Folgen
Christoph Zangger
Christoph Zangger
University of Bern, SNSF Ambizione Fellow
Bestätigte E-Mail-Adresse bei unibe.ch - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Die Bildungsexpansion in der Schweiz und ihre Folgen. Eine empirische Analyse des Wandels der Bildungsbeteiligung und Bildungsungleichheiten mit den Daten der Schweizer …
R Becker, C Zangger
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 65 (3), 423-449, 2013
602013
The social geography of educational achievement. Neighborhood, class composition, and the educational success of elementary students in Zurich, Switzerland
C Zangger
Zeitschrift für Soziologie 44 (4), 292-310, 2015
19*2015
Making a place for space: Using spatial econometrics to model neighborhood effects
C Zangger
Journal of Urban Affairs 41 (8), 1055-1080, 2019
142019
Experimentelle Bildungsforschung. Beiträge experimenteller Forschung zur Bildungssoziologie und-ökonomie
R Becker, C Zangger
Soziale Welt (Sonderband 22: Experimente in den Sozialwissenschaften …, 2015
14*2015
Die Bildungsexpansion in der Schweiz–eine Reanalyse unter besonderer Berücksichtigung geschlechtsspezifischer Bildungschancen
C Zangger, R Becker
Swiss Journal of Sociology 42 (3), 429-441, 2016
122016
Experiments in the sociology of education: causal inference and estimating causal effects in sociological research on education
C Zangger, R Becker
Research Handbook on the Sociology of Education, 153-171, 2019
102019
Choosing what is best for one’s children? Experimental evidence on parents’ responsiveness to childcare subsidies and their preferences for different childcare arrangements
C Zangger, J Widmer
Early childhood research quarterly 51, 110-123, 2020
92020
Educational homogamy and inter-couple income inequality: Linking demographic and socio-economic consequences of educational expansion in Germany and Switzerland
R Wise, C Zangger
Swiss Journal of Sociology 43 (3), 587-610, 2017
92017
The signal and the noise: The impact of the Bologna process on Swiss graduates’ monetary returns to higher education
D Glauser, C Zangger, R Becker
Social Inclusion 7 (3), 154-176, 2019
82019
The impact of modernization and labor market conditions on the school-to-work transition in Switzerland: A dynamic analysis of the period from 1946 to 2002
C Zangger, D Glauser, R Becker
Social Dynamics in Swiss Society: Empirical Studies Based on the Swiss …, 2018
82018
Bringing space into the equation: Modelling the social and spatial interdependence of neighborhood effects on educational outcomes
C Zangger
Research in Social Stratification and Mobility 55, 63-74, 2018
7*2018
Aufnahme eines Masterstudiums und Renditen universitärer Hochschulabschlüsse in der Schweiz nach Einführung von Bologna
D Glauser, C Zangger, R Becker
Bildungs-und Berufsverläufe mit Bachelor und Master: Determinanten …, 2019
62019
Definitionskompetenzen von Erst-und Zweitklässlern. Mit einem Ausblick auf die weitere Entwicklung
B Juska-Bacher, L Brugger, R Korthus, C Zangger
Muttersprache 131 (2), 117-137, 2021
32021
Help thy neighbor. Neighborhood relations, subjective well-being, and trust during the COVID-19 pandemic
C Zangger
SocArXiv. May 19, 2021
32021
The contexts of residential preferences. An experimental examination of contextual influences in housing decisions
C Zangger
Housing Studies, 1-23, 2021
22021
Methoden zur differenzierten Auswertung von Wortschatzkompetenzen und ihrer Bedeutung für das frühe Lesen
B Juska-Bacher, C Zangger, M Röthlisberger
Lesen: Prozess-und Produktperspektiven von der Wortebene bis zu multiplen …, 2021
22021
Localized social capital in action: How neighborhood relations buffered the negative impact of COVID-19 on subjective well-being and trust
C Zangger
SSM-Population Health 21, 101307, 2023
12023
Work, childcare, or both? Experimental evidence on the efficacy of childcare subsidies in raising parental labor supply
C Zangger, J Widmer, S Gilgen
Journal of Family and Economic Issues 42 (3), 449-472, 2021
12021
Choosing the right place? An experimental examination of ethnic preferences in housing decisions
C Zangger
SocArXiv, 2019
12019
Contexts of Inequality
CT Zangger
University of Bern, 2017
12017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20