Christoph Zangger
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Die Bildungsexpansion in der Schweiz und ihre Folgen
R Becker, C Zangger
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 65 (3), 423-449, 2013
542013
The social geography of educational achievement. Neighborhood, class composition, and the educational success of elementary students in Zurich, Switzerland
C Zangger
Zeitschrift Für Soziologie 44 (4), 292-310, 2015
14*2015
Die Bildungsexpansion in der Schweiz–eine Reanalyse unter besonderer Berücksichtigung geschlechtsspezifischer Bildungschancen
C Zangger, R Becker
Swiss Journal of Sociology 42 (3), 429-441, 2016
102016
Experimentelle Bildungsforschung
R Becker, C Zangger
Experimente in den Sozialwissenschaften, 110-136, 2015
102015
Educational homogamy and inter-couple income inequality: Linking demographic and socio-economic consequences of educational expansion in Germany and Switzerland
R Wise, C Zangger
Schweizerische Zeitschrift für Soziologie= Revue Suisse de Sociologie= Swiss …, 2017
72017
Making a place for space: Using spatial econometrics to model neighborhood effects
C Zangger
Journal of Urban Affairs 41 (8), 1055-1080, 2019
62019
The impact of modernization and labor market conditions on the school-to-work transition in Switzerland: A dynamic analysis of the period from 1946 to 2002
C Zangger, D Glauser, R Becker
Social Dynamics in Swiss Society, 145-159, 2018
62018
Choosing what is best for one’s children? Experimental evidence on parents’ responsiveness to childcare subsidies and their preferences for different childcare arrangements
C Zangger, J Widmer
Early childhood research quarterly 51, 110-123, 2020
42020
Bringing space into the equation: Modelling the social and spatial interdependence of neighborhood effects on educational outcomes
C Zangger
Research in Social Stratification and Mobility 55, 63-74, 2018
4*2018
The signal and the noise: The impact of the Bologna process on Swiss graduates’ monetary returns to higher education
D Glauser, C Zangger, R Becker
Social Inclusion 7 (3), 154-176, 2019
32019
Aufnahme eines Masterstudiums und Renditen universitärer Hochschulabschlüsse in der Schweiz nach Einführung von Bologna
D Glauser, C Zangger, R Becker
Bildungs-und Berufsverläufe mit Bachelor und Master, 17-52, 2019
22019
Choosing the right place? An experimental examination of ethnic preferences in housing decisions
C Zangger
SocArXiv, 2019
12019
Experiments in the sociology of education: causal inference and estimating causal effects in sociological research on education
C Zangger, R Becker
Research Handbook on the Sociology of Education, 2019
12019
The Spatial Structure of Educational Achievement
C Zangger
Researchgate. net, 2016
12016
Systematisch benachteiligt? Bildungsbeteiligung und-erfolg von Jugendlichen mit Migrationshintergrund
C Zangger, S Gilgen
Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik 22 (1), 13-19, 2016
12016
Lesen im 1. Schuljahr: Die Bedeutung von phonologischer Bewusstheit, Benennungsgeschwindigkeit und Wortschatz
B Juska-Bacher, M Röthlisberger, L Brugger, C Zangger, S Gailberger, ...
University of Zurich, 2021
2021
Definitionskompetenzen von Erst-und Zweitklässlern. Mit einem Ausblick auf die weitere Entwicklung
B Juska-Bacher, L Brugger, R Korthus, C Zangger
Muttersprache 131 (2), 117-137, 2021
2021
Definitional Skills of First-and Second Graders With an Outlook on further Development
B Juska-Bacher, L Brugger, R Korthus, C Zangger
MUTTERSPRACHE 131 (2), 117-137, 2021
2021
Help thy neighbor. Neighborhood relations, subjective well-being, and trust during the COVID-19 pandemic
C Zangger
SocArXiv, 2021
2021
Work, childcare, or both? Experimental evidence on the efficacy of childcare subsidies in raising parental labor supply
C Zangger, J Widmer, S Gilgen
Journal of Family and Economic Issues, 1-24, 2021
2021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20