Jérôme BARTHELEMY
Jérôme BARTHELEMY
Verified email at essec.fr
TitleCited byYear
The hidden costs of IT outsourcing: lessons from 50 IT-outsourcing efforts show that unforeseen costs can undercut anticipated benefits. Understanding the issues can lead to …
J Barthelemy
MIT Sloan management review 42 (3), 60-72, 2001
8072001
The seven deadly sins of outsourcing
J Barthelemy
Academy of Management Perspectives 17 (2), 87-98, 2003
7172003
Complexity of Outsourcing Contracts and Ex Post Transaction Costs: An Empirical Investigation*
J Barthélemy, BV Quélin
Journal of Management Studies 43 (8), 1775-1797, 2006
3342006
The hard and soft sides of IT outsourcing management
J Barthélemy
European Management Journal 21 (5), 539-548, 2003
2322003
Opportunism, knowledge, and the performance of franchise chains
J Barthélemy
Strategic Management Journal 29 (13), 1451-1463, 2008
2002008
An empirical investigation of IT outsourcing versus quasi-outsourcing in France and Germany
J Barthélemy, D Geyer
Information & Management 42 (4), 533-542, 2005
1772005
The determinants of total IT outsourcing: An empirical investigation of French and German firms
J Barthélemy, D Geyer
Journal of computer information systems 44 (3), 91-97, 2004
1362004
IT outsourcing:: Evidence from France and Germany
J Barthelemy, D Geyer
European Management Journal 19 (2), 195-202, 2001
1362001
Stratégies d’externalisation
J Barthelemy
Préparer, décider et mettre en œuvre l’externalisation d’activités stratégiques, 2001
132*2001
Agency and institutional influences on franchising decisions
J Barthélemy
Journal of Business Venturing 26 (1), 93-103, 2011
1062011
Stratégies-2ème édition-Concepts. Méthodes. Mise en oeuvre: Concepts. Méthodes. Mise en oeuvre
RA Thiétart, JM Xuereb, J Barthélémy, C Donada, G Van Wijk
Dunod, 2009
512009
Comment réussir une opération d'externalisation
J Barthélemy
Revue française de gestion, 9-30, 2004
392004
The experimental roots of revolutionary vision
J Barthélemy
MIT Sloan Management Review 48 (1), 81, 2006
372006
L'outsourcing: analyse de la forme organisationnelle et des ressources specifiques externalisees-test d'un modele issu de la theorie des couts de transaction et de l'approche …
J Barthelemy
Jouy-en Josas, HEC, 2000
322000
Décision et gestion de l'externalisation
J Barthelemy, C Donada
Revue française de gestion, 101-111, 2007
262007
Les coopérations inter-organisationnelles: approche théorique et illustrations
J Barthélemy, F Fulconis, C Mothe
Alain Charles Martinet et Raymond-Alain Thietart (coord.), Stratégies …, 2001
212001
Pour une recherche en gestion conciliant rigueur et pertinence
J Barthélemy
Revue française de gestion, 269-283, 2012
202012
The impact of technical consultants on the quality of their clients' products: Evidence from the B ordeaux wine industry
J Barthélemy
Strategic Management Journal 38 (5), 1174-1190, 2017
152017
L'ÉPREUVE DES FAITS L'INFLUENCE DU CRITIQUE AMÉRICAIN ROBERT PARKER DANS L'UNIVERS DU VIGNOBLE BORDELAIS
J Barthélemy
Gérer & Comprendre, 60, 2010
12*2010
Quels déterminants pour les frontières de la firme?
J Barthélemy, T Gonard
Revue française de gestion, 67-80, 2003
122003
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20