Who made peak car, and how? A breakdown of trends over four decades in four countries T Kuhnimhof, D Zumkeller, B Chlond Transport Reviews 33 (3), 325-342, 2013 | 187 | 2013 |
Users of transport modes and multimodal travel behavior: Steps toward understanding travelers’ options and choices T Kuhnimhof, B Chlond, S Von Der Ruhren Transportation research record 1985 (1), 40-48, 2006 | 123 | 2006 |
Deutsches mobilitätspanel (mop)–wissenschaftliche begleitung und erste auswertungen D Zumkeller, B Chlond, P Ottmann, M Kagerbauer, T Kuhnimhof Kurzbericht. Karlsruhe: Institut für Verkehrswesen, Universität Karlsruhe, 2011 | 74 | 2011 |
Incorporating transport energy into urban planning MJ Saunders, T Kuhnimhof, B Chlond, ANR da Silva Transportation Research Part A: Policy and Practice 42 (6), 874-882, 2008 | 62 | 2008 |
Multimodal travel choices of bicyclists: multiday data analysis of bicycle use in Germany T Kuhnimhof, B Chlond, PC Huang Transportation research record 2190 (1), 19-27, 2010 | 52 | 2010 |
Panel surveys D Zumkeller, JL Madre, B Chlond, J Armoogum Travel Survey Methods, 363-398, 2006 | 48 | 2006 |
Auto-mobilität: Fahrleistungen steigen 2011 weiter U Kunert, S Radke, B Chlond, M Kagerbauer DIW Wochenbericht 79 (47), 3-14, 2012 | 43 | 2012 |
Infrastructure development in Germany under stagnating demand conditions: a new paradigm? D Zumkeller, B Chlond, W Manz Transportation Research Record 1864 (1), 121-128, 2004 | 41 | 2004 |
Die intermodale Vernetzung von Personenverkehrsmitteln unter Berücksichtigung der Nutzerbedürfnisse (INVERMO) D Zumkeller, W Manz, J Last, B Chlond Schlussbericht. Karlsruhe, 2005 | 40 | 2005 |
Bringing travel behavior and attitudes together: An integrated survey approach for clustering urban mobility types S von Behren, C Minster, M Magdolen, B Chlond, M Hunecke, P Vortisch TRB 97th Annual Meeting Compendium of Papers, Washington, DC, 2018 | 38 | 2018 |
Deutsches Mobilitätspanel (MOP)–Wissenschaftliche Begleitung und Auswertungen Bericht 2015/2016: Alltagsmobilität und Fahrleistung C Weiß, B Chlond, S von Behren, T Hilgert, P Vortisch Institut für Verkehrswesen, Karlsruhe, 2016 | 38 | 2016 |
Who are the drivers of peak car use? A decomposition of recent car travel trends for six industrialized countries T Kuhnimhof, D Zumkeller, B Chlond Transportation research record 2383 (1), 53-61, 2013 | 37 | 2013 |
Multimodale Verkehrsmittelnutzer im Alltagsverkehr. Zukunftsperspektive fuer den OEV?/Everyday users of multi-modal means of transport KJ Beckmann, B Chlond, T Kuhnimhof, S von der Ruhren, D Zumkeller Internationales Verkehrswesen 58 (4), 2006 | 36 | 2006 |
Modelling the weekly electricity demand caused by electric cars N Mallig, M Heilig, C Weiss, B Chlond, P Vortisch Future Generation Computer Systems 64, 140-150, 2016 | 34 | 2016 |
Assessing car dependence: Development of a comprehensive survey approach based on the concept of a travel skeleton S von Behren, C Minster, J Esch, M Hunecke, P Vortisch, B Chlond Transportation Research Procedia 32, 607-616, 2018 | 32 | 2018 |
Stagnation der Verkehrsnachfrage-Saettigung oder Episode?/Stagnation of traffic demand-saturation or episodic? B Chlond, W Manz, D Zumkeller Internationales Verkehrswesen 54 (9), 2002 | 30 | 2002 |
Long-distance travel in a longitudinal perspective: the INVERMO approach in Germany D Zumkeller, B Chlond, J Last, W Manz Transportation Research Board 85th Annual MeetingTransportation Research Board, 2006 | 29 | 2006 |
Capturing the usage of the german car fleet for a one year period to evaluate the suitability of battery electric vehicles–a model based approach C Weiss, B Chlond, M Heilig, P Vortisch Transportation Research Procedia 1 (1), 133-141, 2014 | 28 | 2014 |
Panelauswertung 2007 D Zumkeller, B Chlond, T Kuhnimhof, P Ottmann Datenaufbereitung, Plausibilisierung, erste Auswertungen zu den Erhebungen …, 2004 | 28 | 2004 |
Deutsches mobilitätspanel (mop)–wissenschaftliche begleitung und auswertungen bericht 2016/2017: Alltagsmobilität und fahrleistung C Eisenmann, B Chlond, T Hilgert, S von Behren, P Vortisch Institut für Verkehrswesen (KIT). Karlsruhe. DOI 10, 2018 | 27 | 2018 |