Folgen
Stefan Vogtenhuber
Stefan Vogtenhuber
Institute for Advanced Studies
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ihs.ac.at - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Observing many researchers using the same data and hypothesis reveals a hidden universe of uncertainty
N Breznau, EM Rinke, A Wuttke, HHV Nguyen, M Adem, J Adriaans, ...
Proceedings of the National Academy of Sciences 119 (44), e2203150119, 2022
1142022
Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren
K Oberwimmer, S Vogtenhuber, L Lassnigg, C Schreiner
Leykam, 2019
822019
Nationaler Bildungsbericht Österreich 2015, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren
M Bruneforth, L Lassnigg, S Vogtenhuber, C Schreiner, S Breit
Bundesinstitut BIFIE, 2016
672016
Indikatoren C: Prozesse des Schulsystems
L Mayrhofer, K Oberwimmer, B Toferer, M Neubacher, R Freunberger, ...
Leykam, 2019
512019
The impact of within country heterogeneity in vocational specificity on initial job matches and job status
S Vogtenhuber
Journal of Vocational Behavior 85 (3), 374-384, 2014
472014
Indikatoren C: Prozessfaktoren
M Bruneforth, S Vogtenhuber, L Lassnigg, K Oberwimmer, ...
Leykam, 2016
422016
Explaining country variation in employee training: an institutional analysis of education systems and their influence on training and its returns
S Vogtenhuber
European Sociological Review 31 (1), 77-90, 2015
392015
OECD review of policies to improve the effectiveness of resource use in schools: Country background report for Austria
M Bruneforth, B Chabera, S Vogtenhuber, L Lassnigg
292015
Indikatoren B: Inputs–Personelle und finanzielle Ressourcen
S Vogtenhuber, L Lassnigg, M Bruneforth, E Edelhofer-Lielacher, T Siegle
Nationaler Bildungsbericht Österreich 1, 37-70, 2015
28*2015
Indikatoren A: Kontext des Schul-und Bildungswesens
S Vogtenhuber, L Lassnigg, M Bruneforth
Nationaler Bildungsbericht Österreich 1, 21-36, 2015
262015
Weiterbildung in Österreich: Finanzierung, Beteiligung und Wirkungen
L Lassnigg, S Vogtenhuber, PM Steiner
Institut für Höhere Studien, Wien, 2006
24*2006
Indikatoren A: Kontext des Schul-und Bildungswesens
K Oberwimmer, D Baumegger, S Vogtenhuber
Leykam, 2019
222019
Indikatoren F: Outcome–Wirkungen des Schulsystems
S Vogtenhuber, D Baumegger, N Steiber
Leykam, 2019
212019
The impact of the COVID-19 pandemic on the employment situation and financial well-being of families with children in Austria: Evidence from the first ten months of the crisis
N Steiber, C Siegert, S Vogtenhuber
Journal of Family Research 34 (1), 193-220, 2022
202022
Indikatoren D: Output–Ergebnisse des Schulsystems
M Neubacher, R Freunberger, C Schreiner, S Vogtenhuber, ...
Leykam, 2019
202019
The institutional conditions of inequality in credential and skill attainment and their impact on occupational placement
S Vogtenhuber
Research in Social Stratification and mobility 55, 13-24, 2018
202018
Finanzierung von Erwachsenen-und Weiterbildung in Österreich und in ausgewählten Vergleichsländern
L Lassnigg, S Vogtenhuber, I Osterhaus
Überarbeiteter IHS-Projektbericht im Auftrag der Arbeiterkammer Wien. Online …, 2012
202012
Gibt es in Österreich einen Fachkräftemangel
M Fink, G Titelbach, S Vogtenhuber, H Hofer
Analyse anhand von ökonomischen Knappheitsindikatoren. IHS-Studie im Auftrag …, 2015
192015
Indikatoren B: Input–Personelle und finanzielle Ressourcen
L Lassnigg, L Mayrhofer, D Baumegger, S Vogtenhuber, C Weber, ...
Leykam, 2019
182019
Indikatoren D: Output-Ergebnisse des Schulsystems
K Oberwimmer, M Bruneforth, T Siegle, S Vogtenhuber, L Lassnigg, ...
Leykam, 2016
162016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20