Follow
Lamprini Chartofylaka
Lamprini Chartofylaka
Université Paris-Dauphine
Verified email at dauphine.psl.eu
Title
Cited by
Cited by
Year
Grounding and knowledge elaboration across cultural and geographical contexts: An exploratory case study
C Le Bail, MJ Baker, F Detienne, FX Bernard, L Chartofylaka, T Forissier
Learning, Culture and Social Interaction 28, 100477, 2021
82021
Il était une fois des contes en contextes: retour sur une expérimentation au primaire en Guadeloupe et au Québec
L Chartofylaka, F Anciaux, OS Candau, B Jeannot-Fourcaud, I Carignan, ...
Contextes et didactiques. Revue semestrielle en sciences de l’éducation, 2018
82018
StoryPass–Password Rules Hidden in a Storytelling Game Activity: Steps towards Its Implementation
L Chartofylaka, A Delcroix
8th International Toy Research Association World Conference, 2018
42018
Interculturalité et apprentissage à distance en formation d’enseignants
L Chartofylaka, E Odacre, A Delcroix
Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur 37 (37 (1)), 2021
12021
Compensation for phonological assimilation in bilingual children
MJ Carbajal, L Chartofylaka, M Hamilton, AC Fiévet, S Peperkamp
Language Learning and Development 16 (2), 141-160, 2020
12020
Sharing contextual knowledge information via asynchronous distance learning: Insights from a context-based research project in primary schools
L Chartofylaka, A Stockless, M Fraser, V Psyché, T Forissier
Médiations et médiatisations-Revue internationale sur le numérique en …, 2019
12019
Underpinning Intercultural Competence within a Context-Effect Didactic Method
L Chartofylaka, T Forissier
12018
Collaboration for Sustainability Education in the Lesser Antilles: The Formalink Project
L Chartofylaka, T Forissier, C Lefort, C Obertan, A Delcroix
CAS23-2023 Conference on The Sustainability and Development Initiatives of …, 2023
2023
Leveraging digital tools for research purposes in remote educational settings
L Chartofylaka, T Forissier, A Delcroix
7th International Conference on Education and Distance Learning (ICEDL 2023), 2023
2023
Une expérience d’éducation à la cybersécurité en Guadeloupe: le projet TiNum
L Chartofylaka
ODIL, plateforme francophone des initiatives de lutte contre la désinformation, 2023
2023
A trip to time-space through street art: a message on-hold
L Chartofylaka
re: think-a journal of creative ethnography 4 (1), 2023
2023
L’effet de contextes, observation, définition et méthode d’étude
T Forissier, L Chartofylaka, C Anjou
Colloque" JRE-Riiclas 2022"-Les Journées de la Recherche en Éducation …, 2022
2022
Hard-to-guess but easy-to-remember: understanding children's password security issues
L Chartofylaka, P Troullinou, A Delcroix
Studying children and youth online, 16, 2022
2022
Aborder des concepts abstraits ou “complexes” au travers du jeu: le projet TiNum
L Chartofylaka
Rencontres autour du jeu 2022-Colloque du GIS Jeu et Sociétés, 2022
2022
Apprentissage basé sur les effets de contextes
L Chartofylaka
Université des Antilles, 2022
2022
Contexts effects-based learning
L Chartofylaka
Université des Antilles (UA)-Site de Guadeloupe, FRA, 2022
2022
Activating the Context for Learning and Teaching: Findings from the TEEC Project
C Anjou, T Forissier, J Bourdeau, V Psyché, L Chartofylaka, A Stockless
Modeling and Use of Context in Action, 2022
2022
Je conte sur l’interculturalité: une étude auprès des élèves du primaire de la Guadeloupe et du Québec
L Chartofylaka
Journées d’étude «Choc des contextes et complexification des savoirs en …, 2021
2021
Rapport Scientifique Projet TiNum: Une étude des pratiques sur la sécurité des mots de passe par l’approche ludique du storytelling chez les enfants du cycle 3 en contexte …
L Chartofylaka, A Delcroix
N/A, 2021
2021
Designing learning activities on computational thinking in public transport environments: some preliminary thoughts
L Chartofylaka, A Damala, A Delcroix
Academia Letters, 2021
2021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20