Folgen
Mira Fischer
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Support for free-market policies and reforms: Does the field of study influence students' political attitudes?
M Fischer, B Kauder, N Potrafke, HW Ursprung
European Journal of Political Economy 48, 180-197, 2017
60*2017
Is Soft Paternalism Ethically Legitimate?-The Relevance of Psychological Processes for the Assessment of Nudge-Based Policies
M Fischer, S Lotz
Cologne Graduate School Working Paper Series, 2014
51*2014
Confidence in knowledge or confidence in the ability to learn: An experiment on the causal effects of beliefs on motivation
M Fischer, D Sliwka
Games and Economic Behavior 111, 122-142, 2018
442018
Do timing and reference frame of feedback influence high-stakes educational outcomes?
M Fischer, V Wagner
Economics of Education Review, 2023
37*2023
Gesamtwirtschaftliche Effekte einer Ganztagsbetreuung von Kindern von Alleinerziehenden
C Anger, M Fischer, W Geis, S Lotz, A Plünnecke, J Schmidt
Gutachten. Bundesministerium für Familie, Senioren, Frauen und Jugend …, 2012
29*2012
Effects of German Universities' Excellence Initiative on Ability Sorting of Students and Perceptions of Educational Quality
M Fischer, P Kampkötter
Journal of Institutional and Theoretical Economics 173 (4), 662-687, 2017
202017
Understanding the Response to High-Stakes Incentives in Primary Education
M Bach, M Fischer
IZA Discussion Papers, 2020
192020
When, and Why, Do Teams Benefit from Self-Selection?
M Fischer, RM Rilke, BB Yurtoglu
Experimental Economics, 2023
16*2023
Bestimmungsgrößen der Bildungsmobilität in Deutschland
M Fischer, W Geis
IW-Trends-Vierteljahresschrift zur empirischen Wirtschaftsforschung 40 (1), 3-17, 2013
82013
Keep Calm and Carry On: The Short-vs. Long-Run Effects of Mindfulness Meditation on (Academic) Performance
M Fischer, V Valero
CEPR Discussion Papers, 2022
3*2022
Bildungsmonitor 2012. Infrastruktur verbessern, Teilhabe sichern, Wachstumskräfte stärken. Initiative Neue Soziale Marktwirtschaft
C Anger, I Esselmann, M Fischer, A Plünnecke
Köln: oV, 2012
32012
The E-Word – On the Public Acceptance of Experiments
M Fischer, E Grewenig, P Lergetporer, K Werner
Collaborative Research Center Transregio 190 Discussion Papers, 2019
2*2019
Classroom Composition And Academic Self-Concept In Educational Production
M Fischer, B Enzi
Mimeo, 2016
22016
PolitikCheck Schule 2013
I Esselmann, M Fischer, HE Klein
Eine Bestandsauf nahme aktueller bildungspolitischer Aktivitäten der Länder …, 2013
22013
Mit verbindlichen Grundschulempfehlungen erreichen Grundschüler/innen bessere Leistungen, empfinden aber auch mehr Stress
M Bach, M Fischer
ZEW policy brief, 2021
2021
Das strukturelle Problem der Weltgesundheitsorganisation
M Fischer
Corona und die gesellschaftlichen Folgen: Schlaglichter aus der WZB-Forschung, 2020
2020
Präferenzen
M Fischer, M Khadjavi
Praktische Wirtschaftsphilosophie, 1-13, 2020
2020
Delayed policy responses to COVID-19: The role of the WHO’s structural problem
M Fischer
Coronavirus and its Societal Impact-Highlights from WZB Research, 2020
2020
Essays in Behavioral Economics of Education. Experimental and Empirical Studies on Information, Beliefs, and Educational Decisions
M Fischer
Universität zu Köln, 2018
2018
Salience of Ability Grouping and Biased Belief Formation
M Fischer
2017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20