Ann-Marie Nienaber
Ann-Marie Nienaber
Professor in Human Resource Management and Organisational Behavior
Bestätigte E-Mail-Adresse bei coventry.ac.uk
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
A qualitative meta-analysis of trust in supervisor-subordinate relationships
S Tzafrir, E Parry, G Enosh, AM Nienaber, PD Romeike, R Searle, ...
Journal of Managerial Psychology, 2015
852015
Do we bank on regulation or reputation? A meta-analysis and meta-regression of organizational trust in the financial services sector
AM Nienaber, M Hofeditz, RH Searle
International journal of bank marketing, 2014
552014
Vulnerability and trust in leader-follower relationships
AM Nienaber, M Hofeditz, PD Romeike
Personnel Review, 2015
542015
The role of organizational control systems in employees’ organizational trust and performance outcomes
RM Verburg, AM Nienaber, RH Searle, A Weibel, DN Den Hartog, ...
Group & organization management 43 (2), 179-206, 2018
442018
Enhancing trust or reducing perceived risk, what matters more when launching a new product?
AM Nienaber, G Schewe
International Journal of Innovation Management 18 (01), 1450005, 2014
292014
“Want to” versus “have to”: intrinsic and extrinsic motivators as predictors of compliance behavior intention
M Hofeditz, AM Nienaber, A Dysvik, G Schewe
Human resource management 56 (1), 25-49, 2017
262017
Explikation von implizitem Wissen: Stand der Forschung zu Barrieren und Lösungsansätzen
G Schewe, AM Nienaber
Journal für Betriebswirtschaft 61 (1), 37-84, 2011
242011
Eine Überdosis an Kooperation vermeiden! Empirische Erkenntnisse zum Erfolg der Supply-Chain-Organisation
KH Magnus, AM Nienaber, G Schewe, U Thonemann
Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 60 (3), 241-276, 2008
222008
The legend about sailing ship effects–Is it true or false? The example of cleaner propulsion technologies diffusion in the automotive industry
N Sick, AM Nienaber, B Liesenkötter, N vom Stein, G Schewe, J Leker
Journal of cleaner production 137, 405-413, 2016
192016
How differences in perceptions of own and team performance impact trust and job satisfaction in virtual teams
PD Romeike, AM Nienaber, G Schewe
Human Performance 29 (4), 291-309, 2016
172016
A climate of psychological safety enhances the success of front end teams
AMI Nienaber, V Holtorf, J Leker, G Schewe
International journal of innovation management 19 (02), 1550027, 2015
162015
Solving the matchmaking dilemma between companies and external idea contributors
PE Harland, AM Nienaber
Technology Analysis & Strategic Management 26 (6), 639-653, 2014
152014
Untangling the trust–control nexus in international buyer–supplier exchange relationships: An investigation of the changing world regarding relationship length
M Holtgrave, AM Nienaber, C Ferreira
European Management Journal 35 (4), 523-537, 2017
142017
The Routledge companion to trust
RH Searle, AMI Nienaber, SB Sitkin
Routledge, 2018
82018
Legitimacy Strategies in Corporate Environmental Reporting: A Longitudinal Analysis of German DAX Companies’ Disclosed Objectives
P Borgstedt, AM Nienaber, B Liesenkötter, G Schewe
Journal of Business Ethics 158 (1), 177-200, 2019
62019
A review across levels
AMI Nienaber, M Holtgrave, PD Romeike
The Routledge Companion to Trust, 2018
6*2018
Vertrauenskommunikation und Innovationsbarrieren
G Schewe, AM Nienaber
Kommunikation als Erfolgsfaktor im Innovationsmanagement, 227-241, 2009
62009
Implications for future directions in trust research
RH Searle, AMI Nienaber, SB Sitkin
Routledge, 2018
52018
Alles nur Greenwashing? Wie glaubwurdig berichten Unternehmen uber ihr Nachhaltigkeitsengagement?
G Schewe, AM Nienaber, A Buschmann, B Liesenkötter
Zeitschrift für Umweltpolitik & Umweltrecht, 2012
52012
What's Important for Trustful Communication with Customers?: An Empirical Analysis
AM Nienaber, G Schewe
Journal of General Management 37 (2), 1-21, 2011
52011
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20