Olivier Droulers
Olivier Droulers
Professor of Consumer Neuroscience (MD; PhD), Rennes 1 University, France
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Title
Cited by
Cited by
Year
Pharmaceutical packaging color and drug expectancy
R Droulers
Advances in Consumer Research 32, 2005
77*2005
Opening the “black box” of electrodermal activity in consumer neuroscience research.
M Lajante, O Droulers, T Dondaine, D Amarantini
Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 5 (4), 238, 2012
652012
Emergence du neuromarketing: apports et perspectives pour les praticiens et les chercheurs
O Droulers, B Roullet
Décisions Marketing, 9-22, 2007
492007
La publicité est dans le film: Placement de produits et stratégie de marque au cinéma, dans les chansons, dans les jeux vidéo...
JM Lehu
Editions Eyrolles, 2011
352011
Neuromarketing: le marketing revisité par la neuroscience du consommateur
B Roullet, O Droulers
Dunod, 2010
352010
How Reliable Are “State-of-the-Art” Facial EMG Processing Methods?: Guidelines for Improving the Assessment Of Emotional Valence in Advertising Research
MMP Lajante, O Droulers, D Amarantini
Journal of Advertising Research 57 (1), 28-37, 2017
262017
Typography in destination advertising: An exploratory study and research perspectives
J Amar, O Droulers, P Legohérel
Tourism Management 63, 77-86, 2017
252017
Face Presence and Gaze Direction In Print Advertisements: How They Influence Consumer Responses—An Eye-Tracking Study
S Adil, S Lacoste-Badie, O Droulers
Journal of Advertising Research 58 (4), 443-455, 2018
232018
Mesures des réactions affectives induites par des campagnes pour des causes sociales: complémentarité et convergence de mesures iconiques et verbales
C Derbaix, I Poncin, O Droulers, B Roullet
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 27 (2), 71-90, 2012
222012
Perceived gaze direction modulates ad memorization.
O Droulers, S Adil
Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 8 (1), 15, 2015
192015
Age‐related differences in emotion regulation within the context of sad and happy tv programs
O Droulers, S Lacoste‐Badie, F Malek
Psychology & Marketing 32 (8), 795-807, 2015
182015
Apport de la démarche neuroscientifique à la mesure des émotions: importation d’une nouvelle méthode de mesure de l’activité électrodermale
Droulers, Lajante, Lacoste-Badie
Décisions Marketing, 87-105, 2013
182013
The influence of threatening visual warnings on tobacco packaging: Measuring the impact of threat level, image size, and type of pack through psychophysiological and self …
O Droulers, K Gallopel-Morvan, S Lacoste-Badie, M Lajante
PloS one 12 (9), e0184415, 2017
152017
Advertising memory: The power of mirror neurons.
S Lacoste-Badie, O Droulers
Journal of neuroscience, psychology, and economics 7 (4), 195, 2014
142014
Perception subliminale : une expérimentation sur le processus d'activation sémantique des marques
O Droulers
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 15 (4), 43-59, 2000
142000
Contribution des neurosciences à l’étude de l’émotion en persuasion publicitaire: concepts, méthodes et mesures
M Lajante
Rennes 1, 2013
112013
Les marques traitées sans attention: expérimentations et modélisation des effets
O Droulers
XXth Congress of the Association Française de Marketing, 2004
112004
Impact de la couleur de fond sur les croyances envers le produit: une approche multiculturelle
B Roullet, N Ben Dahmane-Mouelhi, O Droulers
Actes du XIX ème Congrès de l’Association Française de Marketing, 2003
112003
Effet de la complexité visuelle du packaging sur l'attention portée à la marque
O Droulers, M Lajante, E Jamet, S Lacoste-Badie, M Minvielle
La Revue des Sciences de Gestion, 39-44, 2013
102013
Importation de la théorie de l'évaluation cognitive et dynamique des processus émotionnels: illustration par la mesure de l'activité du système nerveux autonome
M Lajante, O Droulers
Management Avenir, 171-187, 2013
102013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20