Folgen
Frauke Peter
Frauke Peter
German Centre for Higher Education Research & Science Studies (DZHW)
Bestätigte E-Mail-Adresse bei dzhw.eu
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Involuntary job loss and changes in personality traits
S Anger, G Camehl, F Peter
Journal of Economic Psychology 60, 71-91, 2017
882017
Intended college enrollment and educational inequality: Do students lack information?
FH Peter, V Zambre
Economics of Education Review 60, 125-141, 2017
822017
The effect of involuntary maternal job loss on children's behaviour and non-cognitive skills
F Peter
Labour Economics 42, 43-63, 2016
522016
Towards a framework for assessing family policies in the EU
H Lohmann, FH Peter, T Rostgaard, K Spiess
OECD, 2009
512009
Kinder mit Migrationshintergrund in Kindertageseinrichtungen und Horten: Unterschiede zwischen den Gruppen nicht vernachlässigen!
F Peter, CK Spieß
DIW Wochenbericht 82 (1/2), 12-21, 2015
442015
Evaluationsmodul: Förderung und Wohlergehen von Kindern. Endbericht: Studie im Auftrag der Geschäftsstelle für die Gesamtevaluation ehe-und familienbezogener Maßnahmen und …
KU Müller, CK Spieß, C Tsiasioti, K Wrohlich, E Bügelmayer, L Haywood, ...
DIW Berlin: Politikberatung kompakt, 2013
432013
School entry, afternoon care, and mothers’ labour supply
L Gambaro, J Marcus, F Peter
Empirical Economics 57, 769-803, 2019
422019
Behavioral barriers and the socioeconomic gap in child care enrollment
H Hermes, P Lergetporer, F Peter, S Wiederhold
CEPR Discussion Paper No. DP16501, 2021
402021
Viele Kinder von Geflüchteten besuchen eine Kita oder Grundschule: Nachholbedarf bei den unter Dreijährigen und der Sprachförderung von Schulkindern
L Gambaro, E Liebau, FH Peter, F Weinhardt
DIW Wochenbericht 84 (19), 379-386, 2017
392017
Informing students about college: Increasing enrollment using a behavioral intervention?
F Peter, CK Spiess, V Zambre
Journal of Economic Behavior & Organization 190, 524-549, 2021
242021
Early birds in day care: The social gradient in starting day care and children’s non-cognitive skills
FH Peter, PS Schober, KC Spiess
CESifo Economic Studies 62 (4), 725-751, 2016
232016
Je höher die Kita-Qualität, desto prosozialer das Verhalten von Kindern
G Camehl, FH Peter
DIW Wochenbericht 84 (51/52), 1197-1204, 2017
222017
Informationen zum Studium verringern soziale Unterschiede bei der Studienabsicht von AbiturientInnen
F Peter, A Rusconi, H Solga, CK Spieß, V Zambre
DIW Wochenbericht 83 (26), 555-565, 2016
222016
Die Studierendenbefragung in Deutschland: 22. Sozialerhebung: die wirtschaftliche und soziale Lage der Studierenden in Deutschland 2021
M Kroher, M Beuße, S Isleib, K Becker, MC Ehrhardt, F Gerdes, ...
LCSS Working Papers; 14, 2023
182023
Informing students about college: An efficient way to decrease the socio-economic gap in enrollment: Evidence from a randomized field experiment
F Peter, CK Spiess, V Zambre
DIW Berlin Discussion Paper, 2018
182018
Soziale Ungleichheiten reduzieren: Was die Kita leisten kann
S Kuger, F Peter
DJI Impulse 1, 14-18, 2019
172019
Long run effects of universal childcare on personality traits
M Bach, J Koebe, F Peter
DIW Berlin Discussion Paper, 2019
162019
Family instability and locus of control in adolescence
FH Peter, CK Spiess
The BE Journal of Economic Analysis & Policy 16 (3), 1439-1471, 2016
152016
Früher Kita-Besuch beeinflusst Persönlichkeitseigenschaften bis ins Jugendalter
M Bach, J Koebe, F Peter
DIW Wochenbericht 85 (15), 289-297, 2018
142018
The Berliner-Studienberechtigten-Panel (Best Up): Methodological and data report
M Ehlert, F Peter, C Finger, A Rusconi, H Solga, CK Spieß, V Zambre
DEU 90, 30, 61, 2017
142017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20