Follow
Laura Sara AGRATI
Laura Sara AGRATI
Unknown affiliation
Verified email at unibg.it
Title
Cited by
Cited by
Year
The ‘Sophisticated’ Knowledge of e-Teacher. Re-shape Digital Resources for Online Courses
L Perla, LS Agrati, V Vinci
International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and …, 2019
352019
Alla conquista del sapere pratico. Il laboratorio nella formazione degli insegnanti
LS Agrati
BIBLIOTECA DI TESTI E STUDI 471, 2008
262008
University of Bergamo
LS Agrati
Italy, 0
17
Il pensiero sistemico del middle-manager scolastico. Spunti per la professionalizzazione.
LS Agrati
Form@ re 18 (2), 2018
152018
Virtual internship as mediatized experience. The educator’s training during COVID19 emergency
LS Agrati, V Vinci
International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and …, 2020
132020
L’agentività dell’insegnante inclusivo. Uno studio esplorativo sul Coordinatore per l’inclusione
L Perla, LS Agrati
Lo sviluppo professionale dei docenti. Ragionare di agentività per una …, 2018
132018
Mediazione e insegnamento. Il contributo di Peirce al sapere didattico
LS Agrati
DIDATTIZZAZIONE 2, 2020
102020
The DidaSco Project: a training program for the teachers’ professional development
L Perla, V Vinci, L Agrati
Search and research: teacher education for contemporary contexts, 921-930, 2017
102017
Bridges and mediation in higher distance education: Helmeto 2020 report
LS Agrati, D Burgos, P Ducange, P Limone, R Pecori, L Perla, P Picerno, ...
Education Sciences 11 (7), 334, 2021
92021
The'supply chain'of teachers' digital skills training: The TPACK traceability in the teachers' trainers
L Perla, LS Agrati, V Vinci
Proceedings of the Sixth International Conference on Technological …, 2018
82018
Training the design skills based on the Agire educativo paradigm. The laboratories at the Sciences of Education Degree courses (L19)
L Perla, LS Agrati
Form@ re-Open Journal per la formazione in rete 20 (2), 145-168, 2020
72020
Vertical curriculum design and evaluation of citizenship skills
L Perla, LS Agrati, V Vinci
Education beyond Crisis, 48-65, 2020
72020
Co-constructing the teachers’ digital competences A case-study on the adaptation of digital resources
LS Agrati
Professionalism in Education: Co-Constructing Professional Knowledge …, 2019
72019
Agire educativo e trasposizione didattica dei saperi della relazione educativa. Una ricerca co-costruita con gli studenti della L-19 dell’Università degli Studi di Bari Aldo Moro
L Perla, LS Agrati, I Amati
Rivista Italiana di Educazione Familiare 17 (2), 221-243, 2020
62020
La competenza progettuale dell’insegnante. Esplicitazione della componente abduttiva
LS Agrati
Formazione & insegnamento 14 (3), 155-164, 2016
62016
La competenza metodologico-didattica del Coordinatore per l'inclusione. Un esempio di UDA ‘inclusiva'
L Agrati
Il Coordinatore per l’inclusione. Indicazioni operative per dirigenti e …, 2016
52016
How can I do? The representations of secondary school student-teachers about school practices
LS Agrati, C Gemma
Procedia-Social and Behavioral Sciences 174, 503-509, 2015
52015
Evaluative Knowledge and Skills of Student Teachers Within the Adapted Degree Courses
LS Agrati, V Vinci
Frontiers in Education 7, 817963, 2022
42022
L’emergenza da coronavirus come verifica delle competenze digitali dei docenti. Indagine sulla pregressa formazione in servizio
LS Agrati
Formazione & insegnamento 19 (2), 179-192, 2021
42021
Valutare o valorizzare lo sviluppo professionale dell'insegnante: evidenze di ricerca per un dibattito
L Perla, LS Agrati, V Vinci
Mizar. Costellazione di pensieri 2021 (15), 236-243, 2022
32022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20