Folgen
Ewald Kiel
Ewald Kiel
Professor LMU München Schulpädagogik
Bestätigte E-Mail-Adresse bei lmu.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Erklären als didaktisches Handeln
E Kiel
801999
Self-efficacy of teachers in inclusive classes. How do teachers with different self-efficacy beliefs differ in implementing inclusion?
E Kiel, A Braun, M Muckenthaler, U Heimlich, S Weiss
European Journal of Special Needs Education 35 (3), 333-349, 2020
762020
Teacher collaboration as a core objective of school development
M Muckenthaler, T Tillmann, S Weiß, E Kiel
School Effectiveness and School Improvement 31 (3), 486-504, 2020
682020
Trainingsbuch Klassenführung
E Kiel, A Frey, S Weiß
Klinkhardt, 2013
632013
Predicting student achievement in learning management systems by log data analysis
T Lerche, E Kiel
Computers in Human Behavior 89, 367-372, 2018
612018
Unterricht sehen, analysieren, gestalten
E Kiel
UTB, 2008
602008
How to teach students with moderate and severe intellectual disabilities in inclusive and special education settings: Teachers’ perspectives on skills, knowledge and attitudes
S Weiss, R Markowetz, E Kiel
European Educational Research Journal 17 (6), 837-856, 2018
572018
“I am fine with any technology, as long as it doesn’t make trouble, so that I can concentrate on my study”: A case study of university students’ attitude strength related to …
N Nistor, D Stanciu, T Lerche, E Kiel
British Journal of Educational Technology 50 (5), 2557-2571, 2019
562019
How to cope with stress in special needs education? Stress-inducing dysfunctional cognitions of teacher students: The perspective of professionalisation
E Kiel, U Heimlich, R Markowetz, A Braun, S Weiß
European Journal of Special Needs Education 31 (2), 202-219, 2016
542016
How can intercultural school development succeed? The perspective of teachers and teacher educators
E Kiel, M Syring, S Weiss
Pedagogy, Culture & Society 25 (2), 243-261, 2017
412017
Motivation, selbstkonzepte und lehrberuf. Studienwahl und berufsperspektiven bei studierenden für das lehramt an grund-, haupt-und realschulen
E Kiel, FJ Geider, W Jünger
Die Deutsche Schule 96 (2), 223-233, 2004
372004
Teaching in inclusive schools. Do the demands of inclusive schools cause stress?
S Weiss, M Muckenthaler, U Heimlich, A Kuechler, E Kiel
International Journal of Inclusive Education 25 (5), 588-604, 2021
352021
Herausfordernde Situationen in der Schule
E Kiel, J Kahlert, L Haag, T Eberle
Julius Klinkhardt, 2011
322011
Kritische Situationen im Referendariat bewältigen: Ein Arbeitsbuch für Lehramtsstudierende
E Kiel, G Pollak
utb GmbH, 2011
312011
Who chooses primary teaching and why?
S Weiss, E Kiel
Issues in Educational Research 23 (3), 415-433, 2013
292013
Unterrichtsforschung
E Kiel
Handbuch bildungsforschung, 773-790, 2010
292010
Mythos pädagogische Vorerfahrung
T Lerche, S Weiß, E Kiel
Zeitschrift für Pädagogik 59 (5), 762-782, 2013
282013
Studium Grundschullehramt: Zur problematischen Kompatibilität von Studien-/Berufswahlmotiven und Berufsvorstellungen
S Weiß, A Braune, E Steinherr, E Kiel
Zeitschrift für Grundschulforschung 2 (2), 126-138, 2009
282009
Wie Lehramtsstudierende ihr Praktikum erleben–Selbstbildbeschädigung, Selbstbildbestärkung und Entwicklung
BE Meyer, E Kiel
Zeitschrift für Bildungsforschung 4, 23-41, 2014
272014
Sind Förderschullehrkräfte anders? Eine vergleichende Einschätzung von Expertinnen und Experten aus Regel-und Förderschulen
S Weiß, M Kollmannsberger, E Kiel
Empirische Sonderpädagogik 5 (2), 167-186, 2013
272013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20