Folgen
Maripier Tremblay
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Entrepreneurial beliefs and intentions: A cross-cultural study of university students in seven countries
Y Gasse, M Tremblay
International journal of business 16 (4), 303, 2011
1402011
Opportunity recognition for novice entrepreneurs: The benefits of learning with a mentor
E St-Jean, M Tremblay
Academy of Entrepreneurship Journal 17 (2), 37-48, 2011
672011
Développement de la recherche sur l’identification collective d’opportunités d’affaires: assises et perspectives
M Tremblay, C Carrier
Revue de l’Entrepreneuriat 5 (2), 69-88, 2006
662006
Créativité et génération collective d’opportunités: quelles techniques pour supporter l’idéation?
C Carrier, L Cadieux, M Tremblay
Revue française de gestion, 113-127, 2010
632010
Mentoring for entrepreneurs: A boost or a crutch? Long-term effect of mentoring on self-efficacy
É St-Jean, M Tremblay
International Small Business Journal 38 (5), 424-448, 2020
552020
May business mentors act as opportunity brokers and enablers among university students?
É St-Jean, M Tremblay, F Janssen, J Baronet, C Loué, A Nafa
International Entrepreneurship and Management Journal 13, 97-111, 2017
542017
Entrepreneurial intentions of university students: an international comparison between African, European and Canadian students
É St-Jean, A Nafa, M Tremblay, F Janssen, J Baronet, C Loué
International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management 18 (2-3 …, 2014
372014
Entrepreneurship in South Africa: looking beyond funding
S Brière, M Tremblay, A Daou
Development and Learning in Organizations 28 (2), 17-19, 2014
332014
13. Entrepreneurship education among students at a Canadian university: an extensive empirical study of students’ entrepreneurial preferences and intentions
Y Gasse, M Tremblay
International Entrepreneurship Education, 241, 2006
332006
Challenges facing international projects for entrepreneurial development in South Africa
S Brière, M Tremblay, A Daou
Development Southern Africa 32 (6), 711-725, 2015
292015
Sensibilisation à l'entrepreneuriat: construction et validation empirique d'un outil pratique
Y Gasse, M Tremblay
Faculté des sciences de l'administration, Université Laval, 2005
272005
Analysis of deciduous tree species dynamics after a severe ice storm using SORTIE model simulations
M Tremblay, C Messier, DJ Marceau
Ecological modelling 187 (2-3), 297-313, 2005
252005
L'influence de la culture d'un pays sur la propension entrepreneuriale de ses citoyens: Le cas du Canada
J Audet, N Riverin, M Tremblay
HEC Montréal [Chaire d'entrepreneuriat Rogers-J.-A.-Bombardier], 2005
202005
L’impact des antécédents sur les perceptions, attitudes et intentions des étudiants collégiaux et universitaires à l’égard de l’entrepreneuriat
Y Gasse, M Tremblay
XI Conférence Internationale de management stratégique, 6-9, 2007
192007
Mesures et pratiques de soutien d’accompagnement d’entrepreneurs: l’exemple d’une région canadienne
Y Gasse, M Tremblay
5ème congrés de l’Académie de l’entrepreneuriat, 4-5, 2007
172007
Le développement cognitif des enfants qui fréquentent les services de garde
N Bigras, J Lemire, M Tremblay
Petite enfance, services de garde éducatifs et développement des enfants …, 2012
162012
Effective online entrepreneurial education: Is it possible
J Audet, M Tremblay, S Chartier, C Contreras
Journal of Entrepreneurship Education 21 (15), 2018
152018
Soutenir les femmes entrepreneures en contexte africain: vers une nouvelle approche dynamique et collective
S Brière, I Auclair, M Tremblay
Revue internationale PME 30 (3), 69-97, 2017
152017
Entrepreneurship among Canadian students: empirical study in relation to the entrepreneurial potential
Y Gasse, M Tremblay
Faculté des sciences de l'administration de l'Université Laval, Direction de …, 2004
142004
A conceptual framework on the role of creativity in sustaining continuous innovation in new product development
S Bélanger, S Veilleux, M Tremblay
International Journal of Product Development 21 (2-3), 190-211, 2016
132016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20