatore per l'inclusione. Un esempio di UDA ‘inclusiva' L Agrati Il Coordinatore per l’inclusione. Indicazioni operative per dirigenti e …, 2016 | 5 | 2016 |
How can I do? The representations of secondary school student-teachers about school practices LS Agrati, C Gemma Procedia-Social and Behavioral Sciences 174, 503-509, 2015 | 5 | 2015 |
Evaluative Knowledge and Skills of Student Teachers Within the Adapted Degree Courses LS Agrati, V Vinci Frontiers in Education 7, 817963, 2022 | 4 | 2022 |
L’emergenza da coronavirus come verifica delle competenze digitali dei docenti. Indagine sulla pregressa formazione in servizio LS Agrati Formazione & insegnamento 19 (2), 179-192, 2021 | 4 | 2021 |
Valutare o valorizzare lo sviluppo professionale dell'insegnante: evidenze di ricerca per un dibattito L Perla, LS Agrati, V Vinci Mizar. Costellazione di pensieri 2021 (15), 236-243, 2022 | 3 | 2022 |