Christoph Zangger
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Die Bildungsexpansion in der Schweiz und ihre Folgen
R Becker, C Zangger
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 65 (3), 423-449, 2013
482013
The social geography of educational achievement. Neighborhood, class composition, and the educational success of elementary students in Zurich, Switzerland
C Zangger
Zeitschrift Für Soziologie 44 (4), 292-310, 2015
15*2015
Zur Erklärung von sozialer Ansteckung beim Übergang zur Elternschaft
D Lois
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 65 (3), 397-422, 2013
142013
Die Bildungsexpansion in der Schweiz–eine Reanalyse unter besonderer Berücksichtigung geschlechtsspezifischer Bildungschancen
C Zangger, R Becker
Swiss Journal of Sociology 42 (3), 428-441, 2016
102016
Experimentelle Bildungsforschung
R Becker, C Zangger
Experimente in den Sozialwissenschaften, 110-136, 2015
82015
Educational homogamy and inter-couple income inequality: Linking demographic and socio-economic consequences of educational expansion in Germany and Switzerland
R Wise, C Zangger
Swiss Journal of Sociology 43 (3), 587-610, 2017
72017
Bringing space into the equation: Modelling the social and spatial interdependence of neighborhood effects on educational outcomes
C Zangger
Research in Social Stratification and Mobility 55, 63-74, 2018
4*2018
The impact of modernization and labor market conditions on the school-to-work transition in Switzerland: A dynamic analysis of the period from 1946 to 2002
C Zangger, D Glauser, R Becker
Social Dynamics in Swiss Society, 145-159, 2018
42018
Making a place for space: Using spatial econometrics to model neighborhood effects
C Zangger
Journal of Urban Affairs 41 (8), 1055-1080, 2019
32019
Choosing what is best for one’s children? Experimental evidence on parents’ responsiveness to childcare subsidies and their preferences for different childcare arrangements
C Zangger, J Widmer
Early childhood research quarterly 51, 110-123, 2020
22020
The signal and the noise: The impact of the Bologna process on Swiss graduates’ monetary returns to higher education
D Glauser, C Zangger, R Becker
Social Inclusion 7 (3), 154-176, 2019
22019
Aufnahme eines Masterstudiums und Renditen universitärer Hochschulabschlüsse in der Schweiz nach Einführung von Bologna
D Glauser, C Zangger, R Becker
Bildungs-und Berufsverläufe mit Bachelor und Master, 17-52, 2019
22019
Experiments in the sociology of education: causal inference and estimating causal effects in sociological research on education
C Zangger, R Becker
Research Handbook on the Sociology of Education, 2019
12019
The Spatial Structure of Educational Achievement
C Zangger
Researchgate. net, 2016
12016
Systematisch benachteiligt? Bildungsbeteiligung und-erfolg von Jugendlichen mit Migrationshintergrund
C Zangger, S Gilgen
Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik 22 (1), 13-19, 2016
12016
Is non-response contagious? The use of spatial information for predicting and weighting survey nonresponse
C Zangger
SocArXiv, 2020
2020
Choosing the right place? An experimental examination of ethnic preferences in housing decisions
C Zangger
SocArXiv, 2019
2019
Is it the school of fish or the size of the pond that matters? An experimental examination of reference group effects in secondary school
C Zangger, S Gilgen, N Moser
SocArXiv, 2019
2019
Work, childcare, or both? Experimental evidence on the efficacy of childcare subsidies in raising parental labor supply
C Zangger, J Widmer, S Gilgen
Journal of Family and Economic Issues, 1-24, 2019
2019
Schlussbericht Ursachen und Folgen von Segregation
JM Widmer, CT Zangger
Universität Bern, 2017
2017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20