Folgen
Wassilis Kassis
Wassilis Kassis
Professor FHNW School of Education
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fhnw.ch
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Finding the way out: A non-dichotomous understanding of violence and depression resilience of adolescents who are exposed to family violence
W Kassis, S Artz, C Scambor, E Scambor, S Moldenhauer
Child abuse & neglect 37 (2-3), 181-199, 2013
882013
Mediennutzung und Schriftlernen
A Bertschi-Kaufmann, W Kassis, P Sieber
Juventa Verl., 2004
77*2004
Laying down the family burden: A cross-cultural analysis of resilience in the midst of family violence
W Kassis, S Artz, S Moldenhauer
Child & Youth Services 34 (1), 37-63, 2013
692013
Wie kommt die Gewalt in die Jungen? Soziale und personale Faktoren der Gewaltentwicklung bei männlichen Jugendlichen im Schulkontext
W Kassis
Haupt, 2003
622003
The role of received social support and self-efficacy for the satisfaction of basic psychological needs in teacher education
W Kassis, U Graf, R Keller, K Ding, C Rohlfs
European Journal of Teacher Education 42 (3), 391-409, 2019
462019
Understanding depression in adolescents: A dynamic psychosocial web of risk and protective factors
W Kassis, S Artz, J White
Child & Youth Care Forum 46, 721-743, 2017
392017
What doesn’t kill them doesn’t make them stronger: Questioning our current notions of resilience
W Kassis, S Artz, I Maurovic, C Simões
Child abuse & neglect 78, 71-84, 2018
332018
Beliefs and attitudes toward inclusion of student teachers and their contact with people with disabilities
A Kunz, R Luder, W Kassis
Frontiers in Education 6, 650236, 2021
322021
Longitudinal changes in Swiss adolescent’s mental health outcomes from before and during the COVID-19 pandemic
B Ertanir, W Kassis, A Garrote
International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (23), 12734, 2021
232021
Rethinking indirect aggression: the end of the mean girl myth
S Artz, W Kassis, S Moldenhauer
Victims & Offenders 8 (3), 308-328, 2013
222013
Politische Bildung und Persönlichkeitsförderung als Qualitätskriterien von Bildungssystemen: Möglichkeiten der Evaluation von Bildungssystemeffekten im Bereich überfachlicher …
H Fend, X Büeler, U Grob, W Kassis
Bundesamt für Statistik, 1996
201996
Mothers' and fathers' bookreading predicts preschoolers' development in Turkish immigrant and German families
J Jäkel, A Schölmerich, W Kassis, B Leyendecker
International Journal of Developmental Science 5 (1-2), 27-39, 2011
182011
Identification and comparison of school well-being patterns of migrant and native lower secondary-school students in Greece and Switzerland: A multigroup latent profile …
W Kassis, C Govaris, R Chouvati, P Sidler, C Janousch, B Ertanir
International Journal of Educational Research 110, 101863, 2021
142021
Schulische und familiale Determinanten der Lese-und Schreibsozialisation
W Kassis, H Schneider
A. Bertschi-Kaufmann, W. Kassis & P. Sieber (Hg.), Mediennutzung und …, 2004
142004
Assessing attitudes towards mutual acculturation in multicultural schools: Conceptualisation and validation of a four-dimensional mutual acculturation attitudes scale
P Sidler, W Kassis, E Makarova, C Janousch
International Journal of Intercultural Relations 84, 300-314, 2021
132021
Bildungsprozesse und Intersektionalitätsstrukturen
W Kassis, W Kronig, M Weber, U Stalder
Kulturen der Bildung. Beiträge zum 21. Kongress der Deutschen Gesellschaft …, 2009
132009
Persönlichkeitsmerkmale und soziale Erfahrungen von Mädchen, die extensiv gewaltdarstellende Computerspiele nutzen. Ein korrespondenzanalytischer Zugang
W Kassis, O Steiner
Hogrefe, 2003
132003
Συμβουλευτική υποστήριξη εκπαιδευτικών για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και τη διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών στο σχολείο: Δεδομένα από ένα πρόγραμμα παρέμβασης
Η Κουρκούτας, Ε Μακρή-Μπότσαρη, Π Σταύρου
Psychology: the journal of the Hellenic Psychological Society 24 (1), 9-31, 2019
122019
The dark side of the academy: antisemitism in Canadian and German students
W Kassis, C Schallié
Journal for the Study of Antisemitism 5 (1), 63-92, 2013
122013
Die erfolgreiche literale Entwicklung von risikobehafteten Jugendlichen: motivationale Aspekte
H Schneider, A Bertschi-Kaufmann, E Wiesner, A Häcki Buhofer
Bulletin suisse de linguistique appliquée, 65-97, 2009
122009
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20