Folgen
Christoph Zangger
Christoph Zangger
University of Bern, SNSF Ambizione Fellow
Bestätigte E-Mail-Adresse bei unibe.ch - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Die Bildungsexpansion in der Schweiz und ihre Folgen
R Becker, C Zangger
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 65 (3), 423-449, 2013
532013
The social geography of educational achievement. Neighborhood, class composition, and the educational success of elementary students in Zurich, Switzerland
C Zangger
Zeitschrift für Soziologie 44 (4), 292-310, 2015
16*2015
Die Bildungsexpansion in der Schweiz–eine Reanalyse unter besonderer Berücksichtigung geschlechtsspezifischer Bildungschancen
C Zangger, R Becker
Swiss Journal of Sociology 42 (3), 429-441, 2016
112016
Experimentelle Bildungsforschung
R Becker, C Zangger
Experimente in den Sozialwissenschaften, 110-136, 2015
112015
Making a place for space: Using spatial econometrics to model neighborhood effects
C Zangger
Journal of Urban Affairs 41 (8), 1055-1080, 2019
92019
Experiments in the sociology of education: causal inference and estimating causal effects in sociological research on education
C Zangger, R Becker
Research Handbook on the Sociology of Education, 2019
82019
Choosing what is best for one’s children? Experimental evidence on parents’ responsiveness to childcare subsidies and their preferences for different childcare arrangements
C Zangger, J Widmer
Early childhood research quarterly 51, 110-123, 2020
72020
Educational homogamy and inter-couple income inequality: Linking demographic and socio-economic consequences of educational expansion in Germany and Switzerland
R Wise, C Zangger
Schweizerische Zeitschrift für Soziologie= Revue Suisse de Sociologie= Swiss …, 2017
72017
Bringing space into the equation: Modelling the social and spatial interdependence of neighborhood effects on educational outcomes
C Zangger
Research in Social Stratification and Mobility 55, 63-74, 2018
6*2018
The impact of modernization and labor market conditions on the school-to-work transition in Switzerland: A dynamic analysis of the period from 1946 to 2002
C Zangger, D Glauser, R Becker
Social Dynamics in Swiss Society, 145-159, 2018
62018
The signal and the noise: The impact of the Bologna process on Swiss graduates’ monetary returns to higher education
D Glauser, C Zangger, R Becker
Social Inclusion 7 (3), 154-176, 2019
52019
Definitionskompetenzen von Erst-und Zweitklässlern. Mit einem Ausblick auf die weitere Entwicklung
B Juska-Bacher, L Brugger, R Korthus, C Zangger
Muttersprache 131 (2), 117-137, 2021
32021
Aufnahme eines Masterstudiums und Renditen universitärer Hochschulabschlüsse in der Schweiz nach Einführung von Bologna
D Glauser, C Zangger, R Becker
Bildungs-und Berufsverläufe mit Bachelor und Master, 17-52, 2019
32019
Help thy neighbor. Neighborhood relations, subjective well-being, and trust during the COVID-19 pandemic
C Zangger
SocArXiv, 2021
22021
Methoden zur differenzierten Auswertung von Wortschatzkompetenzen und ihrer Bedeutung für das frühe Lesen
B Juska-Bacher, C Zangger, M Röthlisberger
Lesen: Prozess-und Produktperspektiven von der Wortebene bis zu multiplen …, 2021
12021
Choosing the right place? An experimental examination of ethnic preferences in housing decisions
C Zangger
SocArXiv, 2019
12019
The Spatial Structure of Educational Achievement
C Zangger
Researchgate. net, 2016
12016
Systematisch benachteiligt? Bildungsbeteiligung und-erfolg von Jugendlichen mit Migrationshintergrund
C Zangger, S Gilgen
Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik 22 (1), 13-19, 2016
12016
The contexts of residential preferences. An experimental examination of contextual influences in housing decisions
C Zangger
Housing Studies, 1-23, 2021
2021
Work, childcare, or both? Experimental evidence on the efficacy of childcare subsidies in raising parental labor supply
C Zangger, J Widmer, S Gilgen
Journal of Family and Economic Issues 42 (3), 449-472, 2021
2021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20