Alain Debenedetti
Title
Cited by
Cited by
Year
Place attachment in commercial settings: A gift economy perspective
A Debenedetti, H Oppewal, Z Arsel
Journal of Consumer Research 40 (5), 904-923, 2014
1432014
Le concept d'attachement au lieu: état de l'art et voies de recherche dans le contexte du lieu de loisirs
A Debenedetti
Management Avenir, 151-160, 2005
292005
L'attachement au lieu de consommation
A Debenedetti
Paris 9, 2006
142006
Une synthèse sur l’attachement au lieu: conceptualisation, exploration et mesure dans le contexte de la consommation
A Debenedetti
Actes du XXIIème congès International de l’AFM, Aix-les-Bains, 2007
122007
L’Attachement au Lieu: état de l’art et perspectives de recherche dans le cadre des lieux de loisirs»
A Debenedetti
IX Journées de Recherche en Marketing de Bourgogne, 2004
112004
An integrative perspective of closeness in retailing: From retailers' sense-giving to consumers' sense-making
M Schultz, D Chaney, A Debenedetti
Journal of retailing and consumer services 32, 218-226, 2016
72016
Stratégie de communication environnementale et construction de légitimité: le cas de PSA Peugeot Citroën
A Debenedetti, D Philippe
Décisions Marketing, 67, 2011
72011
Making Places: Sensemaking and Sensegiving in Domestic, Communal and Retail Settings
Z Arsel, A Debenedetti, P Mérigot
ACR North American Advances, 2012
52012
Une approche CCT de l'expérience muséale chez les jeunes adultes: le modèle de Falk
S Debenedetti, A Debenedetti, R Mencarelli
42011
La théorie de la rumination: état de l'art et perspectives de recherche en comportement du consommateur
A Debenedetti, P Gomez
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 21 (1), 1-15, 2006
42006
L’attachement au lieu de service: Etat de l’art, perspectives et voies de recherche
A Debenedetti
Economics Papers from University Paris Dauphine, 2004
42004
Stratégies de construction de la légitimité dans l’industrie horlogère: le rôle des ambassadeurs
A Debenedetti, D Philippe
HAL Post-Print, 2011
32011
Place attachment: opening a new path in the marketing landscape
A Debenedetti
HAL Post-Print, 2008
32008
Maxi-Fiches de Marketing
E Delacroix, A Debenedetti, O Sabri
HAL Post-Print, 2009
22009
Place attachment and the consumption of servicescapes
A Debenedetti, H Oppewal
HAL Post-Print, 2009
22009
Maxi fiches de Marketing-2e éd.
É Delacroix, A Debenedetti, O Sabri
Dunod, 2014
12014
Places as shared possessions: exploring consumers’ attachment to commercial settings
A Debenedetti, H Oppewal
ACR Asia-Pacific Advances, 2012
12012
Mental Rumination: How Unwanted and Recurrent Thoughts Can Perturbate the Purchasing Behavior
P Gomez, A Debenedetti
Economics Papers from University Paris Dauphine, 2010
12010
A Macro Perspective on Status Dynamics: The Hollowing Out and Hallowing of Haute Couture
D Philippe, D Zajtmann, A Debenedetti, FH Collet
Academy of Management Proceedings, 2020
2020
Maintaining legitimacy in contested mature markets through discursive strategies: the case of corporate environmentalism in the French automotive industry
A Debenedetti, D Philippe, D Chaney, A Humphreys
Industrial Marketing Management, 2020
2020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20