Caroline Schlaufer
Caroline Schlaufer
Bestätigte E-Mail-Adresse bei hse.ru
TitelZitiert vonJahr
The narrative uses of evidence
C Schlaufer
Policy Studies Journal 46 (1), 90-118, 2018
262018
The political use of evidence and its contribution to democratic discourse
C Schlaufer, I Stucki, F Sager
Public Administration Review 78 (4), 645-649, 2018
72018
Global evidence in local debates: the Programme for International Student Assessment (PISA) in Swiss direct-democratic debates on school policy
C Schlaufer
Policy & Politics 44 (4), 547-561, 2016
72016
The contribution of evaluations to the discourse quality of newspaper content
C Schlaufer
Evaluation and program planning 69, 157-165, 2018
62018
Die Bedeutung von Evaluationen im direktdemokratischen Diskurs
I Stucki, CL Schlaufer
NZZ Libro, 2017
32017
Tracing the Evidence: The Use of Evaluation Results in Direct-Democratic Campaigns
I Stucki, C Schlaufer
22013
Forschung über Evaluation in der Schweiz: Stand und Aussichten
T Widmer, D Eberli, G Ackermann, L Balzer, P Bundi, C Hirschi, T Kasper, ...
LeGes: Gesetzgebung & Evaluation 27 (3), 459-483, 2016
12016
How does policy advice of the international monetary fund differ along the income of advised countries?
C Schlaufer
Policy Studies 40 (3-4), 287-302, 2019
2019
The Political Use of Evaluations in Democratic Discourse: Enrichment or Exclusion?
C Schlaufer, I Stucki, F Sager
2016
Evidence in Democratic Discourse: The Case of Swiss Direct-democratic Dampaigns on School Policy
CL Schlaufer
Wirtschafts-und Sozialwissenschaftliche Fakultät der Universität Bern, 2016
2016
The direct-democratic challenge to evidence-based policy making: Questioning the governmental PISA narrative in Swiss school policy
C Schlaufer
Paper presented at the International Conference on Public Policy 1, 2015
2015
Does a reference to evaluations contribute to discourse quality? The case of Swiss direct-democratic campaigns on school policy: a conceptual framework
C Schlaufer
Paper presented at the International Conference on Public Policy 2, 2015
2015
Fokusgruppen zur Weiterentwicklung von Studiengängen nutzen
C Schlaufer
Zentrum für universitäre Weiterbildung ZUW der Universität Bern 5, 29-30, 2015
2015
Rezension zu: Jan Hense/Stefan Rädiker/Wolfgang Böttcher/Thomas Widmer (Hrsg.), Forschung über Evaluation. Bedingungen, Prozesse, Wirkungen, Waxmann, Münster etc. 2013
I Stucki, C Schlaufer
LeGes-Gesetzgebung & Evaluation 25 (1), 149-152, 2014
2014
Die Rolle von Evaluationsergebnissen in Kampagnen der direkten Demokratie
C Schlaufer
2012
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–15