Follow
Céline Girardet
Title
Cited by
Cited by
Year
Teaching experience, teachers’ beliefs, and self-reported classroom management practices: A coherent network
JL Berger, C Girardet, C Vaudroz, M Crahay
SAGE open 8 (1), 2158244017754119, 2018
2002018
Why do some teachers change and others don't? A review of studies about factors influencing in‐service and pre‐service teachers’ change in classroom management
C Girardet
Review of Education 6 (1), 3-36, 2018
782018
Vocational teachers’ classroom management style: the role of motivation to teach and sense of responsibility
JL Berger, C Girardet
European Journal of Teacher Education 44 (2), 200-216, 2021
542021
The determinants of VET educators’ occupational choice
JL Berger, C Girardet
Education+ Training 57 (1), 108-126, 2015
272015
Factors influencing the evolution of vocational teachers' beliefs and practices related to classroom management during teacher education
C Girardet, B Jean-Louis
Australian Journal of Teacher Education (Online) 43 (4), 138-158, 2018
222018
Les croyances des enseignants sur la gestion de la classe et la promotion de l’engagement des élèves: articulations aux pratiques enseignantes et évolution par la formation …
JL Berger, C Girardet
Revue française de pédagogie, 129-154, 2016
202016
The Role of Teaching Experience and Prior Education in Teachers’ Self-Efficacy and General Pedagogical Knowledge at the Onset of Teacher Education
C Vaudroz, JL Berger
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research 13 (2), 2015
192015
Comment les motivations et le sentiment de responsabilité des enseignants expliquent-ils les pratiques de gestion de classe? Une étude dans le contexte de la formation …
C Girardet, JL Berger
Formation et pratiques d’enseignement en questions 21 (5), 287-309, 2016
92016
Lorsque les étudiant· es produisent et reçoivent des feedbacks entre pairs à l’université: les émotions pour apprendre
C Girardet
La Revue LEeE 5, 1-35, 2021
82021
Le portfolio dans l’enseignement supérieur: perceptions des étudiants et intentions des enseignants
L Fischer, M ROMAINVILLE, LM Lopez, C Girardet, W Tessaro
Évaluer: Journal international de recherche en éducation et formation 6 (1 …, 2020
82020
LORSQUE LES ÉTUDIANT· ES PRODUISENT ET REÇOIVENT DES FEEDBACKS ENTRE PAIRS À L’UNIVERSITÉ
C Girardet
Revue LEeE, 1-34, 2020
82020
The motivational basis of classroom management practices and beliefs of Swiss vocational teachers.
JL Berger, C Girardet, C Vaudroz, C Aprea
Cambridge University Press, 2017
82017
EOC-une évaluation ouverte et collaborative entre pairs: analyse critique du dispositif de La Revue LEeE.
L Mottier-Lopez, G Céline, D Broussal, A Demeester
La revue LEeE, 1-19, 2021
72021
Facing student disengagement: Vocational teachers' evolution of their classroom management
C Girardet, JL Berger
Journal for educational research online 9 (3), 114-140, 2017
72017
L'évaluation pour mieux soutenir les apprentissages : un exemple dans l'enseignement supérieur
L Mottier Lopez, C Girardet
Enquêter dans les métiers de l'humain : traité de méthodologie de la …, 2022
62022
Apprendre à préparer ses cours: comment les croyances, connaissances et styles de préparation de cours des enseignants en école professionnelle changent-ils suite à une …
C Vaudroz, JL Berger, C Girardet, C Aprea
62015
Motivation, sense of responsibility, and classroom management self-reported practices in vocational teachers
JL Berger, C Girardet, C Aprea
15th Biennial Meeting of the European Association for Research in Learning …, 2013
62013
Collaboration au moyen du numérique dans des travaux de groupe: perceptions d’étudiants et étudiantes universitaires en temps de pandémie
C Girardet
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire 17 (3), 17-24, 2020
42020
Accompagnement doctoral à l'écriture et à l'évaluation scientifiques : Objectivation du dispositif expérimenté autour des articles du numéro 3 de La Revue LEeE
L Mottier Lopez, C Girardet
La Revue LEeE, 2021
32021
L’évaluation continue pour apprendre: enjeux de la pluralité des feedbacks entre pairs dans un cours universitaire
L Mottier Lopez, C Girardet, T Naji
Mesure et évaluation en éducation 44 (2), 1-34, 2021
32021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20