Folgen
Christian Michaelis
Christian Michaelis
Bestätigte E-Mail-Adresse bei wiwi.uni-goettingen.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Ländermonitor berufliche Bildung 2019: Ein Vergleich der Bundesländer mit vertiefender Analyse zu Passungsproblemen im dualen System
S Seeber, M Wieck, V Baethge-Kinsky, V Boschke, C Michaelis, R Busse, ...
56*2019
Kompetenzentwicklung zum nachhaltigen Wirtschaften: Eine Längsschnittstudie in der kaufmännischen Ausbildung
C Michaelis
Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2017
292017
Migration in der beruflichen Bildung: Herausforderungen für die Integration von zugewanderten schutz-und asylsuchenden Jugendlichen
S Seeber, R Busse, C Michaelis, M Baethge
212019
Assessment of competences in sustainability management: Analyses to the construct dimensionality
S Seeber, C Michaelis, A Repp, J Hartig, C Aichele, M Schumann, ...
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2019
172019
Ländermonitor berufliche Bildung 2017: Leistungsfähigkeit und Chancengerechtigkeit-ein Vergleich zwischen den Bundesländern
S Seeber, M Baethge, M Baas, M Richter, R Busse, C Michaelis
W. Bertelsmann Verlag, 2017
172017
Regional disparities in the training market: opportunities for adolescents to obtain a company-based training place depending on regional training market conditions
C Michaelis, R Busse
International journal for research in vocational education and training 8 (1 …, 2021
132021
Influence of Person-Vocation Fit on Satisfaction and Persistence in Vocational Training Programs
C Michaelis, S Findeisen
Frontiers in Psychology, 2022
122022
Development of a model of competencies required for sustainable economic performance among apprentices in business education
S Seeber, C Michaelis
Philadelphia. Zugriff am 7, 2019, 2014
112014
Zur Entwicklung des Schulberufssystems: eine Analyse im Kontext demografischer Veränderungen und arbeitsmarktbezogener Herausforderungen
S Seeber, C Michaelis
RdJB Recht der Jugend und des Bildungswesens 63 (3), 271-290, 2015
102015
Discontinuities in vocational education and training: the influence of early-risk factors and personality constructs on premature training termination and subsequent trajectories
C Michaelis, M Richter
Empirical Research in Vocational Education and Training 14 (1), 7, 2022
92022
Impact of Affective-Motivational Dispositions on Competence in Sustainability Management
C Michaelis, C Aichele, J Hartig, S Seeber, S Dierkes, M Schumann, ...
Student Learning in German Higher Education: Innovative Measurement …, 2020
92020
Zur Messung von Kompetenzen zum nachhaltigen Wirtschaften mit Situational Judgement Test
S Seeber, A Fischer, C Michaelis, J Müller
Berufsbildung 68, 6-9, 2014
92014
Nachschulische Bildungsverläufe in Deutschland: Schulentlassene zwischen institutionalisierten Idealwegen und schwierigen Umwegen
C Michaelis, R Busse, S Seeber, M Eckelt
wbv Media GmbH & Company KG, 2022
82022
Kompetenzen für nachhaltiges Wirtschaften und informelles Lernen in betriebswirtschaftlich-kaufmännischen Berufen
A Fischer, S Seeber, C Michaelis, J Müller-Harms
Informelles Lernen: Annäherungen – Problemlagen – Forschungsbefunde, 143-158, 2015
72015
Zur Steuerung und Entwicklung des Schulberufssystems unter Berücksichtigung rechtlicher sowie ausbildungsmarktabhängiger Einflüsse
C Michaelis
Recht der Jugend und des Bildungswesens 65 (4), 406-424, 2017
62017
Competence-based tests: Measurement challenges of competence development in vocational education and training
C Michaelis, S Seeber
Handbook of Vocational Education and Training: Developments in the Changing …, 2018
52018
Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung: Umsetzungsbarrieren und interdisziplinäre Forschungsfragen
C Michaelis, F Berding
wbv Media GmbH & Company KG, 2021
32021
Long-term effects of different VET-to-labor market transition patterns on subjective well-being
C Michaelis, S Findeisen
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 1-27, 2023
22023
To what extent do secondary effects shape migrants’ educational trajectories after lower-secondary education?
R Busse, C Michaelis, R Nennstiel
Empirical Research in Vocational Education and Training 15 (1), 3, 2023
22023
Assessing learning progress: Validating a test score interpretation in the domain of sustainability management
C Aichele, J Hartig, C Michaelis
Studies in Higher Education 46 (10), 2047-2062, 2021
22021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20