Patrick Schenk
Patrick Schenk
University of Lucerne
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Jahr
Wine as a cultural product: Symbolic capital and price formation in the wine field
J Beckert, J Rössel, P Schenk
Sociological Perspectives 60 (1), 206-222, 2017
552017
Identität und Qualität im Weinfeld
P Schenk, J Rössel
Feldanalyse als Forschungsprogramm 2, 83-108, 2012
142012
How political is political consumption? The case of activism for the Global South and Fair Trade
J Rössel, PH Schenk
Social Problems 65 (2), 266-284, 2018
112018
Sind Deutschschweizer altruistischer als Deutsche? Ein Vergleich des Konsums fair gehandelter Produkte in Deutschland und der Schweiz
P Schenk, G Sunderer, J Rössel
Berliner Journal für Soziologie 26 (2), 145-170, 2016
92016
The emergence of authentic products: The transformation of wine journalism in Germany, 1947–2008
J Rössel, P Schenk, D Eppler
Journal of Consumer Culture 18 (3), 453-473, 2018
72018
Motivations and constraints of meat avoidance
P Schenk, J Rössel, M Scholz
Sustainability 10 (11), 3858, 2018
62018
Cultural consumption
J Rössel, P Schenk, S Weingartner
Emerging trends in the social and behavioral sciences: An interdisciplinary …, 2015
62015
A matter of principle: Comparing norm-based explanations for fair trade consumption
P Schenk
Journal of Consumer Policy 42 (3), 397-423, 2019
52019
Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen: eine integrative Erklärung des Konsums fair gehandelter Produkte
P Schenk
Springer-Verlag, 2017
32017
Operationalisierung
P Schenk
Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen, 193-209, 2018
12018
Strukturgleichungsmodelle
P Schenk
Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen, 177-192, 2018
12018
Editorial [zu: Ethischer Konsum]
S Koos, J Rössel, P Schenk, G Sunderer, HP Müller
Berliner Journal für Soziologie 26 (2), 137-143, 2016
12016
Feldspezifische Öffentlichkeiten
J Rössel, P Schenk, D Eppler
Empirische Kultursoziologie, 353-378, 2015
12015
Geschmack im Glas oder im Auge des Betrachters?
S Weingartner, P Schenk, J Rössel
Obst-und Weinbau 154 (19), 8-11, 2018
2018
Researching the Transformation of Wine Discourse From 1947-2008 Using Quantitative Content Analysis
J Rössel, P Schenk
SAGE Publications Ltd, 2018
2018
Der Kauf fair gehandelter Produkte als rationale Handlung
P Schenk
Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen, 93-109, 2018
2018
Die räumliche Einbettung des Kaufs fair gehandelter Produkte
P Schenk
Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen, 127-140, 2018
2018
Befunde zur sozialstrukturellen Einbettung des Kaufs fair gehandelter Produkte
P Schenk
Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen, 263-286, 2018
2018
Die kulturelle Einbettung des Kaufs fair gehandelter Produkte
P Schenk
Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen, 111-126, 2018
2018
Vergleich mit bisherigen Erklärungsansätzen
P Schenk
Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen, 149-154, 2018
2018
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